Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 03:22

Wspaniała historia i ambitne plany: Polfa Tarchomin świętuje swoje 200-lecie

Przedstawiciele świata nauki, biznesu i polityki wzięli udział w uroczystej gali z okazji 200-lecia Polfy Tarchomin S.A., zorganizowanej w Auli Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej. W kolejnych przemówieniach nawiązywano zarówno do historii i tradycji legendarnej marki, jak i jej ambitnych planów rozwojowych. Pracownikom Polfy przyznane zostały również odznaczenia państwowe nadane przez Prezydenta RP.

Historia polskiej farmaceutyki nierozerwalnie związana jest ze stołeczną Polfą Tarchomin. Spółka, świętująca właśnie 200-setne urodziny, wprowadziła na nasz rynek penicylinę (1948 r.), uruchomiła produkcję insuliny (1953 r.), a ostatnio istotnie przyczyniła się do zwalczania skutków pandemii.

„Rozpiera nas duma z bycia częścią najstarszego w Polsce i jednego z najstarszych w Europie zakładu farmaceutycznego, ale to także olbrzymie zobowiązanie. Tak jak pokolenia naszych poprzedników czujemy odpowiedzialność za dbanie o zdrowie wszystkich Polaków i stałe zapewnianie naszemu krajowi bezpieczeństwa lekowego” - powiedział Jarosław Król, prezes zarządu Polfy Tarchomin podczas przemówienia inaugurującego uroczystą galę 200-lecia tarchomińskich zakładów.

Kilkuset gości zgromadzonych w gmachu warszawskiej Politechniki miało okazję obejrzeć jubileuszowy spot promocyjny, prowadzący ich pokrótce przez dwuwiekową historię Polfy. Rozpoczyna się on w 1823 roku na podwarszawskim wówczas Tarchominie, zaledwie kilka lat po opuszczeniu ziem polskich przez armie napoleońskie. Autorzy oddali hołd zarówno pracownikom rozstrzelanym za dostarczanie leków żołnierzom i cywilom podczas Powstania Warszawskiego, jak i o tym, którzy odbudowali Polfę po wojnie, uruchamiając produkcję leków niezbędnych do przeżycia milionom Polaków.

„Historyczni założyciele przedsiębiorstwa, Jan Chryzostom Kijewski i Ludwig Hirschmann, oraz późniejsi właściciele, w tym Ludwik Spiess, którzy położyli niewątpliwe zasługi dla Zakładów, zapewne nie spodziewali się, że po dwóch wiekach ich dzieło będzie wciąż podziwiane, a oni sami wspominani jako twórcy jednej z najważniejszej krajowych wytwórni lekarstw. Już w 1826 roku działalność przeniesiono z Solca do nowej siedziby w podwarszawskim wtedy Tarchominie, gdzie do dziś firma wytwarza i doskonali medykamenty. Starania osób zarządzających i pracowników o utrzymanie ciągłości i najwyższej jakości produkcji na przestrzeni minionych 200 lat czynią z przedsiębiorstwa nie tylko ważny filar polskiej farmaceutyki, lecz także jedną z najstarszych wytwórni lekarstw w Europie” - napisał w liście do uczestników wydarzenia Andrzej Duda, Prezydent RP.

Obchody 200-lecia istnienia Polfy Tarchomin zostały objęte prezydenckim patronatem honorowym, a kilkudziesięciu najbardziej zasłużonych członków załogi spółki, pracujących w niej zazwyczaj od kilku dekad, otrzymało z rąk Grażyny Ignaczak-Bandych, szefowej kancelarii Prezydenta RP, wysokie odznaczenia państwowe.

„Naszą wielką siłą jest zespół - obecnie ponad 900 zaangażowanych, wykwalifikowanych pracowników, dla których codzienna praca przy produkcji czy opracowywaniu leków ratujących zdrowie i życie milionów Polaków jest prawdziwą misją. Udowodnili to oni tak podczas pandemii, jak i zimowego sezonu grypowego, gdy nasze linie produkcyjne pracowały na trzy zmiany przez 24 godziny na dobę, aby w aptekach i szpitalach, nie tylko w Polsce, nie zabrakło asortymentu” - podkreślał Jarosław Król.

Podczas gali wyświetlono również specjalne nagranie przygotowane przez premiera Mateusza Morawieckiego. Przypomniał on swoją decyzję z 2019 roku o dokapitalizowaniu spółki kwotą 200 mln złotych, dzięki której przetrwała ona najcięższy czas i dziś może rozwijać nowe, strategiczne projekty inwestycyjne.

„Wszyscy jesteśmy dumni z dotychczasowych dokonań Polfy oraz jej ambitnych planów na przyszłość. Ostatnie lata pokazały, że posiadanie własnego przemysłu farmaceutycznego to fundament bezpieczeństwa lekowego każdego kraju, a tarchomińskie zakłady stanowią filar tej branży w Polsce” - mówił premier.

Rzeczywiście, poza nawiązywaniem do historii i tradycji, wiele miejsca poświęcono konsekwentnie realizowanej przez spółkę autorskiej strategii rozwoju. W zeszłym roku na warszawskim Tarchominie uruchomiona została nowoczesna ampułkarnia o mocy produkcyjnej ok. 40 milionów ampułek rocznie.

Kolejnym, milowym krokiem w rozwoju firmy jest stworzenie Centrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych, które będzie największym zakładem produkującym leki onkologiczne w naszej części Europy. Na 12 tys. m2 powierzchni użytkowej powstają laboratoria oraz szerokie zaplecze badawcze dla produkcji leków, które dotychczas nie były wytwarzane w Polsce. Sercem kompleksu będą dwie linie produkcyjne, opracowane, skonstruowane i przetestowane przez międzynarodowy zespół z IMA, światowego lidera w projektowaniu i produkcji automatycznych maszyn do przetwarzania i pakowania m.in. farmaceutyków.

„Dzięki tej inwestycji powstaną wreszcie innowacyjne, polskie leki o najwyższym stopniu komplikacji i złożoności. Uruchomienie Centrum, największego tego typu ośrodka w tej części Europy, stanowić będzie przełom w walce z nowotworami, będącymi epidemią XXI wieku. Z całych sił kibicujemy temu przedsięwzięciu, gdyż sukcesy Polfy to sukcesy całej naszej Ojczyzny” - tłumaczył Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Dzięki własnemu, rozbudowanemu zapleczu technologicznemu, Polfa Tarchomin jest również coraz silniej obecna również poza granicami naszego kraju (obecnie na 42 rynkach na całym świecie), stając się wizytówką innowacyjnego, polskiego przemysłu.

„Mariaż świata nauki, polityki i biznesu nigdzie nie jest potrzebny tak jak w przemyśle farmaceutycznym. Nasz rozwój oparty jest o doskonałe, ścisłe relacje z wieloma instytutami badawczymi, ośrodkami akademickimi, środowiskami lekarzy oraz farmaceutów, jak również przedstawicielami władz państwowych i samorządowych. Wszyscy jesteśmy autorami sukcesu tej marki” - zaznaczył prezes zarządu Polfy Tarchomin.

Źródło informacji: PAP MediaRoom


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ