„Nie bądźmy obojętni! (...) Pamiętaj, zadzwoń pod numer 112, gdy wiesz o osobach, które mogą potrzebować pomocy” - apeluje Rządowe Centrum Bezpieczeństwa na Twitterze. W trakcie zimy z powodu wychłodzenia zmarło już 41 osób.
Zima dla bezdomnych to najtrudniejszy czas. Od 1 listopada na działkach, w altankach, czy po przysłowiową chmurką zmarło z wychłodzenia już ponad 40 osób. Dla porównania, w zeszłorocznym okresie zimowym, który trwa od listopada do końca marca było 83 ofiar mrozów. Czy liczne informacje na temat zgonów z powodu wychłodzenia stały się dla przeciętnego Polaka czymś normalnym?
Jak można pomóc?
- Służby na pewno zainterweniują, pomogą. Taki jeden telefon może komuś naprawdę bardzo pomóc - mówi Anna Adamkiewicz z Rządowego Centrum Bezpieczeństwa apelując jednocześnie by zwracać uwagę na ludzi, którzy przy mrozach mogą potrzebować pomocy i w razie potrzeby zgłaszać to pod numerem alarmowym 112. Wiadomo jednak, że numer alarmowy zalecany jest w przypadku nagłych i koniecznych wypadków, dlatego Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego uruchomiło infolinię 987. Dzwoniąc pod bezpłatny i całodobowy numer, można uzyskać informacje dotyczące pomocy dla osób bezdomnych.
- Jeśli choć jedna osoba z bloku chce przenocować zimą bezdomnego na klatce schodowej, pozostali mieszkańcy nie mają prawa go wygonić - poinformowała straż miejska. Bezdomni często przed mrozem chowają się na klatkach schodowych w blokach. Wielu warszawiakom idącym do pracy taki widok może się nie spodobać. W przypadku gdy taka osoba nie awanturuje się, nie jest pijana, a w dodatku dostała się do środka na zaproszenie jednego z mieszkańców, bezdomny może zostać na klatce schodowej, która jest wspólną przestrzenią wszystkich lokatorów budynku. – Jeżeli taka osoba nie brudzi, nie pije alkoholu tylko po prostu potrzebuje ciepłego schronienia to nie widzę w tym problemu, by mogła spędzić noc w naszym bloku – mówi Mateusz wynajmujący mieszkanie w jednym z bloków na Żoliborzu.
Jeżeli taka osoba nie brudzi, nie pije alkoholu tylko po prostu potrzebuje ciepłego schronienia to nie widzę w tym problemu, by mogła spędzić noc w naszym bloku
Strażnicy miejscy ruszają w teren z kocami i ciepłą zupą
Warszawscy strażnicy miejscy kursują również z ciepłym posiłkiem w miejsca, gdzie mogą przebywać bezdomni. Zupę dwa razy w tygodniu przyrządza kuchnia Spółdzielni Socjalnej „Kto rano wstaje” działająca przy schronisku Caritas Archidiecezji Warszawskiej. Za każdym gotowane jest 100 litrów zupy.
Naczelnik Grzegorz Staniszewski podkreślił istotę działań straży miejskiej w obszarze pomocy bezdomnym, która polega przede wszystkim na kontrolowaniu takich miejsc jak choćby pustostany, gdzie mogą przebywać osoby bez dachu nad głową. - Nasze działania są bardzo ważne, ponieważ prowadzone są w tym najtrudniejszym okresie. Spadki temperatury sprawiają, że bezdomnych i miejsc ich przebywania będzie przybywało – zaznacza Staniszewski. Co ważne w miejscach kontrolowanych przez straż miejską nie doszło w ostatnich latach do tragedii z powodu wychłodzenia. Akcja „Trochę ciepła dla bezdomnego” prowadzona będzie do końca lutego. Aktualnie straż miejska nie dostała w tym roku jeszcze żadnego zgłoszenia o śmiertelnej ofierze mrozów.
Jednym z najczęstszych a zarazem najbardziej mylnych mitów jest ten, że na rozgrzewkę najlepszy jest alkohol. To nieprawda
Według Ministerstwa Rodziny, Polityki społecznej i Pracy liczba bezdomnych w Warszawie sięga 2704 osób. Jak mówiła w programie pierwszy Polskiego Radia Adriana Porowska z Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej jest ich trzykrotnie więcej, a miejsc w schroniskach jest ok 1.5 tysiąca.
Nie tylko bezdomni są narażeni na mróz
Na wychłodzenie organizmu są szczególnie narażeni bezdomni, osoby starsze i osoby nietrzeźwe przebywające na dworze. - Jednym z najczęstszych a zarazem najbardziej mylnych mitów jest ten, że na rozgrzewkę najlepszy jest alkohol. To nieprawda. Faktycznie przez chwilę osoba pijąca czuje ciepło, to jednak za chwilę jej organizm jest jeszcze bardziej narażony na wyziębienie – informuje Komenda Główna Policji. Mundurowi zaznaczają również, że pod wpływem alkoholu jesteśmy bardziej narażeni na niebezpieczeństwo. - Wystarczy chwila nieuwagi, śliska, nierówna nawierzchnia i można się potknąć, wywrócić i nie mieć siły się podnieść. Wtedy o tragedię nietrudno. Dlatego też nie należy przechodzić obojętnie obok osób po alkoholu podczas silnych mrozów – podkreślają mundurowi.
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
Relacje (stories) z logotypami partnerów.
Plakat promocyjny informujący o współpracy.
Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze