Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:30

W Pawilonie polityka pod przykrywką kultury?

Do czasu rozstrzygnięcia przetargu w Pawilonie będą odbywały się wydarzenia ŻDK. Nie wszyscy podzielają entuzjazm.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym co dalej z Pawilonem Kulturalnym,
- o obawach mieszkańców.

Pawilon Kulturalny na Sadach Żoliborskich w dotychczasowej odsłonie pod opieką dotychczasowej dzierżawczyni niebawem zostanie zamknięty. Obecna umowa na dzierżawę kończy się w połowie kwietnia.

Wiadomo już, że lokalu nie poprowadzi obecna dzierżawczyni, która zrezygnowała z przedłużenia umowy o czym pisaliśmy już w marcu w tekście Lato bez kolejnego miejsca spotkań. Pawilon Kulturalny znika z mapy Żoliborza.

Zdaniem dzierżawczyni, jednym z powodów, był brak odpowiedzi na jej próby kontaktu z dzielnicą w sprawie dalszej współpracy. Urząd z kolei utrzymuje, że kontaktu nie było, przyznając jednocześnie, że: "w listopadzie 2022 roku dzierżawczyni zwróciła się do Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy z pytaniem o możliwość zmiany prowadzonej w Pawilonie Kulturalnym działalności z kulturalno-gastronomicznej na usługi pielęgnacyjne dla zwierząt".

Zaniepokojeni widmem zamknięcia Pawilonu, zwłaszcza w sezonie letnim mieszkańcy próbowali dowiedzieć się jaka jest jego przyszłość i kiedy oraz w jaki sposób zostanie przeprowadzona procedura przetargowa. Dzielnica poinformowała wówczas, że najpierw konieczne są odbiory, a sam lokal będzie pełnił funkcję społeczno-kulturalną.

Na początku kwietnia dzielnica w opublikowanym na Facebooku oświadczeniu poinformowała, że do czasu wyłonienia nowego dzierżawcy, lokal będzie przekazany do dyspozycji Żoliborskiego Domu Kultury. Lokal ten ma nadal odgrywać ważną funkcję społeczną, kulturalną i sprzyjać lokalnej integracji. Odpowiadając na postulaty mieszkańców, którzy zwracali uwagę na potrzebę zapewnienia dostępności Pawilonu Kulturalnego w rozpoczynającym się sezonie wiosenno-letnim podjęliśmy decyzję, aby czasowo przekazać go do dyspozycji Żoliborskiego Domu Kultury. Dzięki temu rozwiązaniu unikniemy dłuższego zamknięcia lokalu i nadal pozostanie on dostępny dla mieszkańców i otwarty na lokalne aktywności” – czytamy w stanowisku dzielnicy.

W Pawilonie będą odbywały się „wydarzenia organizowane przez i we współpracy z Żoliborskim Domem Kultury”. „Na pierwsze – warsztaty ogrodnicze z okazji Światowego Dnia Ziemi zapraszamy już 22 kwietnia” – pisze żoliborski Urząd.

Sezon w Pawilonie bez oferty gastronomicznej

Pod zamieszczoną informacją w komentarzach widać wyraźne poparcie dla inicjatywy. Innego zdania są członkowie z sąsiedzkiej inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie, dla których sprawa Pawilonu jest kluczowa. Do tej pory było dla nich miejsce spotkań, różnego rodzaju działań takich jak warsztaty czy spotkania edukacyjne.

Przekazanie Pawilonu ŻDK zdaniem moich rozmówców nie rozwiąże problemu. Jak podkreślono ważną rolą jest gastronomia, ponieważ w sezonie letnim wizyta w parku wiązała się również ze spotkaniami przy kawie, na lodach czy przy posiłku. – To był lokal dla wszystkich, a w szczycie sezonu będzie tylko dla uczestników warsztatów czy innych wydarzeń. Nie każdy ma na to chęć. Duża część chce się po prostu spotkać np. na kawie. Teraz to może być kolejne miejsce z wydarzeniami, na których będą się fotografować władze dzielnicy z częścią radnych, tak jak to ma miejsce teraz choćby w Forcie. Nie było żadnego Domu Kultury, tak teraz nagle będzie ich sześć w całej dzielnicy – słyszę. Ponadto samej decyzji nikt nie konsultował ze społecznością lokalną. Zdaniem członków inicjatywy, dzielnica powinna dążyć do przetargu zapewniającego ciągłość pracy Pawilonu w dotychczasowej formule łączącej gastronomię z funkcją -kulturalną.

Przeczytaj również: [Podcast] Żoliborz żegna Pawilon Kulturalny. Mieszkańcy opowiadają o jego znaczeniu i niepewnej przyszłości


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.