Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:37

ARP S.A. zrewitalizuje Fabrykę Broni „Łucznik” w Radomiu i uruchomi wyjątkowy portal dla przedsiębiorców

Centrum konferencyjno-wystawowe Forum Radom powstanie w murach stuletniej Fabryki Broni „Łucznik” w Radomiu. List intencyjny w tej sprawie podpisała Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.), właściciel obiektu oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. ARP S.A. ogłosiła także start kompleksowej wyszukiwarki ofert wsparcia finansowego oraz pozafinansowego BiznesPortal.pl.

Podczas II Kongresu Radom Przyszłości ARP S.A. ogłosiła plan rewitalizacji zabytkowej siedziby „Łucznika”. W pochodzącym z lat 20. XX wieku kompleksie budynków dawnej fabryki broni (produkowano tam m.in. karabiny Mausera oraz pistolety VIS) znajdą się m.in. sale konferencyjno-wystawiennicze oraz stała ekspozycja poświęcona tradycjom kulturalnym i politycznym Rzeczypospolitej Obojga Narodów oraz państw Trójmorza. Nadzór merytoryczny nad ekspozycją sprawuje historyk prof. Andrzej Nowak.

„Projekt Forum Radom to pierwsza tak ambitna próba zmierzenia się z tą wspaniałą, a ciągle niedostatecznie znaną historią. Wierzę, że ten projekt stanie się początkiem odnowy myślenia republikańskiego nie tylko w Polsce, ale i w Europie” – powiedział prof. Nowak.

Sebastian Dąbski, wiceprezes ARP S.A., podkreślił, że Forum Radom łączyć będzie tradycję z nowoczesnością.

„Chcemy, żeby Forum było atrakcją turystyczną, przystanią dla miłośników historii Polski i Trójmorza, miejscem spotkań dla biznesu i organizacji społecznych czy politycznych. Nade wszystko jednak chcemy, by odnowiony >>Łucznik<< stał się na powrót wizytówką Radomia i dumą dla mieszkańców miasta” – powiedział wiceprezes Sebastian Dąbski.

Mariusz Rusiecki, wiceprezes ARP S.A. zaznaczył, że rewitalizacja dawnej fabryki broni to początek nowego rozdziału w historii Radomia.

„ARP, działając zgodnie z założeniami Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, wspiera małe i średnie miasta. Celem jest zatrzymanie odpływu mieszkańców z Radomia poprzez napływ nowych inwestycji i szans rozwojowych” – dodał wiceprezes Mariusz Rusiecki.

Europoseł Adam Bielan powiedział, że będzie to jedno z najnowocześniejszych w tej części Europy centrum konferencyjno-wystawienniczych, a takie centrum jest Radomiowi potrzebne po to, aby przyciągnąć do miasta duże imprezy, które są motorem napędowym gospodarki i usług. Adam Bielan podkreślił, że to miejsce będzie dostępne dla mieszkańców Radomia i turystów.

„Chciałbym serdecznie podziękować z jednej strony przedstawicielom ruchów miejskich (…), którzy walczyli o utrzymanie bryły tego budynku, z drugiej władzom Agencji Rozwoju Przemysłu z panem prezesem Cezariuszem Lesiszem i obecnym tutaj panom wiceprezesom. Szczególnie dziękuję panu wiceprezesowi Sebastianowi Dąbskiemu, którego zespół przez blisko rok pracował nad koncepcją tego miejsca, która jest rewolucyjna” – powiedział europoseł.

Po podpisaniu listu intencyjnego, dotyczącego współpracy ARP S.A. z MKiDN na rzecz rewitalizacji i dobudowy obiektów o wyjątkowym znaczeniu dla dziedzictwa kulturowego Polski, Szymon Giżyński, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego podkreślił, że Forum Radom to projekt, jakiego w Polsce jeszcze nie było, a tradycja republikańska Radomia może i powinna być inspiracją dla budowania europejskiej jedności.

„Radom zyska miejsce, które powinno być magnesem dla wszystkich zainteresowanych historią największego politycznego sukcesu Polski, którym była Rzeczpospolita Obojga Narodów” – powiedział wiceminister Giżyński.

Kompleksową koncepcję zagospodarowania „Łucznika” przygotowali Mirosław Nizio ze studia Nizio Design International i Mieczysław Bielawski z ART. FM (koncepcja wnętrza) – uznani architekci z ogromnym dorobkiem w dziedzinie projektowania obiektów wystawienniczych i muzealnych.

Mirosław Nizio powiedział, że idea rewitalizacji „Łucznika” zakłada stworzenie miejsca, w którym kultura będzie harmonijnie komponować się z naturą.

„Projekt świadomie otwiera się na mieszkańców Radomia, wpisując budynek w szerszą strategię relacji miejskich, odwołując się do takich koncepcji jak skalowalna idea smart city 3.0, miasto odporne czy wreszcie program aktywizacji społecznej, bazujący na rzeczywistych potrzebach regionu” – podkreślił Nizio.

Z kolei Mieczysław Bielawski zaznaczył, że znalezienie wspólnego mianownika dla tak wielu motywów: historia fabryki, historia polskiej tradycji republikańskiej, historia narodów Europy Środkowo-Wschodniej, było nie lada wyzwaniem.

„Jestem przekonany, że w koncepcji Forum Radom, którą zaprezentowaliśmy, udało się ukazać bogactwo kulturowe Rzeczypospolitej Obojga Narodów w nowoczesnej formie - atrakcyjnej i czytelnej dla współczesnego odbiorcy” – zaznaczył Bielawski.

W przyjętej przez ARP S.A. strategii na lata 2023-2025 spółka zadeklarowała zaangażowanie w kolejne projekty historyczne, mające na celu promocję polskiej tradycji kulturowej i politycznej.

Podczas kongresu prezes Sebastian Dąbski poinformował także, że 1 lipca ARP S.A. uruchomi kompleksową wyszukiwarkę BiznesPortal.pl, która pozwoli przedsiębiorcom znaleźć dopasowane do indywidualnych potrzeb oferty dofinansowania ich działalności.

„To nasze najnowsze >>dziecko<<. Programy, granty, nabory będzie można wyszukać w tak prosty sposób, że wystarczy, aby przedsiębiorca wpisał numer NIP. Wyszukiwarka po jego PKD wskaże tylko te programy, które są dla niego interesujące. Czegoś takiego jeszcze nie ma w Polsce. Dane czerpiemy bezpośrednio z bazy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, dlatego portal działa szybko i sprawnie” – powiedział prezes Dąbski.

BiznesPortal.pl jest bazą informacji o środkach dostępnych w ramach funduszy europejskich i międzynarodowych oraz programów krajowych. Przedsiębiorcy, po wpisaniu numeru NIP, znajdują w niej informacje o dostępnych preferencyjnych kredytach, pożyczkach, gwarancjach finansowych i ulgach podatkowych dopasowanych do branży, w której firma działa. Pod jednym adresem zebrane zostały informacje o narzędziach finansowych, które oferują przedsiębiorstwom ARP, Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju S.A., instytucje rządowe i samorządowe.

W przyszłości do portalu trafią również informacje z sektora samorządowego, rolniczego oraz powstanie sekcja edukacyjna.

Źródło informacji: PAP MediaRoom/ Fot. PAP/Kadr z filmu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ