Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:55

Miasto 15-minutowe to cel. Ruszają konsultacje w sprawie nowego studium

Podstawowym założeniem jest miasto, w którym większość potrzeb można zrealizować w odległości 15-minutowej podróży. Ponadto w dokumencie zaplanowano linie metra i tramwajów, a także nowe mosty.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o głównych założeniach studium,
- o tym w jaki sposób i kiedy można wnieść uwagi.

– Wiemy, jaka jest Warszawa naszych marzeń. Mamy projekt nowego Studium Warszawy! To konstytucja przestrzenna dla całej stolicy na najbliższych prawie 30 lat. Chcemy Warszawy jeszcze lepszej do życia: dobrze zaplanowanej, wygodnej, bardziej zielonej i odpornej na kryzysy. Więcej mieszkań powstanie bliżej centrum. Zrównoważony rozwój zapewni mocna i nowoczesna gospodarka – mówił w trakcie prezentowania studium Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Obecnie obowiązujące studium pochodzi z 2006 roku i według planistów nie odpowiada na dzisiejsze wyzwania. Przewiduje zachowanie terenów przemysłowych, które dziś są właściwie niezagospodarowane.

Nowe studium przewiduje dogęszczanie miasta ograniczając m.in. zabudowę jednorodzinną i rozlewanie się miasta poza jego granice. – Chcemy uwolnić tereny poprzemysłowe pod budowę nowych osiedli. Dawne zakłady produkcyjne są położone blisko centrum. FSO Żerań, fabryka domów Stare Świdry, port Żerański – podobnych miejsc mamy w Warszawie wiele. Zmieści się na nich nawet 95 000 mieszkań. Nowe zagospodarowanie terenów poprzemysłowych ograniczy koszty dla planowanych inwestycji i osiedli. Pięciokrotnie zmniejszą się wydatki na budowę dróg, potrzebnych szkół, parków czy inną infrastrukturę – mówił dziś prezydent Trzaskowski.

Nowe osiedla będą też mogły powstawać na terenach zajętych przez stare centra handlowe czy biurowce. Powstaną obszary wielofunkcyjne, czyli takie, gdzie domy mieszkalne, miejsca pracy, szkoły, przedszkola i tereny zieleni są blisko siebie.

Trzy linie metra przez Żoliborz

Zaplanowano również rozbudowę sieci komunikacji publicznej. Ten aspekt może wydawać się najbardziej istotny w czasie konsultowania studium dla mieszkanek i mieszkańców Żoliborza ze względu na planowaną trasę tramwajową wzdłuż ulicy Krasińskiego wraz z mostem łączącym Żoliborz z Białołęką. Pomysł ten wiele lat temu był mocno oprotestowany przez żoliborzanki i żoliborzan. Bartosz Rozbiewski, wicedyrektor miejskiego biura architektury podkreślił, że zanim zdecydowano się na zaproponowane trasy tramwajowe przeanalizowano 700 km wariantów.

Ponadto na Żoliborzu, a konkretnie na Marymoncie łączyć się będą trzy linie metra. Od Białołęki do M1 będzie dochodzić M2 zaś o od placu Grunwaldzkiego w kierunku Tarchomina, Marymont przetnie M4.

- Stawiamy na miasto 15-minutowe, w którym jak najwięcej spraw można będzie załatwić lokalnie. Jeśli niezbędne podróże będą jak najkrótsze, tym większa szansa, że będziemy spacerować, jeździć rowerem, na dalsze odległości komunikacją publiczną, a samochód może w ogóle przestanie być potrzebny - tłumaczyła Monika Konrad, dyrektorka miejskiej pracowni planistycznej, nadzorująca prace nad nowym studium.

Według planów zgodnych ze Studium każdy mieszkaniec w ciągu 15-mintowego spaceru dotrze do parku, na plażę, do lasu czy fortów w zieleni. Ma to ułatwić sieć zielonych tras rowerowych lub spacerowych.

Konsultacje dla każdej z dzielnic

Teraz Studium będzie konsultowane z mieszkańcami Warszawy. Projektanci będą mieli dyżur stacjonarny w ZODIAKU Warszawskim Pawilonie Architektury 17 czerwca w godzinach 15:00-19:00. Z kolei dyżury telefoniczne potrwają przez cały okres konsultacji, czyli do 29 września (poniedziałek-piątek w godzinach 11:00-15:00, pod numerem 22 325 81 12).

Dyskusja publiczna na temat Studium odbędzie się 21 czerwca (środa, godz. 17:00) w Sali Marmurowej Pałacu Kultury i Nauki. Będzie także transmitowana na platformie YouTube.

Będą również spotkania online dla każdej z dzielnic. Dla Żoliborza zaplanowano je na czwartek, 15 czerwca na godz. 18.00. Link dostępny jest po kliknięciu tutaj.

Przeczytaj również: Tramwajem przez most Krasińskiego i metrem z placu Grunwaldzkiego

Pięć linii metra, a w tym największy węzeł przesiadkowy na Marymoncie, stacja metra na placu Grunwaldzkim i połączenie tramwajowe przez most Krasińskiego. Tak w skrócie wygląda Żoliborz w masterplanie dla Warszawy zakładającym rozbudowę komunikacji miejskiej do 2050 roku.

studium

studium

Studium_grafika

Studium_grafika

studium sm

studium sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ