Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:24

Czekają na autobus 221 moknąc, marznąc lub w upale bez cienia

Pasażerowie czekający na autobus 221 przy dworcu Gdańskim nie mają żadnego schronienia. O wiacie lub poczekaniu na odjazd w autobusie nie ma mowy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o problemach z jakimi pasażerowie muszą się mierzyć,
- o tym, dlaczego pasażerowie nie mogą poczekać na odjazd w autobusie.

Linia 221 jest popularną linią zwłaszcza wśród mieszkanek i mieszkańców poprzemysłowej części Żoliborza. Autobusem dojadą do metra na dworcu Gdańskim. W tym miejscu linia 221 kończy i zaczyna swój kurs.

Przystanek, z którego autobus odjeżdża w kierunku placu Niemena zlokalizowany jest na wąskim chodniku. Jego szerokość wystarczy by minęły się ze sobą dwie osoby o ile nie ma na nim oczekujących na odjazd autobusu pasażerów. Chodnik jest na tyle wąski, że w chwili, gdy gromadzą się oczekujący na odjazd robi się tam tłoczno. Miejsca jest na tyle mało, że nie ma mowy również o postawieniu wiaty przystankowej.

- Codziennie jeżdżę tym autobusem, z wyjątkiem weekendów. Kiedy wracam do domu i pada, albo jest upał, to rzeczywiście czuje, że przydałoby się gdzieś schronić. Na szczęście jest nieco oddalone wejście do stacji metra z daszkiem więc zawsze korzystam z niego w razie potrzeby. Stąd też widać, kiedy nadjeżdża autobus – mówi czekająca na odjazd autobus z przystanku Rydygiera 02 Kasia wracająca w czwartkowe popołudnie z pracy.

Sprawą zainteresował się również Wiktor Jasionowski, radny Żoliborza z ramienia KO. Składając interpelację, radny zapytał, czy istnieje w takim razie możliwość, by „autobus na pętli, w oczekiwaniu na odjazd mógł być otwarty dla podróżnych?”

Autobus 221 stoi na zajezdni, ale nie ma możliwości poczekania na odjazd wewnątrz. ZTM wyjaśnia dlaczego

Zarząd Transportu Miejskiego wyjaśnił w odpowiedzi na interpelację radnego Żoliborza, że autobusy linii 221 nie mogą zatrzymywać się na przystankach DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) 01 i 02 ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Przystanek dla wysiadających (01) musi znajdować się za przejściem dla pieszych, aby wysiadający pasażerowie mieli widoczność na nadjeżdżające pojazdy i nie wychodzili zza autobusu, bo stanowiłoby duże ryzyko potrącenia. Niestety, autobusy nie mogą na nim odbywać postoju ze względu na podwójną linię ciągłą na jezdni.

Natomiast, na przystanku 02 (dla wsiadających) dłuższe postoje są niemożliwe ze względu na łuk drogi, który uniemożliwia bezpieczne omijanie stojącego autobusu przez inny pojazd.

W związku z tym, autobusy linii 221 odbywają postój na przystanku technicznym, który znajduje się za przystankiem dla wysiadających i pozwala na bezpieczne omijanie stojącego autobusu. Niestety, ten przystanek nie jest dostępny dla wsiadających pasażerów, ponieważ na wysokości przystanku technicznego ulica ks. Indrzejczyka pozbawiona jest chodnika.

Zarząd Transportu Miejskiego podkreślił, że priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. "Z uwagi na bezpieczeństwo ruchu drogowego, postoje autobusów linii 221 nie mogą odbywać się na przystankach DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) 01 i 02" - podkreślają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.

Przeczytaj również: Chaos na Dworcu Gdańskim. Najpierw gigantyczne opóźnienia, a teraz cięcia w rozkładach

Na początku marca mieszkańcy Żoliborza korzystający z pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej mogli cieszyć się większą częstotliwością kursowania pociągów miejskiej SKM-ki. Ma to związek z uruchomieniem pociągów linii S40 z Wieliszewa do Piaseczna. To cenna alternatywa dla metra i połączenie dla tych, którzy dojeżdżają m.in. na Służewiec.

IMG_7133

IMG_7133

IMG_7135

IMG_7135

IMG_7134

IMG_7134


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.