Pasażerowie czekający na autobus 221 przy dworcu Gdańskim nie mają żadnego schronienia. O wiacie lub poczekaniu na odjazd w autobusie nie ma mowy.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o problemach z jakimi pasażerowie muszą się mierzyć,
- o tym, dlaczego pasażerowie nie mogą poczekać na odjazd w autobusie.
Linia 221 jest popularną linią zwłaszcza wśród mieszkanek i mieszkańców poprzemysłowej części Żoliborza. Autobusem dojadą do metra na dworcu Gdańskim. W tym miejscu linia 221 kończy i zaczyna swój kurs.
Przystanek, z którego autobus odjeżdża w kierunku placu Niemena zlokalizowany jest na wąskim chodniku. Jego szerokość wystarczy by minęły się ze sobą dwie osoby o ile nie ma na nim oczekujących na odjazd autobusu pasażerów. Chodnik jest na tyle wąski, że w chwili, gdy gromadzą się oczekujący na odjazd robi się tam tłoczno. Miejsca jest na tyle mało, że nie ma mowy również o postawieniu wiaty przystankowej.
- Codziennie jeżdżę tym autobusem, z wyjątkiem weekendów. Kiedy wracam do domu i pada, albo jest upał, to rzeczywiście czuje, że przydałoby się gdzieś schronić. Na szczęście jest nieco oddalone wejście do stacji metra z daszkiem więc zawsze korzystam z niego w razie potrzeby. Stąd też widać, kiedy nadjeżdża autobus – mówi czekająca na odjazd autobus z przystanku Rydygiera 02 Kasia wracająca w czwartkowe popołudnie z pracy.
Sprawą zainteresował się również Wiktor Jasionowski, radny Żoliborza z ramienia KO. Składając interpelację, radny zapytał, czy istnieje w takim razie możliwość, by „autobus na pętli, w oczekiwaniu na odjazd mógł być otwarty dla podróżnych?”
Autobus 221 stoi na zajezdni, ale nie ma możliwości poczekania na odjazd wewnątrz. ZTM wyjaśnia dlaczego
Zarząd Transportu Miejskiego wyjaśnił w odpowiedzi na interpelację radnego Żoliborza, że autobusy linii 221 nie mogą zatrzymywać się na przystankach DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) 01 i 02 ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Przystanek dla wysiadających (01) musi znajdować się za przejściem dla pieszych, aby wysiadający pasażerowie mieli widoczność na nadjeżdżające pojazdy i nie wychodzili zza autobusu, bo stanowiłoby duże ryzyko potrącenia. Niestety, autobusy nie mogą na nim odbywać postoju ze względu na podwójną linię ciągłą na jezdni.
Natomiast, na przystanku 02 (dla wsiadających) dłuższe postoje są niemożliwe ze względu na łuk drogi, który uniemożliwia bezpieczne omijanie stojącego autobusu przez inny pojazd.
W związku z tym, autobusy linii 221 odbywają postój na przystanku technicznym, który znajduje się za przystankiem dla wysiadających i pozwala na bezpieczne omijanie stojącego autobusu. Niestety, ten przystanek nie jest dostępny dla wsiadających pasażerów, ponieważ na wysokości przystanku technicznego ulica ks. Indrzejczyka pozbawiona jest chodnika.
Zarząd Transportu Miejskiego podkreślił, że priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. "Z uwagi na bezpieczeństwo ruchu drogowego, postoje autobusów linii 221 nie mogą odbywać się na przystankach DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) 01 i 02" - podkreślają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.
Przeczytaj również: Chaos na Dworcu Gdańskim. Najpierw gigantyczne opóźnienia, a teraz cięcia w rozkładach
Na początku marca mieszkańcy Żoliborza korzystający z pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej mogli cieszyć się większą częstotliwością kursowania pociągów miejskiej SKM-ki. Ma to związek z uruchomieniem pociągów linii S40 z Wieliszewa do Piaseczna. To cenna alternatywa dla metra i połączenie dla tych, którzy dojeżdżają m.in. na Służewiec.
Napisz komentarz
Komentarze