Trwają obecnie konsultacje w sprawie nowego studium rozwoju Warszawy na najbliższe 30 lat. Dla każdej z dzielnic przygotowano również spotkanie informacyjne w trakcie, którego mieszkanki i mieszkańcy mogli zadawać pytania urzędnikom ze stołecznego Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o nowym studium,
- o uwagach mieszkańców,
- o argumentach urzędników w sprawie budowy mostu.
Żoliborzanki i żoliborzanie mieli okazję spotkać się online z urzędnikami w czwartek, 15 czerwca. Nowe studium nadaje kierunek, w którym miasto ma się rozwijać. W dokumencie uwzględnione są miejsca pod zabudowę mieszkaniową, obszary z zielenią i rozbudowa sieci komunikacji publicznej.
Ten aspekt może wydawać się najbardziej istotny w czasie konsultowania studium dla mieszkanek i mieszkańców Żoliborza ze względu na planowaną trasę tramwajową wzdłuż ulicy Krasińskiego wraz z mostem łączącym Żoliborz z Białołęką. Pomysł ten wiele lat temu był mocno oprotestowany przez żoliborzanki i żoliborzan.
Również w trakcie spotkania informacyjnego temat mostu Krasińskiego i wytyczenia trasy tramwajowej ulicą Krasińskiego zdominował całą dyskusję. Radna Żoliborza i przewodnicząca dzielnicowej komisji ładu przestrzennego przypomniała, że rada dzielnicy w przeszłości przygotowała uchwały, by ulica Krasińskiego miała klasę drogi zbiorczej bez dojazdu do alei Prymasa Tysiąclecia, czyli mostu Krasińskiego. W obecnie obowiązującym studium most Krasińskiego wraz z trasą jest, jak to określili urzędnicy, potężną arterią. W nowym studium według zapewnień urzędników natężenie ruchu ma być niższe.
Mieszkańcy w swoich wystąpieniach wątpili w potrzebę budowy mostu, a także obawy związane z budową linii tramwajowej w ulicy Krasińskiego. Zwracali uwagę, że wzrośnie ruch na ulicy, a tramwaje zaburzą spokój. Dodatkowo przedstawiciele Stowarzyszenia „Nie dla Mostu i Trasy Krasinskiego” pytają na Facebooku: „Po cóż więc władze miasta próbują dołożyć Żoliborzowi trasę samochodową i tramwajową przecinającą Żoliborz na pół? Posługiwanie się interesem Żoliborzan jest nadużyciem. Wartości poprawy jakości życia, ochrony przed zanieczyszczeniem i hałasem, które jak głosi dokument leżały u podłoża nowego studium, dla Żoliborzan stają się wyłącznie propagandą.”
"Chodzi o dobro miasta"
Obecni w trakcie spotkania przedstawiciele BAiPP podkreślili, że most i planowana trasa mają dopełniać sieć komunikacyjną i łączy kilka dzielnic. W ten sposób uzupełni się luka na Wiśle między mostem Gdańskim a mostem Grota-Roweckiego. Ponadto ulica Krasińskiego ma na tyle szeroki przekrój, że zaprojektowanie linii tramwajowej nie będzie stanowiło wyzwania. Urzędnicy przekonywali, że chodzi o dobro całego miasta.
Praca nad studium trwała dwa lata. W celu jego stworzenia analizowano różnego rodzaju warianty i natężenia ruchu.
Nowe studium konsultowane jest do 29 września. W tym czasie trwają dyżury telefoniczne. Z uwagami można dzwonić w godzinach od 11.00 do 15.00 pod numer 22 325 81 12.
Dyskusja publiczna na temat Studium odbędzie się 21 czerwca (środa, godz. 17:00) w Sali Marmurowej Pałacu Kultury i Nauki. Będzie także transmitowana na platformie YouTube.
Przeczytaj również: Społecznicy kontra most. Skutecznie, spokojnie, solidarnie i ponad podziałami
Społecznicy ze stowarzyszenia „NIE dla Mostu i Trasy Krasińskiego” z powodzeniem zakończyli walkę o „nierozjeżdżanie” Żoliborza, lecz nie spoczęli na laurach.
Napisz komentarz
Komentarze