Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:01

Kładka na Cytadelę coraz bardziej realna

Do tej pory była jedynie w koncepcjach. Teraz prace projektowe już trwają.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym, kiedy planowane jest otwarcie Muzeum Wojska Polskiego,
- o tym jak na inwestycję zapatruje się ZWW,
- o propozycji jaka padła w kontekście działobitni,
- o tym jaką długość będzie miała kładka,
- o tym jak ma przebiegać kładka.

Na Cytadeli Warszawskiej wkrótce otworzą się dwa muzea. Prowadzić do nich ma kładka na Cytadelę. Muzeum Historii Polski będzie można zwiedzać od września tego roku. Dostępna będzie wystawa czasowa, zaś wystawa stała ma być dostępna za dwa lata.

Tuż obok MHP znajduje się pierwszy z dwóch pawilonów Muzeum Wojska Polskiego. To właśnie do tego budynku trwa przenoszenie eksponatów z dotychczasowej siedziby w Alejach Jerozolimskich. Łącznie MWP ma w swoich zbiorach 300 tys. eksponatów. Nie wszystkie zmieszczą się w wybudowanym pawilonie południowym. W kolejnych latach będzie budowany również pawilon północny. Tymczasem władze MWP zapowiadają wystawę inauguracyjną w nowym budynku na 15 sierpnia.

- Będzie to jeden moduł o powierzchni 3 tys. metrów. To więcej niż mieliśmy do dyspozycji w siedzibie przy Alejach Jerozolimskich. Ta wystawa nie będzie żadną „protezą” – zapewniał Dariusz Matlak, zastępca dyrektora ds. budowy nowej siedziby Muzeum Wojska Polskiego, który był gościem w czasie połączonego posiedzenia dzielnicowej Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego oraz Komisji Ładu Przestrzennego.

Kładka na Cytadelę. Trwają prace projektowe

Tematem spotkania była kwestia budowy kładki w osi alei Wojska Polskiego łączącej Żoliborz z Cytadelą od zachodniej strony. Obecnie jest przygotowywany jej projekt, dlatego zaprezentowana została jedynie wizualizacja. Szczegóły mają być znane prawdopodobnie późną wiosną lub na początku lata. Co na chwilę obecną wiadomo na temat planowanej kładki?

Od strony Żoliborza, wejście na kładkę ma znajdować się przed działobitnią w alei Wojska Polskiego, a konkretnie łączyć się z przebiegającą tam alejką. Kładka prowadzić ma do jednego z kazamatów na Cytadeli, z którego będzie się wychodziło prosto na dwu hektarowy plac Gwardii, który w wyniku planów odbudowy Pałacu Saskiego może przejąć funkcję placu Piłsudskiego. Tuż obok wyjścia z kładki w jednym z bastionów będą też place zabaw komponujące się z całym otoczeniem i wyróżniające się od tych, które są dostępne w parkach.

Całość ma mieć charakter spacerowy, dlatego wykluczono ruch rowerowy.

Sama kładka z założenia ma być jak najlżejszą konstrukcją, tak by ograniczyć liczbę filarów, które ingerowałyby w Park Fosa, który ze względu na swą bioróżnorodność jest wyjątkowym miejscem w skali miasta. – Mamy na uwadze walory tego miejsca. Park Fosa jest magicznym miejscem, spędzam tu czas z rodziną, gdzie wybieramy się na spacery – relacjonował Dariusz Matlak uznając park dzięki swojemu charakterowi za lepszy od Powsina czy Łazienek. – Chcielibyśmy jak najmniej ingerować w przestrzeń – dodał wicedyrektor.

ZZW: „Jeśli chodzi o wcześniejsze spotkania z przedstawicielami MWP na terenie Fosy jestem optymistycznie nastawiony”

Na spotkaniu byli również przedstawiciele Zarządu Zieleni Warszawy, Kamila Nowocin zastępczyni dyrektorki ds. utrzymania terenów zieleni oraz Tomasz Niewczas, który opiekuje się żoliborską zielenią i jak przyznał podczas posiedzenia do Parku Fosa ma szczególny stosunek. Jak relacjonował podczas wczorajszego posiedzenia, przed pierwszym spotkaniem z przedstawicielami inwestycji miał obawy, jeśli chodzi o zrozumienie kwestii charakteru tego miejsca i ochrony żyjących tam organizmów. Okazało się, że na tę chwilę były bezzasadne. – Jeśli chodzi o wcześniejsze spotkania z przedstawicielami MWP na terenie Fosy jestem optymistycznie nastawiony – mówił podczas wczorajszej komisji dzielnicowy ogrodnik i dodał: – Sami nie znamy kształtu kładki, więc z zaciekawieniem będziemy się przyglądać temu wszystkiemu. Najbardziej interesuje mnie umiejscowienie filarów.

Sama kładka ma mieć 80 metrów, przechodzić nad murem Carnota i 7 metrów nad Fosą.

Kluczowym obiektem jest jeszcze działobitnia. Dzielnica od kilku lat prowadzi prace w Forcie prace. Zabezpieczono dach oraz mury, jednak wciąż pozostało wiele pracy. Jednocześnie nie ma pomysłu na jej zagospodarowanie. Przewodniczący rady dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski zasugerował przedstawicielom MWP by zaproponowali dzielnicy koncepcję zagospodarowania działobitni.

Dariusz Matlak przyznał, że w ekipie MWP były prowadzone rozmowy w sprawie działobitni i pojawiły się pomysły by znajdowała się w niej recepcja albo sklepik z pamiątkami. Kwestia zagospodarowania budynku pozostaje więc nadal otwarta.

Za projekt kładki odpowiada pracownia WXCA. Ta sama, która odpowiada za projekt obu muzeów. Wiadomo, że obiekt nie powstanie na otwarcie MWP czyli do sierpień tego roku. Prawdopodobnie zostanie zbudowana w przyszłym roku. Więcej szczegółów będzie znanych pod koniec wiosny lub na początku lata.

Przeczytaj również: Finansowy zastrzyk dla Muzeum Historii Polski. Dodatkowe 1,2 mld złotych zasili budżet inwestycji

Na Cytadelę prowadzi wybudowana od strony Wisłostrady brama wjazdowa. To prawdopodobnie pierwszy w pełni skończony element. Kosztował około 20 mln złotych. Aby powstał wjazd konieczy był przekop skarpy, w którym wybudowano ponad 60 metrowy tunel prowadzący do gigantycznego garażu podziemnego na 700 samochodów. Nad bramą zrekonstruowano również okalający całą Cytadelę mur Carnote’a.

Wyspa-muzeow

Wyspa-muzeow

muzeum-wojska-polskiego

muzeum-wojska-polskiego

WNETRZE_-MWP

WNETRZE_-MWP


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.