Dzielnica ruszyła z projektem, który ma integrować i wspierać przedsiębiorców z Żoliborza.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym w jaki sposób będą wspierani przedsiębiorcy,
- o ankiecie przeprowadzonej w celu określenia potrzeb.
Żoliborska Strefa Przedsiębiorczych to projekt dzielnicy, w ramach którego zaplanowano działania mające wspierać lokalne firmy.
Obecnie prowadzone są badania ankietowe. - Wyniki badania pomogą nam określić jakie są potrzeby przedsiębiorców działających na Żoliborzu. Chcielibyśmy przeprowadzić wiele wspólnych działań, ale to które z naszych pomysłów znajdą się w fazie realizacji zależy od lokalnych potrzeb i wyrażonej chęci udziału w zaplanowanych wydarzeniach. Zależy nam, aby nasza oferta była dopasowana i „szyta na miarę”. Wyniki badania posłużą do konstruowania oferty, która mam nadzieję, przyczyni się do rozwoju kompetencji biznesowych i osobistych, a tym samym do rozwoju żoliborskich biznesów - mówi Agata Marciniak–Różak, zastępczyni burmistrza Żoliborza.
Co ważne, odpowiedzi są anonimowe a kwestionariusz zawiera 16 pytań. Ankietę można wypełnić elektronicznie klikając tutaj. „Dla przedsiębiorców preferujących kontakt bezpośredni, udostępniliśmy także wersję papierową. Można ją wypełnić w okienku nr 9 w Sali Obsługi Mieszkańca (punt dedykowany sprawom związanym z działalnością gospodarczą)” – czytamy w oficjalnym komunikacie dzielnicy.
Przedsiębiorcy z Żoliborza już w najbliższą sobotę na wielkanocnych targach
W ramach Żoliborskiej Strefy Przedsiębiorczych uruchomiono na Facebooku stronę Przedsiębiorczy Żoliborz, gdzie można być na bieżąco ze wszystkim informacjami, w tym tymi, które dotyczą bezpłatnych przestrzeni targowych, dostępnych podczas otwartych imprez organizowanych dla mieszkańców.
Pierwsza taka współpraca miała miejsce z okazji Dnia Kobiet. 12 marca w Forcie Sokolnickiego swoją ofertę zaprezentowali żoliborscy przedsiębiorcy z sektora „beauty”. Stoiska cieszyły się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, którzy korzystali z profesjonalnego doradztwa w zakresie zabiegów pielęgnacyjnych, doboru kosmetyków czy próbnego makijażu.
Kolejną okazją do współpracy będzie organizowane 1 kwietnia w Forcie Sokolnickiego spotkanie wielkanocne dla mieszkańców. Do udziału zaproszono przedsiębiorców z sektora „gastro”, czyli żoliborskich restauratorów, właścicieli kawiarni i delikatesów. Więcej o wydarzeniu pisaliśmy w naszym cotygodniowym przeglądzie dostępnym tutaj.
Przeczytaj również: Badanie rok po wprowadzeniu płatnego parkowania na Żoliborzu i Ochocie
Jako wady wprowadzenia SPPN respondenci wskazywali na większe koszty parkowania (36 proc.) oraz brak wystarczającej liczby miejsc parkingowych w strefie (32 proc.). Z kolei za korzyści uważa się łatwiejsze znalezienie miejsca parkingowego (31 proc.) oraz mniej samochodów spoza dzielnicy (27 proc.).
Napisz komentarz
Komentarze