Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:39

Planowane zmiany na Żoliborzu. Kładka i nowe przejście dla pieszych nad Wisłostradą

Zaplanowane zmiany na Żoliborzu budzą dyskusję i zainteresowanie mieszkańców. Projekt miejscowego planu dla rejonu Cytadeli Warszawskiej uwzględnia m.in. budowę kładki łączącej Żoliborz z Cytadelą oraz nowe przejście dla pieszych nad Wisłostradą.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o założeniach urbanistycznych związanych z osią alei Wojska Polskiego,
- o planach na kładkę na Parkiem Fosa i Stokami Cytadeli.

Do wtorku, 27 czerwca trwają konsultacje w sprawie planu miejscowego dla rejonu Cytadeli Warszawskiej. Plan miejscowy dla obszaru Żoliborza i części Śródmieścia obejmuje około 74 ha i dotyczy m.in. Muzeum X Pawilonu, parku Fosa i Stoków Cytadeli, szkoły podstawowej przy al. Wojska Polskiego, fragmentu ul. Wybrzeża Gdyńskiego, bulwaru Religi oraz fragmentu rzeki Wisły. Te przestrzenie publiczne mają duże walory historyczne i przyrodnicze, dlatego plan ma na celu wzmocnienie ich ochrony.

W dyskusjach mieszkańców, a także w trakcie spotkania informacyjnego online, najgłośniej wybrzmiał temat kładki łączącej Żoliborz z Cytadelą, którą projekt planu miejscowego uwzględnia.

„Kładka przez środek polany w Parku Fosa - to niestety plan miasta. Taką kładkę dopuszcza plan zagospodarowania przestrzennego dla Rejonu Cytadeli, który jest w ostatniej fazie konsultacji społecznych.  Co ważne: do 27 czerwca (wtorek) można zgłaszać uwagi do planu (i to naprawdę proste!), w tym elektronicznie/mailowo (wypełniając formularz i podpisując cyfrowo, np. profilem zaufanym), ale też pocztą i osobiście.  Zachęcam do zgłoszenia uwag tych wszystkich, którzy cenią nasz Park Fosa, ostoję zieleni w zgiełku miasta i wspaniałe miejsce na złapanie oddechu w naturze!” – motywuje na Żoliborz Platforma Sąsiedzka mieszkaniec Żoliborza.

Kładka ma stanowić przedłużenie osi jaką wytycza aleja Wojska Polskiego i przebiegać nad najszerszym fragmentem Parku Fosa i Stoki Cytadeli od zachodniej strony na plac Gwardii. Park Fosa i Stoki Cytadeli, jest nowatorskim przykładem gospodarowania przestrzenią parkową, którą z ramienia Zarządu Zieleni Warszawy zainicjował dzielnicowy ogrodnik Tomasz Niewczas. Teren ten stał się siedliskiem dla wielu płazów czy nietoperzy, a także jednym z ulubionych miejsc żoliborzanek i żoliborzan ceniących sobie walory przyrodnicze.

– Mamy na uwadze walory tego miejsca. Park Fosa jest magicznym miejscem, spędzam tu czas z rodziną, gdzie wybieramy się na spacery – relacjonował Dariusz Matlak, zastępca dyrektora ds. budowy nowej siedziby Muzeum Wojska Polskiego uznając park, dzięki swojemu charakterowi za lepszy od Powsina czy Łazienek. – Chcielibyśmy jak najmniej ingerować w przestrzeń – dodał wicedyrektor w trakcie w połączonego posiedzenia dzielnicowej Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego oraz Komisji Ładu Przestrzennego, którą relacjonowaliśmy w artykule „Kładka na Cytadelę coraz bardziej realna”.

Osi alei Wojska Polskiego aż do Wisły

Ówczesna kładka była jedynie planem. Dziś wiadomo, że jest już sporządzony projekt, a jego realizacja ma dojść do skutku w 2024 roku. W założeniu kładka ma być dostępna tylko dla spacerowiczów i ma być lekką konstrukcją. Od strony Żoliborza swój początek będzie miała przy działobitni, która obecnie wymaga wielu prac by myśleć o tym, aby w jakikolwiek sposób ją zagospodarować. Nadzieje na doprowadzenie obiektu do stanu używalności pokładane są we władzach muzeum.

Kładka, to nie jedyne założenie, które proponuje miejscowy plan, jeśli chodzi o przedłużenie osi alei Wojska Polskiego. Całe założenie ma kończyć się na brzegu Wisły za sprawą planowanego przejścia dla pieszych przez Wisłostradę na bulwar Zbigniewa Religi. Ma powstać na wysokości Bramy Straceń. Dziś w tym miejscu znajduje się przejście podziemne, które nie cieszy się zbytnią popularnością pieszych.

Wytyczona w przyszłości „Zebra” ma prowadzić do nowego placu miejskiego na bulwarach.

Uwagi można również składać do 27 czerwca za pośrednictwem dostępnych poniżej wzorów formularzy.

Uwaga do mpzp do wypełnienia odręcznego
Uwaga do mpzp do wypełnienia na komputerze

Przeczytaj również: NIK o budowie Muzeum Historii Polski: Miliard złotych może nie wystarczyć

– ZDANIEM NIK ZAŁOŻENIA PROGRAMU „BUDOWA MHP” PRZYGOTOWANE W LIPCU 2015 R. PRZEZ WŁADZE MUZEUM I ÓWCZESNEGO MINISTRA KULTURY BYŁY NIE DO OSIĄGNIĘCIA W PRZEWIDYWANYM CZASIE I PRZY PLANOWANYCH KOSZTACH. PRZYJĘTO BOWIEM, ŻE BUDOWA PLACÓWKI O POWIERZCHNI 24 TYS. M² ZAKOŃCZY SIĘ DO LISTOPADA 2019 R., A KOSZT INWESTYCJI WYNIESIE 310 MLN ZŁ – PRZEKAZAŁA NAJWYŻSZA IZBA KONTROLI.


IMG_7268

IMG_7268

IMG_7271

IMG_7271

IMG_7274

IMG_7274

IMG_7276

IMG_7276

IMG_7277

IMG_7277

IMG_7278

IMG_7278

cytadela

cytadela

sm

sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.