Większość mieszkańców ocenia wprowadzenie płatnego parkowania pozytywnie. Poznaj dokładne dane z badania
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym jak mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza i Ochoty oceniają wprowadzenie SPPN,
- ile procent kierowców parkuje samochody w strefie a ile na własnym miejscu.
Mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza są pozytywniej nastawieni do Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) niż mieszkańcy Ochoty - wynika z badania przeprowadzonego przez miasto rok po wprowadzeniu SPPN.
Badanie, w którym wzięło udział 167 respondentów z Żoliborza i Ochoty, wykazało, że 53 proc. mieszkańców Żoliborza posiada miejsce parkingowe na własnym terenie, a 51 proc. wykupuje abonament w SPPN. Z kolei na Ochocie 40 proc. mieszkańców ma swoje miejsce parkingowe, ale aż 74proc. wykupuje abonament w SPPN.
Na Żoliborzu atrakcyjniejszy wydaje się być abonament rejonowy, który wykupiło 47 proc. zaś obszarowy tylko 40 procent.
Co ciekawe, 41 proc. mieszkańców Żoliborza ocenia wprowadzenie SPPN w dzielnicy pozytywnie, a jedynie 27 proc. negatywnie. Zdecydowanie pozytywnie na temat SPPN wypowiedziało się 22 proc. badanych, a 19 proc. oceniło to raczej pozytywnie. W przypadku mieszkańców Ochoty, 34 proc. jest pozytywnie nastawionych do SPPN, a 40 proc. negatywnie.
Żoliborzanki i żoliborzanie zwolennikami płatnego parkowania
Jako wady wprowadzenia SPPN respondenci wskazywali na większe koszty parkowania (36 proc.) oraz brak wystarczającej liczby miejsc parkingowych w strefie (32 proc.). Z kolei za korzyści uważa się łatwiejsze znalezienie miejsca parkingowego (31 proc.) oraz mniej samochodów spoza dzielnicy (27 proc.).
Według wyników badania przeprowadzonego wśród mieszkańców dzielnicy, wprowadzenie SPPN miało pozytywny wpływ na sytuację związaną z parkowaniem samochodów. Prawie połowa, bo 45 proc. respondentów stwierdziło, że dzięki SPPN poprawiła się sytuacja, podczas gdy 14 proc. deklarowało pogorszenie. Niemal jedna trzecia ankietowanych wskazała, że wprowadzenie strefy nie miało wpływu na sytuację związaną z parkowaniem.
Mieszkańcy Żoliborza są bardziej skłonni do popierania poszerzenia SPPN, co potwierdziło 58 proc. respondentów z tej dzielnicy. W przypadku mieszkańców Ochoty, przeciwnego zdania jest 34 proc. badanych. Więcej osób ma wykupiony abonament SPPN wśród mieszkańców Ochoty, jednak mieszkańcy Żoliborza są bardziej pozytywnie nastawieni do strefy płatnego parkowania.
Przeczytaj również: SPPN na Żoliborzu. Trzeba spełnić nowy warunek by kupić abonament mieszkańca
Najważniejszą nowością będzie powiązanie abonamentu z podatkiem PIT. „Abonament będzie przysługiwał wyłącznie osobom, które rozliczyły się z fiskusem za poprzedni rok w Warszawie. Zmiana służy zachęceniu do płacenia PIT w stolicy i ograniczeniu dostępu do przywilejów parkingowych dla osób, które unikają płacenia podatków” – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w kilku polskich miastach takich jak Kraków, Poznań, Szczecin i Łódź.
Napisz komentarz
Komentarze