Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 18:10

Teatr Komedia: Witamy w Hollywood. "Muszę do końca trzymać poker face i sprawdzać, czy mam dobrze upiłowane paznokcie"

Bezlitosna, inteligentna satyra na przemysł filmowy. Świat Hollywood pokazany bez lukru: czerwony dywan, błyski fleszy, wywiady, wielbiciele, adoratorzy, splendor, podziw i sława. Gwiazdy kina nawet na chwilę nie "wychodzą" z roli celebrytów. Fabryka snów pokazana w "Apartamencie prezydenckim" Michaela McKeevera (reż. Tomasz Dutkiewicz) jednocześnie przyciąga i przeraża, choć widzowie mogą być pewni, że połączenie “Pulp fiction” Quentina Tarantino z serialem HBO “Ray Donovan” oznacza tylko i wyłącznie błyskotliwą historię.

O kolejnej premierze w Teatrze Komedia rozmawialiśmy z Sylwią Gliwą, aktorką teatralną i filmową, znaną również z roli Moniki Zięba, córki Marii i Włodka w serialu "Na wspólnej".

Złote Globy wprawiły w osłupienie krytyków i bukmacherów z całego świata. Nikt się nie spodziewał, że główna nagroda trafi do twórców "Bohemian Rhapsody" w reż. Bryana Singera. Amerykańska prasa w końcu mocno zmiażdżyła ten film. Zaskoczył Panią ten werdykt? Przyznam, że jeszcze nie oglądałam "Bohemian Rhapsody". Najbardziej jednak cieszy mnie fakt, że Glenn Clouse dostała główną nagrodę za najlepszą dramatyczną rolę kobiecą za występ w filmie "Żona". Zagrała niesamowicie, z chęcia jeszcze raz obejrzę ten film. Swoją drogą moim faworytem były "Narodziny gwiazdy" w reż. Bradley'a Coopera. Z jednej strony wydaje się, że Lady Gaga nie miała na planie zbyt trudnych wyzwań aktorskich, choć zapadła mi w pamięci scena. w której śpiewała piosenkę Marleny Dietrich i wręczała kwiaty w restauracji. Ten moment był dla mnie szczególnie trudny - nie wiem, czy potrafiłabym zagrać to, co ona tam zrobiła. Rolę gwiazdy pop docenił zresztą sam Clint Eastwood, który początkowo miał reżyserować film. Nie powinno więc dziwić, że od kilku miesięcy Lady Gaga prosi, żeby zwracać się do niej "Lady"? Czy przypadkiem tytułów szlacheckich nie nadaje królowa brytyjska? (śmiech) W tym wypadku Lady Gaga zaproponowała, by zrezygnować z drugiego członu. Dla kontrastu przypomnę więc musical "Mary Poppins powraca", który powstał przecież na podstawie cudownej książki wydanej w latach 30. Chętnie powracam do opowieści o rodzinie Banksów, zresztą polecam wszystkim mamom, żeby czytały dzieciom tę powieść. Film jest uroczy, przepięknie zrealizowany, śmiało mogę powiedzieć, że kocham takie produkcje. Wielka Brytania, ciągle padający deszcz, uliczki, domy, zgiełk... Ten świat zachwycił mnie, chciałabym tam się wybrać. Moja słowiańska dusza potrzebuje deszczu, więc nie wyobrażam sobie leżeć na Kajmanach i spędzać czas na plaży. Może dlatego, że podoba mi się zmienność pór roku, tak jak jest nad Wisłą? Nawet jesienna szaruga mnie nie przeraża. Zaskoczyła mnie Pani, bo niemal byłem pewien, że spełnieniem marzeń byłby raczej wypoczynek w ciepłych krajach... Wcale nie mówię, że nie (śmiech). Przenieśmy się zatem do USA, gdzie toczy się akcja "Apartamentu prezydenckiego". Główną postacią jest Patrick Zane, jeden z najsłynniejszych hollywoodzkich aktorów. Patrick Zane jest moim zdaniem synonimem tajemnic Los Angeles. Mimo że nie widzimy go na scenie nawet przez sekundę, ciągle odnosimy wrażenie, że nieustannie jest obok nas. Według mnie stał się wręcz osią całej historii. Symbol męskości i gwiazda filmów akcji sprawia wrażenie, że jest tuż za plecami, choć widzimy go tylko na ekranie telewizora podczas ceremonii wręczenia Złotych Globów. Nie ma żadnych świętości, wszędzie panuje hipokryzja. Widzowie przyznają, że to zupełnie inny rodzaj humoru niż w innych spektaklach. To jest czarna komedia, podczas której widz nie śmieje się od początku do końca, co charakteryzuje inne spektakle wystawiane w Teatrze Komedia. "Apartament prezydencki" powstał z myślą o tych, którzy rozważają nad rzeczywistością. Showbiznesowy wydźwięk, łamanie schematów, brak obaw, że kontrowersje mogą przerazić. Zresztą myślę, że od kilku miesięcy wszyscy zdają sobie sprawę, jak bardzo świat celebrytów jest wypełniony złem. Nikogo to już raczej nie zaskoczy. Sztuka jest dla mnie interesująca, ponieważ w przedstawionym świecie każdy jest wyrachowany, epatuje brakiem wrażliwości, czego trudno nie zauważyć. Tylko jeden człowiek nie jest aktorem i wszyscy się dziwią, dlaczego została w nim odrobina człowieczeństwa. Podejrzewają go o kłamstwo, bo jak być w Hollywood i nie chcieć być ponadczasowej sławy? Łatwo było Pani zrozumieć swoją postać? Dla mnie to była trudna rola, ponieważ nie było celowego i świadomego przełamania, które następuje zazwyczaj w teatrze czy w filmie. W życiu każdego bohatera jest przecież wydarzenie, które wywraca jego codzienność do góry nogami, dochodzi do wewnętrznej przemiany. Tutaj nic takiego się nie dzieje. Silna, wyrachowana kobieta wyciąga broń i w zasadzie nawet nie ma zawahania, żeby strzelić. Niewyobrażalne. Musiałam tę postać odreagować, bo do tej pory dziwnie się czuję, gdy przypominam sobie emocje towarzyszące bohaterce w chwili popełnienia morderstwa. Na scenie nie mogę jednak nawet na chwilę pomyśleć o tym, że bohater odbiera drugiemu człowiekowi życie. Muszę do końca trzymać poker face, sprawdzać, czy paznokcie mam dobrze upiłowane. To jest bardzo trudne. Jakie filmy lub seriale oglądała Pani, by zrozumieć ten stan? Mam za sobą kilka odcinków "House of Cards" oraz serial HBO "Ray Donovan". Ten świat mnie męczy do tego stopnia, że nie dokończyłam serialu. Porzuciłam go kompletnie, nie mogłam wytrzymać z takimi negatywnymi emocjami. Wolę oglądać świat piękniejszy, ludzi, którzy swoimi decyzjami dają nadzieję, uczący, wciągający, pouczający, ale nie tak jednoznacznie zły. Bez budującego przesłania wychodzimy z teatru w ponurym nastroju. Sama jestem ciekawa, co widz czuje podczas spektaklu. Gdy rozmawiałam po premierze, wielu poruszył ten świat powierzchowności, zależności i interesowności, którą przedstawiamy w "Apartamencie prezydenckim". Niemniej jednak mam wrażenie, że widzowie wniknęli, bo pojawiły się pytania, dlaczego tak krótko? Trzymacie widzów w napięciu. To nasze zadanie (śmiech).
"APARTAMENT PREZYDENCKI" Michael McKeever Przekład: Jacek Kaduczak Reżyseria:  Tomasz Dutkiewicz Scenografia: Wojciech Stefaniak Kostiumy: Anna Adamek Obsada: Sylwia Gliwa, Anna Oberc, Jan Jankowski, Adam Fidusiewicz, Jan Wieczorkowski, Dawid Czupryński
Najbliższe spektakle: 26, 27 i 28 lutego oraz 18, 20 i 21 marca
fot. materiały prasowe Teatru Komedia

apartament-prezydencki-teatr-komedia-9

apartament-prezydencki-teatr-komedia-9

apartament-prezydencki-teatr-komedia-10

apartament-prezydencki-teatr-komedia-10

apartament-prezydencki-teatr-komedia-12

apartament-prezydencki-teatr-komedia-12

apartament-prezydencki-teatr-komedia-14

apartament-prezydencki-teatr-komedia-14

apartament-prezydencki-teatr-komedia-15

apartament-prezydencki-teatr-komedia-15

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie duże

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 15 km/h