Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 02:09

Noc Muzeów na Żoliborzu. Sprawdź co ciekawego będzie się działo

Zwiedzanie z Olimpijczykami, piknik sąsiedzki, inscenizacje historyczne i spacer odkrywający tożsamość dzielnicy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o idei Nocy Muzeów,
- o zaplanowanych atrakcjach na Żoliborzu,
- o wybranych atrakcjach w Warszawie.

Noc Muzeów to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń kulturalnych. Jest organizowana już po raz 19., a jej celem jest zachęcenie Polaków do odwiedzania wystaw. Dlatego tej jednej nocy muzea w całej Polsce udostępniają oglądającym swoje wnętrza całkowicie za darmo lub za drobną opłatą.

Noc Muzeów na Żoliborzu odbędzie się 13 maja.

Przed nami Noc Muzeów. Sprawdzamy co wydarzy się na Żoliborzu. Otwarte będzie muzeum Sportu i Turystki, działające w Centrum Olimpijskim. Będzie można zobaczyć wystawę stałą "Dzieje Sportu Polskiego i Olimpizmu" oraz wystawa czasowa "100-lecie sportu żużlowego". W czasie zwiedzania, Polscy Olimpijczycy będą pełnić rolę przewodników.

Poza zwiedzaniem, wystaw będzie można wziąć udział w treningu łuczniczym z Adamem Pazdyką z Łuksport i Stowarzyszeniem Łuczniczy Marymont. Ponadto odbędą się pokazy sportów paraolimpijskich oraz pokazy zapaśnicze. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Olimpijczyk Andrzej Supron.

W ramach Nocy Muzeów będzie otwarty też X Pawilon Cytadeli Warszawskiej, gdzie będzie można m.in. zobaczyć pokazy grup rekonstrukcyjnych czy zabytkowe samochody z epoki PRL’u.

Nie tylko muzea są ciekawą opcją tej nocy, ale również takie wydarzenia jak spacer wokół Cytadeli z przewodniczką, która opowie historię Cytadeli. Uczestnicy zajrzą również do Fortu Sokolnickiego, gdzie będzie można obejrzeć makietę Warszawy zaprojektowaną przez dzieci i młodzież z Pracowni Plastycznej Fundacji Dziecko i Sztuka Pani Barbary Szydelskiej. Organizatorzy podkreślają by wziąć ze sobą latarki.

W Noc Muzeów otwiera się również Muzeum Błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki, a także prywatne Liceum Ogólnokształcące Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego, w którym dostępna będzie wystawa połączona z elementami rekonstrukcji walk powstańczych w Twierdzy Zmartwychwstanek.

Wydarzeniem, które wyróżnia się na tle pozostałych jest nocny koncert gongów i mis tybetańskich w „Jodze Żoliborz”.

W Centrum Lokalnym Żoliborz z kolei odbędzie się sąsiedzki piknik w plenerze. „Dzieci i zwierzęta mile widziane. Przynieś coś, co lubisz jeść oraz ważny dla Ciebie przedmiot, który pomoże opisać Ciebie i przedstawić się sąsiadom. Może to być również przedmiot, który skrywa ciekawą historię lub rodzinną legendę. O 20:00 rozpoczynamy jogę na trawie przy zachodzącym słońcu prowadzoną przez instruktora szkoły Joga Żoliborz” – zapowiadają organizatorzy.

Tradycyjnie do Nocy Muzeów przyłącza się również Defabryka, której wnętrza wypełnią dzieła sztuki. Motywem przewodnim wystawy składającej się m.in. z rzeźb, obrazów czy pokazów multimedialnych jest, jak czytamy „Cud, Cudowność i Cudotwórczynie”.

Mnóstwo atrakcji, czyli na co można liczyć 

Otwiera się także Centrum Nauki Kopernik i zachęca swoim ostatnim hitem: Robot Kopernik nigdy jeszcze nie uczestniczył w Nocy Muzeów. Z tej okazji przygotował specjalny program muzyczny i stworzył pierwszy na świecie zespół jazzowy z robotem humanoidalnym w składzie. Masz okazję posłuchać debiutanckiego występu tej grupy.

Z kolei Warszawa nie tylko przygotowała dla zwiedzających darmowe linie komunikacyjne, które mają dowieźć i odwieźć z muzeów, ale te trasy będą dodatkowo obsługiwane przez pojazdy zabytkowe.

News4Media/Gazeta Żoliborza

Przeczytaj również: NIK o budowie Muzeum Historii Polski: Miliard złotych może nie wystarczyć

– Zdaniem NIK założenia programu „Budowa MHP” przygotowane w lipcu 2015 r. przez władze muzeum i ówczesnego ministra kultury były nie do osiągnięcia w przewidywanym czasie i przy planowanych kosztach. Przyjęto bowiem, że budowa placówki o powierzchni 24 tys. m² zakończy się do listopada 2019 r., a koszt inwestycji wyniesie 310 mln zł – przekazała Najwyższa Izba Kontroli.

x-pawilon

x-pawilon

msit

msit

zmartwychwstanki

zmartwychwstanki

defabryka

defabryka

noc muzeów na żoliborzu sm

noc muzeów na żoliborzu sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ