Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:39

Jurek Owsiak: Ludzie pod każdą szerokością geograficzną są zdumieni, że robimy to środku zimy

– Gdybyśmy mieli zrealizować wszystkie potrzeby jakie zgłosiły szpitale pediatryczne musielibyśmy zebrać około 250 mln zł – mówi Jerzy Owsiak. Już 13 stycznia w całej Polsce zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Podczas pierwszego finału Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała w sumie 3,5 mln zł. – My byliśmy mega szczęśliwi, bo wtedy to był milion dolarów – mówi Jerzy Owisiak. Dwa dni przed finałem na konto WOŚP wpłynęło ponad 7,5 mln zł. Celem WOŚP w 2019 roku jest wsparcie najbardziej wyspecjalizowanych placówek medycznych, zajmujących się diagnostyką oraz leczeniem najciężej chorych dzieci. Za pieniądze przekazane przez darczyńców zakupione zostaną m.in.  rezonanse magnetyczne, tomografy komputerowe, aparaty do diagnostyki RTG oraz wysokiej klasy ultrasonografy. - Gdybyśmy mieli zrealizować wszystkie potrzeby jakie zgłosiły szpitale pediatryczne musielibyśmy zebrać około 250 mln zł. Wiemy, że nie uzbieramy tyle, ale każda złotówka się liczy – podkreśla Owsiak.

Rekordowe 126 mln prawie wydane

Każdy finał dla „orkiestry” oznacza także rozliczenie z poprzedniej zbiórki. W zeszłym roku na konto WOŚP wpłynęło w sumie 126 mln zł. Spośród miast, gdzie organizowano zbiórki dla WOŚP, najwięcej pieniędzy w 2018 roku zebrano w Warszawie - ponad 4 miliony zł. W ramach akcji w 2018 roku grały 1694 sztaby. Spośród zeszłorocznych aukcji największym powodzeniem cieszył się wspólny dzień z Donaldem Tuskiem. Zwycięzca zaoferował 370 tys. 200 złotych, które trafiły na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Druga oferta została przelicytowana w ostatniej chwili o jedyne 100 zł. Osoba, która przegrała mimo to wpłaciła pieniądze na konto fundacji, a sam Tusk zgodził się na spotkanie z darczyńcą. Tym samym na koncie fundacji za jednym zamachem znalazło się 740 300 złotych. - Ze 126 mln zł już wydaliśmy 93 mln zł. Tylko na neonatologię przeznaczyliśmy 75 mln i kupiliśmy 4 tys. urządzeń – tłumaczy Owsiak.

Dlaczego WOŚP jest w zimę?

Przygotowania do 27. Finału WOŚP trwają od kilku dni. Na placu Defiald już stoi festiwalowe miasteczko. Prace prowadzone są w trakcie silnych mrozów. 13 stycznia wolontariusze mimo niekomfortowych warunków pojawią się na ulicach całej Polski. - Ludzie pod każdą szerokością geograficzną są zdumieni, że robimy to środku zimy. Chcieliśmy robić to w lato, ale ponad 27 lat temu, kiedy TVP usłyszała, że będzie to ogólnopolska akcja, chciała nas zniechęcić i powiedziała, że wszystkie wozy transmisyjne są zajęte. Ja się pytam: „to kiedy są wolne?”. W odpowiedzi usłyszałem, że w zimę. Odpowiedziałem „bierzemy!”. To był taki impuls i dlatego trzymamy się tej zimy – wyjaśnia inicjator zbiórki publicznej jaką jest WOŚP.

„Dzisiaj gramy w każdym rytmie”

Tradycyjnie „Wielkiej Orkiestrze” towarzyszy muzyka. Przed Pałacem Kultury i Nauki na scenie wystąpią znani artyści. Wśród nich znaleźli się m.in. Margaret, Krzysztof Zalewski, Lao Che, BOKKA, Dr Misio i Nocny Kochanek. Artyści będą wspierać akcję koncertami od godziny 14 do 22.
Całoroczny talon na zapiekanki, walizka Martyny Wojciechowskiej, kolacja z Lewandowskim i kask Bieleckiego z pełnej zwrotów akcji wyprawy na K2 – te rzeczy wylicytujesz w tym roku
Akcje wspierają m.in. celebryci, ludzie polityki, sportu i artyści przekazując różne przedmioty na licytację. Martyna Wojciechowska przekazała walizkę, z którą podróżowała realizując program „Kobieta na krańcu świata”. Do wylicytowania jest również talon na 365 zapiekanek, spotkanie przy jedzeniu z Robertem Lewandowskim, czy uroczysta kolacja w swoim domu przygotowana przez Mateusza Gesslera. - Każdy z nas może przygotować taką aukcje – dodaje szef WOŚP. W tym roku w ramach aukcji będzie można kupić kask alpinisty Adama Bieleckiego. – To kask, który uratował mi życie. Jest unikatowy, bo został pomalowany specjalnie na wyprawę zimową na K2, która obfitowała w wiele zwrotów akcji, towarzyszyła jej akcja ratunkowa na Nagna Parbat – mówi Adam Bielecki podkreślając, że WOŚP to doświadczenie jego pokolenia. – To jest stała rzecz we wszechświecie. Jest to dla mnie zaszczyt, że mogę przekazać swój przedmiot bo dobrze pamiętam czasy, kiedy jeszcze od rodziców brałem banknoty, żeby wrzucić je do puszki i dostać serduszko – wspomina alpinista.

„Światełko do nieba” bez sztucznych ogni. „Obiecujemy wam, że będzie to wielkie czterominutowe widowisko”

Stałym punktem finału WOŚP jest również „Światełko do nieba”. W tym roku w Warszawie widowiskowy element imprezy został zmieniony. - Wpisaliśmy się w tą narrację, którą wprowadzono podczas sylwestra. W tym roku nie strzelamy. Trochę mi szkoda tych czterech minut, które było pięknym pokazem sztucznych ogni, ale jeżeli wpiszemy się w tą opowieść, że w ten sposób będziemy dbali o naszych czworonożnych przyjaciół to warto – tłumaczy twórca WOŚP. Pokaz jednak się odbędzie, jednak póki co sam Jerzy Owsiak w dość tajemniczy sposób opowiada o całej akcji. Wiadomo jedynie, że odbędzie się o godzinie 20 i przed jego rozpoczęciem niezbędne będzie miejsce pod sceną. - Chcemy spróbować zrobić coś innego, ale obiecujemy wam, że będzie to wielkie czterominutowe widowisko – zapowiada Owsiak.

DSC01183_www

DSC01183_www

DSC01173_www

DSC01173_www

DSC01174_www

DSC01174_www


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.