Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:14

Jak ZGN chce promować ekologię kosztownym koszem na śmieci?

Na jednym z podwórek na ulicy Krajewskiego od kilku miesięcy stoi ZGieNek. To pojemnik na śmieci w kształcie pingwina mówiący ludzkim głosem. W ten sposób ZGN chce kreować postawy ekologiczne u dzieci. Ile kosztowało urządzenie i jak ZGN ocenia jego skuteczność?

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym w jakim celu ustawiono mówiący ludzkim głosem pojemnik na odpady,
- ile kosztowało urządzenie,
- jak ZGN ocenia skuteczność swojego pomysłu.

- Interaktywny pojemnik na odpady jest przykładem edukacyjnego podejścia i uświadamiania najmłodszych o konieczności dbania o środowisko, a ponieważ dzieci uczą się poprzez zabawę – tutaj mają okazję wyrobić sobie nawyk sprzątania po pobycie na placu zabaw – opowiada o kuble na śmieci w kształcie pingwinka Agnieszka Krupińska z żoliborskiego ZGN. - Urządzenie miało stanowić uzupełnienie atrakcji dla dzieci, ZGN Żoliborz głównie skupił się na modernizacji placu zabaw i doposażeniu go w dodatkowe urządzenia do zabawy dla dzieci. Urządzenie stanowi jeden z elementów placu zabaw – dodaje przedstawicielka ZGN.

Pingwin mówiący głosem ma kreować postawy ekologiczne

W sierpniu 2022 roku żoliborski Zarząd Gospodarowania Nieruchomościami na placu zabaw przy ul. Krajewskiego 2, czyli w historycznej części dzielnicy postawił pingwina, który jak jednostka nazywa, jest „interaktywnym pojemnikiem na odpady”. Po wrzuceniu odpadu do kubła słychać damski głos mówiący: „Cześć tu ZGieNek, kiedy śmieci od was zjadam, ludzkim głosem wtedy gadam”.

To nie pierwszy obiekt na odpady na Żoliborzu ustawiony przez ZGN. Wcześniej dyskutowana była kwestia ustawiania na terenie dzielnicy czerwonych serc, do których można wrzucać nakrętki zbierane przez fundacje wspierające osoby z niepełnosprawnościami.

„ZGNowi Żoliborz tak bardzo spodobało się szpecenie naszej dzielnicy po ustawieniu czerwonych pojemników na nakrętki, wiecznie niedziałającego automatu na butelki i niewygodnych stojaków na rowery z wielkim logo ZGN, że postanowił zohydzić kolejny fragment naszej dzielnicy ustawiając obrzydliwego, ale za to bardzo głośno gadającego pingwina” – komentowali wówczas przedstawiciele żoliborskiego oddziału Miasto Jest Nasze.

Gadający kubeł za prawie 4,5 tys. złotych

Zwróciliśmy się do ZGN z pytaniem m.in. o to, jak po niemal roku od funkcjonowania kosza, ocenia rolę i skuteczność w kwestii edukacji i kreowania odpowiedzialnych postaw ekologicznych u dzieci. - ZGN otrzymywał pozytywne opinie od rodziców dzieci korzystających z placu zabaw. Interaktywny pojemnik jest w pełni sprawny. Co kilka miesięcy wymaga wymiany baterii – przekazał żoliborski ZGN.

- Dla dzieci na pewno jest to jakieś urozmaicenie i nowinka jako zabawka – mówi matka Marysi, która w czwartkowe popołudnie bawiła się na placu zabaw. – Jeśli chodzi o aspekt edukacyjny, to nie mam pewności, czy jest to najlepszy pomysł. Może ciekawsze by był jakieś warsztaty, ale jakie to nie wiem. Nic mi teraz do głowy nie przychodzi – mówi.

Kubeł w kształcie pingwina kosztował niemal 4,5 tys. złotych. Dla porównania w jednym z projektów z budżetu obywatelskiego do realizacji w tym roku za 5 tys. złotych wyceniono 9 koszy.

Przeczytaj również: Imprezy na Kępie Potockiej budzą zaniepokojenie społeczności żoliborskiej

Na sąsiedzkim forum jedna z mieszkanek zwróciła uwagę na kontrast pomiędzy starannym utrzymaniem zieleni w parku a inwazyjnym charakterem tego rodzaju wydarzeń, które wymagają wielu przygotowań oznaczających wjazd aut ciężarowych i samochodów dostawczych „które rozstawiają i obsługują stoiska poszczególnych wystawców.”

piungwin

piungwin

pingwin sm

pingwin sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.