Inspiracją dla projektu są zmiany, które zaszły w ostatnich latach w alei Wojska Polskiego.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym co zmieni się na Krasińskiego,
- o założeniach projektu,
- o planowanych w najbliższym czasie pracach.
„Promenada spacerowa na środku ul. Krasińskiego” to projekt z budżetu obywatelskiego z 2021 roku na który zagłosował 1419 mieszkańców. W pasie zieleni pomiędzy dwoma nitkami ulicy Krasińskiego Zarząd Zieleni Warszawy zasadził krzewy i ustawił tymczasowo ławki. Łącznie pojawiło się 500 mkw. nowej zieleni niskiej. To o 80 mkw. więcej niż ma według oficjalnych wytycznych boisko do koszykówki. Wśród zasadzonych roślin znalazły się m.in. krzewy i byliny, które mają stanowić dodatkową izolację wobec hałasu i zanieczyszczeń.
Nowa ścieżka, chodniki i przejście dla pieszych
Zarząd Dróg Miejskich z kolei ma za zadanie wybudowanie ścieżki mineralnej, która zastąpi nierówny chodnik. Podobną ścieżkę ZDM wykonał w ramach BO w alei Wojska Polskiego. „Zagospodarujemy również istniejący »przedept«. Nowa ścieżka zostanie odsunięta od szpaleru drzew, a wzdłuż niej ustawione będą ławki” – poinformował Zarząd Dróg Miejskich.
W ramach prac wyznaczone zostanie nowe przejścia dla pieszych przy południowej jezdni ul. Krasińskiego pomiędzy parkingiem przy pl. Wilsona na wysokości ul. Toeplitza a pasem dzielącym. Dodatkowo wykonane zostaną odcinki chodnika łączące nową nawierzchnię z istniejącymi przejściami dla pieszych po obu stronach. Planowana jest także korekta przebiegu chodnika przy zebrze w rejonie ul. Kochanowskiego.
Droga do metra w zieleni i odseparowana od samochodów
„Projekt ma na celu wydobycie potencjału ul. Krasińskiego, która na tym odcinku jest piękną szeroką aleją ze świetną architekturą modernistyczną, ale duży pas zieleni pośrodku jest nieużywany i zaniedbany, co obniża estetykę przestrzeni publicznej. Ul. Krasińskiego jest ważnym traktem komunikacyjnym prowadzącym m.in. do stacji metra, dlatego wiele osób mogłoby korzystać z dobrze urządzonej promenady spacerowej wśród zieleni” – czytamy w uzasadnieniu projektu.
Realizację projektu pierwotnie wyceniono na 214 tys. złotych. Koszt ten urósł ponad trzykrotnie, ze względu na niedoszacowanie, wzrost cen materiałów i usług oraz z powodu zwiększenia zakresu prac, czyli remontu części chodników.
fot. ZDM
Przeczytaj również: Umowa na prace na Skwerze Krasińskiego podpisana
ZZW podzieliło przetarg na zamówienie podstawowe i opcje. – W zamówieniu podstawowym przewidzieliśmy prace zgodnie z projektem „zielonych ulic” – będą one prowadzone w części południowej do krawędzi planowanej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Krasińskiego – dodaje rzeczniczka prasowa. Wspomnianą drogę rowerową w przyszłości ma wykonać ZDM.
Napisz komentarz
Komentarze