Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:40

Wydarzenia na Żoliborzu: seans z cyklu "Krótka historia polskiego kina", Modowe Pokazy Filmowe i koncert zespołu Żywiołak

Przed nami kolejne porcja wydarzeń kulturalny, które z pewnością przyciągną uwagę miłośników kina, mody i muzyki. A to dlatego, że w najbliższych odbędą się wydarzenia muzyczne i filmowe. Ciekawą propozycją jest m.in. modowy pokaz filmów, które ujawniają koszty społeczne, jakie ponoszą ludzie za niskie ceny w modzie fast fashion.

Do widzenia, do jutra - Krótka historia polskiego kina w Elektroniku

Przed nami kolejny seans z cyklu "Krótka historia polskiego kina". Tym razem zostanie zaprezentowany film "Do widzenia, do jutra" z 1960 roku w reżyserii Janusza Morgensterna.

„Ona, Francuzka, córka dyplomaty, od niedawna pełnoletnia. On, Polak, artysta teatralny, jeszcze do niedawna student. Spotykają się przypadkiem latem w Gdańsku, gdzie on opiekuje się teatrzykiem studenckim Tik-Tak. Marguerite (T.Tuszyńska) to nowoczesna, praktyczna dziewczyna, która podróżuje ze swoim ojcem i jak się wydaje, nie cierpi z powodu częstej zmiany miejsc i kręgu znajomych. W Gdańsku cieszy się zresztą wielkim powodzeniem. Jacek (Z.Cybulski) to romantyczny, młody mężczyzna, który marzy o idealnej miłości, odpornej na przyziemne realia. Zbliżą się do siebie na chwilę, mimo bariery językowej i rozbieżnych planów” – czytamy w opisie filmu.

Bilety dostępne są na stronie https://bit.ly/3G06dXJ.

Kiedy? – Czwartek, 27 kwietnia o godz. 18.00
Gdzie? – Kino Elektronik

Modowe Pokazy Filmowe: True Cost / Punks Against Sweatshops

CLŻ, czyli Centrum Lokalnej Żywności, wychodzi naprzeciw rewolucji w branży modowej i zaprasza na wyjątkowy pokaz dwóch filmów w ramach Fashion Revolution Week. Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Fashion Revolution Poland. W programie znajdzie się film "True Cost" Andrew Morgana, który ujawnia koszty społeczne, jakie ponoszą ludzie za niskie ceny w modzie fast fashion. Drugi film "Punks Against Sweatshops" opowiada o walce brytyjskiej sceny punkowej przeciwko szybkiej modzie.

Pokaz odbędzie się bezpłatnie, a oba filmy będą wyświetlane z polskimi napisami. "True Cost" to 93-minutowy dokument, który ukazuje nam, jak koszty produkcji ubrań spadają, podczas gdy koszty ludzkie i środowiskowe rosną. To przełomowy film, który otwiera zasłonę na skrywaną historię i zmusza do refleksji - kto naprawdę ponosi koszty za nasze ubrania? Film zawiera wywiady z wpływowymi postaciami, takimi jak Stella McCartney, Livia Firth i Vandana Shiva, i zabiera nas w podróż po całym świecie, od luksusowych wybiegów po ciemne slumsy, gdzie żyją pracownicy przemysłu odzieżowego.

Drugi prezentowany film to Punks Against Sweatshops to krótki dokument londyńskiego kolektywu Punk Ethics, zajmującego się promowaniem progresywnej strony kultury punk. Film zawiera wywiady z Jello Biafrą, członkami Crass Penny Rimbaud i Stevem Ignorantem, Propagandhi, Petrol Girls 'Ren Aldridge, birmańskimi działaczami punkowymi The Rebel Riot i Alex Wonk z London DIY Punks Wonk Unit, którzy wzywają inne zespoły punkowe do rozważenia ludzkich kosztów produkcji ich tanich gadżetów - koszulek.

Kiedy? - Piątek, 28 kwietnia o godz. 18.00
Gdzie? - Centrum Lokalne Żoliborz

Żywiołak: koncert w Forcie Sokolnickiego

Przed nami koncert zespołu Żywiołak w Forcie Sokolnickiego. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce wykonawców muzyki folkowej. Grupa ma na swoim koncie wiele występów w Polsce i za granicą i została uznana za "pioniera" folku eksperymentalnego.

Ich nowa płyta "Dekonstrukcja historyczna I" to próba odnalezienia zapomnianych znaczeń znanych nam wszystkim świąt i pokazania tych znaczeń w kontekście rodzimych wierzeń pierwotnych. Jest to również próba zderzenia artystów z niezwykle skomplikowanym w Polsce tematem spuścizny mitologii słowiańskiej. Album jest ważnym głosem w kwestii kulturowej świadomości społecznej i bardzo mocnym dyskursem o kondycji polskiej tożsamości, prowadzonym niezmiennie od pierwszego albumu zespołu.

Zespół Żywiołak powstał w 2005 roku z inicjatywy Roberta Jaworskiego, wcześniej grającego w Kapeli ze Wsi Warszawa oraz Roberta Wasilewskiego, gitarzysty i współzałożyciela formacji Open Folk. Wokalistki Anna Piotrowska i Izabela Byra oraz bębniarz Maciej Łabudzki dołączyli później do zespołu. Ich pierwsze nagrania, takie jak "Muzyka psychodelicznej świtezianki" i album "Nowa ex-tradycja", wprowadziły formację na salony muzyki folkowej i alternatywnej.

 Kolejne albumy, takie jak "Nowa mix-tradycja", "Globalna wiocha", "Muzyka psychoaktywnego stolema", "Pieśni pół/nocy" i "Wendzki sznyt", to muzyczne kooperacje z wieloma innymi artystami, z których wyłonił się aktualny skład Żywiołaka. W skład zespołu wchodzą: Robert Jaworski grający na lirze korbowej i fideli renesansowej, wokalistka, szałamaistka i flecistka Wiktoria Kwiatkowska oraz gitarzysta basowy i lutnista Kamil Strzyżewski. To oni odpowiadają za kształt artystyczny zespołu, który w grudniu 2022 roku wydał kolejny album zatytułowany "Dekonstrukcja historyczna I", poprzedzony m.in utworem "Sol Invictus". Na płycie zespół sięga po przedchrześcijańskie symbole oraz mało znane polskie tradycje.

Bilety kosztują 30 zł i można je nabyć za pośrednictwem: https://biletyna.pl/event/sector/id/793799.

Kiedy? – Piątek, 28 kwietnia o godz. 19.00
Gdzie? – Fort Sokolnickiego

GROTA_RAVE (Rozpoczęcie sezonu, b-day de7ona i Sode)

Wkrótce pod mostem na trasie S8, na granicy z Żoliborzem odbędzie się wydarzenie z muzyką elektroniczną.

Jak podaje organizator mają być dwie sceny, na których wystąpi grono dj’ów.  Jest to pierwszy raz, gdy pod mostem na trasie S8 odbędzie się rave na dwóch scenach.

Organizatorzy zapowiadają wyjątkową atmosferę i wiele niezapomnianych wrażeń.

Kiedy? – Piątek, 28 kwietnia o godz. 22.00
Gdzie? – pod mostem Grota-Roweckiego

M.Broken Songs

"Broken Songs" to projekt autorski Marcin Olak, który tym razem występuje pod pseudonimem M. Olak wcześniej był znanym liderem zespołów jazzowych, takich jak Marcin Olak Trio czy Imagine Nation, które występowały na prestiżowych festiwalach, w tym na Jazz Jamboree czy Warsaw Summer Jazz Days. Artysta był również aktywny jako muzyk sesyjny, współpracując z takimi artystami jak Kora czy Michał Bajor oraz jako kompozytor piszący koncerty na gitarę i orkiestrę symfoniczną na zamówienie Warszawskiego Festiwalu Gitarowego.

W ramach projektu "Broken Songs" Olak zdecydował się na połączenie swojego talentu kompozytorskiego i wokalnego, pisząc i wykonując swoje własne, bardzo osobiste piosenki. Płyta została nagrana z udziałem wybitnych improwizatorów amerykańskiej sceny free, m.in. Steve'a Swella na puzonie, Bena Stappa na tubie, Freda Lonberg-Holma na wiolonczeli i Marco Colonnę na saksofonie i flecie. "Broken Songs" została wydana nakładem Fundacji Słuchaj i jest dostępna na platformie Bandcamp FSR.

Kiedy? – Sobota, 29 maja o godz. 20.00
Gdzie? - PanDymińska

3 MAJA w Forcie Sokolnickiego

W Forcie Sokolnickiego zapowiadane są darmowe warsztaty, które odbędą się 3 maja o godzinie 13:00. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję wykonać polskie flagi na drewnianych patykach, malować gliniane medaliony oraz ozdabiać doniczki naklejkami. Będzie można również tworzyć prace plastyczne na temat "Konstytucja 3-go maja w moich oczach", do których wszystkie potrzebne materiały - farby, kredki, pastele - będą dostępne na miejscu.

O godzinie 15:00 na scenie wystąpi zespół WBH, czyli Wszyscy Byliśmy Harcerzami. Usłyszycie piosenki harcerskie i turystyczne w rockowej aranżacji. Kapela ta utrwaliła na swoich trzech albumach, "Trzy pióra" 2012, "Cztery żywioły" 2017 i "Piąta strona świata" 2022, prawie 40 znanych i lubianych hitów harcerskich i piosenek z turystycznych szlaków.

Zespół WBH od lat gromadzi zarówno harcerzy, jak i publiczność masową, grając na blisko 400 koncertach w całej Polsce. Występowali na Poland Rock Festival, na krajowych Juwenaliach czy Zlotach Motocyklowych, pokazując, że harcerskie piosenki można zagrać mocno i wyraźnie.

Kiedy? – Środa, 3 maja o godz. 13.00
Gdzie? – Fort Sokolnickiego


koncert-zywiolak

koncert-zywiolak

rejwy-pod-mostem

rejwy-pod-mostem

pandyminska-1

pandyminska-1

majowka-w-forcie

majowka-w-forcie

Tru-fashion

Tru-fashion

kino elektronik

kino elektronik


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.