Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:23

Script fiesta. W jakim kierunku będzie podążał Netflix?

Odpowiedź na tytułowe pytanie znajdziecie na Script Fista, jedynym festiwalu scenarzystów w Polsce.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o programie Script Fiesty,
- z jakimi twórcami będzie można się spotkać w trakcie wydarzenia.

Zbliża się Script Fiesta festiwal dla scenarzystów organizowany przez Warszawską Szkołę Filmową. To jedyne tego typu wydarzenie w tej części Europy. Znamy już szczegóły całego programu. To wydarzenie nie tylko dla adeptów sztuki scenopisarstwa chcących rozwijać swoje umiejętności na warsztatach prowadzonych przez twórców, ale także dla wszystkich miłośników seriali i filmów.

Podczas festiwalu w Kinie Elektronik odbędą się spotkania z przedstawicielami branży filmowej, projekcje filmów, a także panele dyskusyjne, podczas których poruszane będą tematy, którymi żyje obecnie polska kinematografia. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny.

Festiwal rozpocznie się w czwartek 30 marca. Podczas pierwszego z nich zaproszeni goście i gościnie, a wśród nich m.in. Kaja Wesołek, Marta Zygadło, Katarzyna Butowtt oraz Karolina Porcari, porozmawiają o tym, jak od kulis wygląda kręcenie scen intymnych w polskich filmach, a także – jaką rolę odgrywają na planach zdjęciowych koordynatorzy intymności. Z kolei podczas drugiego panelu Łukasz Kłuskiewicz i Anna Nagler opowiedzą o tym, jaką strategię działania na najbliższe lata ma Netflix – co interesuje twórców platformy, na czym chcą się skupiać, na jakiego typu produkcje stawiają. Będzie to też okazja, aby zadać im nurtujące pytania.

Wieczorem odbędzie się ceremonia otwarcia Script Fiesty z udziałem zaproszonych gwiazd, a zaraz po niej przedpremierowo zaprezentowany zostanie film „Prawdziwe życie aniołów” inspirowany prawdziwą historią Krzysztofa Globisza, który kilka lat temu przeszedł rozległy udar. Jego udział w tej produkcji jest wydarzeniem niezwykłym – prawdopodobnie po raz pierwszy w historii kina aktor cierpiący na afazję i paraliż wciela się w główną rolę. U jego boku zobaczymy również m.in. Kingę Preis, Annę Dymną, a także Jerzego Trelę w jego ostatniej roli przed śmiercią. Po projekcji filmu jego reżyser i scenarzysta Artur „Baron” Więcek, a także Aneta Zagórska opowiedzą o tym, jak napisać scenariusz filmu, w którym zagra aktor z niepełnosprawnością.

Monika Brodka panelistką drugiego dnia

Drugi dzień festiwalu (31 marca) rozpocznie się od panelu „Enter the Script: Cyberpunk – czyli jak stworzyć scenariusz serialu na podstawie gry?”, w którym wezmą udział Marcin Blacha i Bartosz Sztybor.

Na koniec piątkowego dnia zaplanowano „Noc teledysków” z panelem dyskusyjnym, w trakcie którego zaproszeni goście opowiedzą jak napisać dobrą historię pod teledysk. Rozmawiać na ten temat będą m.in. Monika Brodka, Mac Adamczak i Anna Maliszewska. Poza wieloma panelami dyskusyjnymi, które odbędą się tego dnia, wszyscy miłośnicy kina będą mogli obejrzeć film „Przed wschodem słońca”, a także wziąć udział w spotkaniu z jego scenarzystką Kim Krizan.

Rodanie nagród za najlepszy scenariusz i koncepcję serialu telewizyjnego lub internetowego

Trzeciego dnia Script Fiesty odbędzie się m.in. panel dyskusyjny na temat: „Tantiemy z internetu. Obalamy mity” z udziałem Małgorzaty Machczyńskiej i Elżbiety Benkowskiej. Tego samego dnia odbędzie się specjalny pokaz filmu „Trzy kolory. Niebieski” w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego, a po nim – spotkanie z jego scenarzystą Krzysztofem Piesiewiczem.

W czasie wieczornej ceremonii rozdania nagród, poznamy zwycięzców konkursów na najlepszy scenariusz oraz koncepcję serialu telewizyjnego lub internetowego. Wydarzeniu towarzyszył będzie koncert reżysera „Juliusza” i „Czarnej owcy” – Alka Pietrzaka. Po wszystkim zaplanowany jest jeszcze zamknięty pokaz filmu krótkometrażowego Nataszy Parzymies „Moje stare” z Dorotą Pomykałą i Dorotą Stalińską w rolach głównych, a także – „Marty Grall” w reżyserii Macieja Stuhra. Po obu projekcjach odbędą się spotkania z twórcami i twórczyniami filmów.

Co jeszcze zaplanowano w trakcie święta scenarzystów?

Z kolei ostatniego dnia festiwalu – 2 kwietnia, podczas panelu „Tyrmand i Kościuszko na nowo. Jak nie zepsuć dobrej opowieści prawdą historyczną?”, będzie można przedpremierowo, po raz pierwszy w Polsce zobaczyć fragmenty długo wyczekiwanego filmu „Kos” w reżyserii Pawła Maślony.

W trakcie całej Script Fiesty, przed większością paneli dyskusyjnych i spotkań z twórcami, będzie można zobaczyć wyselekcjonowane dwuminutówki przygotowane przez najlepszych studentów Warszawskiej Szkoły Filmowej.

Nie zabraknie też paneli dyskusyjnych poświęconych kwestiom, które często dzielą filmowców. W cyklu „Trudny temat”, poza wspomnianym już zagadnieniem kręcenia scen intymnych, poruszone zostaną takie tematy: „Czy poprawność polityczna zabija komedie?”, „Czy trzeba odwagi, aby pisać o Kościele i duchownych?”, a także „Jak pitchować pomysł, żeby nam go nie ukradli?”.

Gazeta Żoliborza jest patronem medialnym wydarzenia.

Program do zobaczenia i pobrania tutaj:

https://scriptfiesta.pl/pl/sf/C_WSFO.SF.PRO/1165/script-fiesta-%e2%80%93-zobacz-pelny-program-11.-edycji-festiwalu

źródło: materiały prasowe

Przeczytaj również: Kim Krizan i Krzysztof Piesiewicz gośćmi specjalnymi 11. edycji Script Fiesty

– Na tegorocznej Script Fieście spełnię swoje pokoleniowe marzenie. Film „Trzy kolory. Niebieski” Kieślowskiego był tym, dzięki któremu w pewnym sensie robię dziś to, co robię. To była iluminacja! To był film, który sprawił, że uznałem, że kino może dotykać spraw metafizycznych. Dlatego bardzo cieszę się, że będę miał okazję poprowadzić spotkanie z panem Krzysztofem Piesiewiczem i o nim porozmawiać – przyznaje Łukasz Maciejewski, dziennikarz i krytyk filmowy.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.