Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 09:20

"Kocham Cię" - teatr w klasie na Żoliborzu

"Kocham Cię" - kameralne przedstawienie skierowane do młodzieży szkół podstawowych połączone z warsztatmi. Sztuka ta skupia się na relacjach międzyludzkich i porusza trudne pytania dotyczące miłości, przyjaźni i rodzinnych relacji.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o fabule spektaklu,
  • o części warsztatowej,
  • o wyjątkowości spektaklu.

„Kocham Cię” to projekt, który zagościł w żoliborskich podstawówkach. Szczególnym elementem tego spektaklu jest fakt, że widzowie nie zasiądą na tradycyjnej widowni, lecz w szkolnych ławkach, zaś aktorzy Olga Nowicka i Mikołaj Bańdo wystąpią na „scenie” pod tablicą, wcielając się w rolę przyjaciół – Li i Juliana. Pierwsze pokazy sztuki "Kocham Cię" dla klas siódmych i ósmych odbędą się w Szkole Podstawowej nr 65 im. Władysława Orkana, która jest partnerem projektu. To właśnie w murach tej placówki odbywały się próby. Kolejne pokazy będą miały miejsce w innych szkołach na Żoliborzu, a wkrótce być może nawet i na Bielanach. To projekt, w który jest zaangażowany Teatr Komedia ze wsparciem dzielnicy.

Kocham Cię" - historia Juliana i Lii, czyli jak poradzić sobie z trudnościami związanymi z rozwodem rodziców

Sztuka skupia się na relacjach międzyludzkich, zarówno tych uczuciowych, jak i koleżeńskich czy rodzinnych. W trakcie przedstawienia zostaną poruszone trudne i ważne pytania, takie jak: czym tak naprawdę jest miłość? Czy może trwać wiecznie, czy tylko na chwilę? Czy relacje między ludźmi są zawsze proste, czy może skomplikowane?

 „To historia, w której głównym tematem jest oswojenie się Juliana z rozwodem jego rodziców. Lia bardzo chcę mu udowodnić, że miłość jednak istnieje, więc przenosi go do kolejnych miejsc, w których dowiadują się oboje tak naprawdę więcej o miłości” – opowiada Justyna Czarnota, kuratorka i pedagożka teatralna współtworząca projekt.

Propozycja teatralna „Kocham Cię” to kameralna inscenizacja, która dzięki swoim prostym środkom mówi o trudnych sprawach. Szczególnie ciekawym aspektem przedstawienia jest jego wystawienie w przestrzeni pozateatralnej, co czyni go idealnym wyborem dla pedagogów i nauczycieli, którzy chcą nawiązać szczery dialog z młodzieżą.

Pedagogika teatru w klasie - teatr jako narzędzie edukacji

Sztuka ta jest przykładem teatru w klasie, który jest bardzo popularny w Niemczech. Prezentacja spektaklu w miejscu dobrze znanym młodzieży, w bezpośrednim kontakcie z publicznością, sprawia, że teatr staje się czymś naturalnym i bliskim. - Po spektaklu młodzież bierze udział w warsztatach, w czasie których mają szansę porozmawiać ze sobą, wykonać proste, kreatywne ćwiczenia umożliwiające zastanowienie się nad tym, co myślą o postawie Juliana. Co? Co Julian myśli o miłości, co mógłby usłyszeć od swoich rodziców, żeby było łatwiej przejść przez sytuację, w której znaleźli się jego rodzice. Rozmawiamy też o relacji pomiędzy Julianem i Lią. Ten projekt wpisuje się w taki typ teatru w klasie, który jest modelem bardzo popularnym w Niemczech, ale w Polsce też jest dość spopularyzowany dzięki organizowanym przez Instytut Teatralny konkursowi Dogma. W Warszawie ten model jest realizowany po raz pierwszy w tak pełnym kształcie - wyjaśnia współtwórczyni projektu.

Teksty, które prezentowane są w teatrze w klasie, często dotyczą ważnych kwestii społecznych lub problemów, z którymi mierzy się młodzież. Celem takich projektów jest budowanie okazji do rozmowy na temat poruszanych problemów, dlatego przedstawieniu zawsze towarzyszą warsztaty.

Program edukacyjny stworzony wokół przedstawienia „Kocham Cię” został opracowany przez uznaną pedagożkę teatru i kuratorkę, Justynę Czarnotę. W trakcie produkcji spektaklu równolegle prowadzony był cykl warsztatów z uczniami, a także spotkania z nauczycielami i powstały materiały edukacyjne.

Przeczytaj również: Podcast. Nadchodzi koniec wierzby z witrażami w parku Fosa jaką znamy

Janek Sajdak to nie tylko artysta, ale również osoba z wielką wizją. W rozmowie z nami opowiada o swoich artystycznych planach dotyczących parku Fosa, w którym można znaleźć kilka jego prac, zdobiących przestrzeń publiczną, ale również skłaniających do refleksji.

339309310_528200579494475_7135592239374379565_n

339309310_528200579494475_7135592239374379565_n

339156350_958191882020125_2336024989683478771_n

339156350_958191882020125_2336024989683478771_n

339117555_123316660656649_107725282674582953_n

339117555_123316660656649_107725282674582953_n

339569849_176316465290425_7217099133268153157_n

339569849_176316465290425_7217099133268153157_n

339286522_1386218298837441_1040629831061595950_n

339286522_1386218298837441_1040629831061595950_n

339142837_1727768044304984_7067961947186910264_n

339142837_1727768044304984_7067961947186910264_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: 1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 32 km/h