Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:03

Losy Prochowni na Żoliborzu niepewne

Czy program kulturalny Prochowni będzie zależeć od miasta?

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o propozycji miasta w sprawie dzierżawy Prochowni,
- o tym z czym może wiązać się zaproponowana koncesja,
- dlaczego oferta miasta nie została przyjęta.

Po trwającej od ponad roku sprawie Prochowni miasto zapowiedziało chęć rozmów z Marianną Zjawińską, twórczynią Prochowni Żoliborz. Ostatecznie doszło do 3 spotkań, w trakcie których Marianna Zjawińska opowiedziała o specyfice prowadzenia działalności kulturalno-gastronomicznej. „Dodatkowo w trakcie rozmów zwracaliśmy uwagę na sezonowość typową dla tego małego lokalu położonego w parku oraz znaczenie ogródka i warunków pogodowych dla jego funkcjonowania. Wielokrotnie podkreślaliśmy, jak ważna w tej branży jest stabilizacja - zarówno w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej, jak i dostarczania oferty odpowiadającej na oczekiwania mieszkańców” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym na facebooku Prochowni Żoliborz.

Jak się okazuje Mariannie Zjawińskiej zaproponowano dzierżawę od roku do 3 lat. Co dalej? W tym czasie miasto ma znaleźć drogą konkursową koncesjonariusza na 7 lat, czyli podmiot których będzie prowadził działalność w Prochowni Północnej i Południowej zgodnie z udzieloną koncesją.  

W rozmowie z Gazetą Żoliborza Marianna Zjawińska podkreśla, że zaakceptowanie tej oferty nie gwarantuje stabilności jaką daje dzierżawa na 7 lat. Jej zdaniem jest też wiele niewiadomych. Miasto nie przedstawiło przykładów wdrożenia w życie tego typu umowy. Nie wiadomo również, kiedy miałby zostać opracowana cała procedura. Włodarze zapewniają jednak, że w wybór koncesjonariusza Prochowni mają włączyć się doradcy społeczni, a sama procedura ma być jawna. Propozycja dzierżawy na okres do 3 lat zdaniem miasta jest sposobem na otworzenie Prochowni jeszcze w tym sezonie.

W poniedziałek zwróciliśmy się z pytaniem do Ratusza na czym polega zasadnicza różnica między koncesją a dzierżawą w przypadku Prochowni, skoro w obu wariantach jest etap konkursowy oraz dlaczego miasto nie zaproponowało dzierżawy na 7 lat, skoro wedle analizy prawnej sporządzonej przez kancelarię prawną na zlecenie strony społecznej jest taka możliwość. Do chwili opublikowania tego tekstu odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Nowy pomysł na Prochownię. Organizowanie wydarzeń dla miasta w zamian za możliwość prowadzenia gastronomii

Sama koncesja jest uprawnieniem do prowadzenia działalność w określonych dziedzinach i istotna ze względu na bezpieczeństwo oraz interes publiczny. Tak wynika z jej definicji dostępnych na rządowych stronach. Koncesję na nadawanie wymaga stacja radiowa, telewizyjna, a także punkty sprzedające alkohol. Koncesji wymaga również działalność górnicza czy prowadzenie kasyn. Co to oznacza? Że podmioty działające w tych branżach nie mają pełnej swobody w działaniu ze względu na bezpieczeństwo oraz interes publiczny. W przypadku obu Prochowni wybranie koncesjonariusza oznaczałoby to, że miasto zlecałoby organizowanie wydarzeń społecznych i kulturalnych w zamian za możliwość prowadzenia gastronomii. Niewiadomą jednak pozostaje udział miasta i stopień niezależności przedsiębiorców w kreowaniu oferty kulturalnej.

W dotychczasowych apelach, mieszkańcy podkreślali, że pokochali Prochownię przede wszystkim za dobrze skrojoną ofertę kulturalną. „Domagamy się przywrócenia pierwszego dzierżawcy, gdyż nikt lepiej nie poprowadzi działalności w Prochowni Północnej” – czytamy w petycji podpisanej przez 6 tys. osób. Walor tego miejsca podkreślał również Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. - To nie był kolejny punkt gastronomiczny, to było także centrum życia kulturalnego – mówił cytowany w oficjalnym komunikacie ratusza prezydent Warszawy.

Losy Prochowni wciąż się ważą. Oferta miasta na dzierżawę do 3 lat jest jeszcze ważna.

Przeczytaj rownież: Nie ma żadnego zwrotu, w sprawie Prochowni stoimy w martwym punkcie

Rozmowy o reaktywacji Prochowni zaczęły się zaraz po tym jak prezydent Trzaskowski anulował wykaz, w którym jej przeznaczenie ograniczono do prowadzenia wyłącznie małej gastronomii, bez dopuszczenia prowadzenia działalności kulturalno-rekreacyjnej. Każda dzielnica ma swoją specyfikę więc nie oczekiwaliśmy, że osoby z Urzędu Miasta oddelegowane do reaktywacji Prochowni, będą znać i rozumieć historię naszej dzielnicy, jej tradycje i wartości na których zbudowane zostały żoliborskie idee. Pisaliśmy więc kolejne teksty i listy otwarte. Uczestniczyliśmy w rozmowach podczas których próbowaliśmy wyjaśnić czym dla mieszkanek i mieszkańców Żoliborza jest społeczna przestrzeń wspólna czyli Park Żeromskiego oraz położone w nim Prochownia Północna, Południowa i Fort Sokolnickiego.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.