Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:46

Premiera w Teatrze Komedia: Pełna humoru opowieść o problemach nastolatków

 „Przez śmiech mówimy o najgorszych rzeczach” – zapowiada aktorka Magdalena Duszak wcielająca się w jedną z głównych postaci.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o fabule najnowszego spektaklu,
- o tym do kogo jest skierowany,
- dowiesz się jak powstawała muzyka do spektaklu autorstwa Kuby Karasia.

W Teatrze Komedia nadchodzi premiera spektaklu jakiego jeszcze nie było. To pełna humoru opowieść o problemach nastolatków. „Pasztety do boju” w reżyserii Magdaleny Miklasz to adaptacja bestsellerowej i wielokrotnie nagradzanej francuskiej książki, której adaptacji podjął się Łukasz Zaleski.

Teatr Komedia w środę zaprosił dziennikarzy na pokaz medialny promujący spektakl. Mieliśmy okazję zobaczyć dwie, krótkie scenki. Jedna z nich przedstawiała moment, w którym jedna z bohaterek sprawdza wyniki internetowego plebiscytu na „Paszteta” stworzonego przez szkolnego kolegę.

Spektakl według zapowiedzi pokazuje z jakimi problemami musi mierzyć się młodzież w relacjach ze swoimi rówieśnikami, ale również rodzicami. Mimo, że Teatr Komedia promuje ten spektakl jako młodzieżowy, bo taki właśnie jest, to dużo dobrego, pouczającego i zabawnego znajdą tu również dorośli i rodzice. To opowieść o dorastaniu, akceptacji oraz relacjach w szkole i w domu. Akcja skupiona jest wokół trzech nastolatek, które zostają okrzyknięte najbrzydszymi dziewczynami w okolicy i postanawiają wyruszyć w podróż rowerową.

Pasztetami czują się nawet ci, po których się tego nie spodziewamy

- To spektakl, który pokazuje, że tak naprawdę wiele osób czuje się pasztetem. Wiele osób doświadcza linczu, jest odsuwanych od grona popularnych i dla nich jest ta sztuka. Pasztetami, mogą czuć się też osoby, po których nie musimy się tego spodziewać – mówi Magdalena Duszak, która gra jedną z głównych bohaterek debiutując na scenie teatralnej. – Ten występ jest spełnieniem marzeń, ponieważ nie dość, że występujemy w tak pięknym miejscu to poruszamy ważne tematy. Przez śmiech mówimy o najgorszych rzeczach i uważam, że ta konwencja wypadła bardzo naturalnie. To nie jest Commedia dell'arte tylko taka zdrowa komedia – opowiada aktorka.

Na scenie dominuje młode pokolenie aktorów - Mirella Burcewicz, Magdalena Duszak, Ewa Sadowska, James Malcolm i Kamil Studnickiego. Towarzyszyć im będą Katarzyna Zielińska i Artur Chamski.

- Teatr może, a nawet powinien dawać nam siłę do życia. Mam nadzieję, że nasz spektakl będzie turbodoładowaniem energetycznym dla wszystkich. I tych z nastolatkowego pokolenia, i tych starszych. I dla rodziców, dla tych, którzy dzieci nie mają. Wierzę, że każdy się na nim wyśmieje, wypłacze i wyjdzie z teatru inny, silniejszy, piękniejszy, wrażliwszy, wzmocniony, przekonany o tym, że poradzi sobie w trudnej sytuacji, bo nie jest sam – mówi reżyserka Magdalena Miklasz.

Całość dopełni muzyka Kuby Karasia

„Pasztety do boju” to spektakl, w którym zobaczymy dużo pastelowych kolorów, a to za sprawą scenografii, za którą odpowiada Justyna Elminowska. Całość oddaje charakter młodzieżowych miejscówek jakim są skateparki miejsca spotkań czy ich własne pokoje.

Kolory i cały przekaz podkręca dodatkowo skomponowana na potrzeby spektaklu muzyka Kuby Karasia, producenta muzycznego, a także połówka duetu Kraś/Rogucki czy The Dumplings. W czasie pokazu medialnego wybrzmiała piosenka Raj zespołu The Dumplings. Będzie to jedna z trzech piosenek zespołu, które wybrzmią w trakcie spektaklu. Dla Kuby jest to powrót, do pisania muzyki do teatru. – Prawie 10 lat temu robiłem muzykę do spektaklu "Elling" granego w Teatrze Śląskim. Przez ten długi czas nie zajmowałem się muzyką do teatru – opowiada Kuba, jednak jak dodaje, w krótkim czasie zaczął nadrabiać zaległości i w ostatnio skomponował muzykę do „Inwazji Szczurów” i „Taśm rodzinnych” i właśnie „Pasztetów do boju”.

– Dla mnie jest to bardzo rozwijająca przygoda w pracy nad muzyką bardziej ilustracyjną i odskocznia od standardowych piosenek ze zwrotką i refrenem – opowiada muzyk. – Przy pracy nad tego typu muzyką więcej się myśli o tym jakich brzmień użyć, żeby pasowały do spektaklu. Dużo zachodzi w głowie i w odróżnieniu od pracy nad piosenką, to w chwili, kiedy już zaczynam komponować utwór do sztuki to wiem, że nie wiele będę w niej później zmieniał. Trzeba też mądrze podłożyć dźwięk, żeby nie przeszkadzać aktorom w tym co mówią i podbić np. monologi, które uwielbiam – zdradza autor muzyki.

Premiera spektaklu odbędzie się w sobotę, 3 czerwca. Tego dnia przed Teatrem Komedia odbędzie się piknik sąsiedzki z okazji Dnia Dziecka”, o którym informowaliśmy w naszym cotygodniowym przeglądzie wydarzeń dostępnym tutaj.

Przeczytaj również: 70 lat temu zakończyła się budowa Społecznego Domu Kultury, pionierskiego projektu w skali miasta

Życie mieszkańców WSM nie ograniczało się do czterech ścian mieszkań. Ich lokale nie były zbyt duże, co wiązało się z tym, że nie wszystkie potrzeby można było w nich realizować. Ponadto WSM w swoim statucie zapisał, że jej celem jest m.in. zaspokajanie kulturalnych potrzeb swoich członków.

Plakat-fot.-B.-Warzecha-projekt-Elipsy

Plakat-fot.-B.-Warzecha-projekt-Elipsy

IMG_7280

IMG_7280

IMG_7281

IMG_7281

IMG_7282

IMG_7282

IMG_7286

IMG_7286

IMG_7285

IMG_7285

IMG_7279

IMG_7279

IMG_7283

IMG_7283

PASZTETY-DO-BOJU-fot_Bartek_Warzecha-2

PASZTETY-DO-BOJU-fot_Bartek_Warzecha-2

PASZTETY-DO-BOJU_fot_Bartek_Warzecha

PASZTETY-DO-BOJU_fot_Bartek_Warzecha

pasztetysm

pasztetysm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.