Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:05

Lato bez kolejnego miejsca spotkań. Pawilon Kulturalny znika z mapy Żoliborza

Pawilon Kulturalny przy parku Sady Żoliborskie zostanie zamknięty w kwietniu. Mimo licznych pytań do urzędników nie ma jeszcze informacji o planach wobec nieruchomości. Wszystko wskazuje na to, że w trakcie tegorocznego lata kolejne miejsce w parkowej przestrzeni na Żoliborzu będzie zamknięte.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- historię dzierżawy Pawilonu Kulturalnego działającego przy parku Sady Żoliborskie,
- o postępowaniu urzędników w tej sprawie.

Pawilon Kulturalny w obecnej formie działa od 10 lat. Prowadzi go Joanna Grzeszczak-Hebel. Z założenia jest to miejsce z przeznaczeniem kulturalno-oświatowym z możliwością prowadzenia działalności gastronomicznej. 

Sam budynek pawilonu zanim został wydzierżawiony był ruiną. Umowa dzierżawy zawarta została na 10 lat. – Zadeklarowana w akcie notarialnym kwota jaką poniosłam na doprowadzenie lokalu do stanu użyteczności to 350 tys. złotych – informuje Joanna. Rzeczywistość jest jednak inna, ponieważ na wyremontowanie nieruchomości przeznaczono znacznie więcej pieniędzy. – Na podstawie przekazanych nam danych nie mogliśmy oszacować dokładnych kosztów i nie wystarczyło nam środków finansowych. Mój ówczesny wspólnik musiał wyjechać do pracy za granicę, żebyśmy mogli dokończyć rozpoczęte prace – relacjonuje Joanna.

Pawilon Kulturalny jest miejscem typowo sezonowym. Jego działalność w zasadzie ogranicza się do sezonu letniego. – Rzeczywiście w tym czasie dużo się tam działo i był ruch – wspomina Joanna. W pozostałe pory roku jest jednak inaczej. Budynek nie ma centralnego ogrzewania, nie jest podłączony do gazu ani miejskiej sieci ciepłowniczej. – Ogrzanie tego budynku tak, żeby nie pojawił się grzyb na ścianach jest bardzo kosztowne, a i tak bywa tam chłodno – opisuje dzierżawczyni.

Mimo to miejsce stało się miejscem spotkań i lokalnych inicjatyw. - Nie jestem najemcą, który otworzył lokal na rok i zwija interes, tylko współpracowałam przez 10 lat. Pawilon udzielał się w wielu akcjach organizowanych przez mieszkańców, udostępniał swoją przestrzeń na różnego rodzaju wydarzenia i był miejscem spotkań nie tylko towarzyskich, ale także organizowanych w sprawach społecznych – dodaje Joanna, której w kwietniu kończy się umowa, ale jak podkreśla jak najszybciej ma zamiar przygotować lokal do zdania.

Brak dialogu zniechęcił obecną dzierżawczynię. Pawilon Kulturalny czeka koniec

Bez skutku, bo niemal od wakacji, jak relacjonuje obecna dzierżawczyni, próbuje dowiedzieć się jakie plany wobec nieruchomości ma dzielnica i czy wiadomo cokolwiek na temat warunków przyszłej umowy. W tej sprawie wykonywała telefony a także wysyłała maile.  – Chciałam po prostu dowiedzieć się na co jako przedsiębiorca mam się szykować. Z punktu prowadzenia działalności jest to kluczowe. Jednak przepływ informacji był taki, że przez wiele miesięcy niczego się nie dowiedziałam i nie przedstawiono mi żadnej propozycji w sprawie poniesionych nakładów. Jestem otwarta na propozycję, ale żadnej jeszcze nie usłyszałam – mówi dzierżawczyni.

Obecna umowa na dzierżawę Pawilony kończy się w połowie kwietnia. Wraz z początkiem stycznia, zaledwie kilka dni przed zmianą przepisów umożliwiających wieloletnią dzierżawę w trybie bezprzetargowym Joanna złożyła oświadczenie woli o rezygnacji z dzierżawy Pawilonu. Powodem jest m.in. brak komunikacji i niepewność w sprawie dalszej przyszłości Pawilonu. - Jest to bardzo trudne do prowadzenia miejsce – dodaje Joanna.

W sprawie przyszłości Pawilonu Kulturalnego próbowali interweniować sami mieszkańcy jednak bez skutku. Ich największą obawą jest możliwość utraty dotychczasowego charakteru Pawilonu Kulturalnego, który pełnił funkcję miejsca spotkań lokalnej społeczności.

Decyzja o tym co znajdzie się Pawilonie po ustaleniu stanu budynku

Losami Pawilonu zainteresował się Marek Szolc, miejski radny z ramienia Nowej Lewicy. W odpowiedzi na jego interpelację podpisaną przez Aldonę Machnowską-Górę, wiceprezydentkę Warszawy czytamy, że decyzja o przeznaczeniu lokalu zostanie podjęta dopiero po ustaleniu stanu technicznego budynku, a to możliwe będzie dopiero po jego przejęciu.

Ponadto nieruchomość będzie do wydzierżawienia na okres 3 lat. Jednocześnie wiceprezydentka przypomina, że zagospodarowanie nieruchomości zostanie określone w wykazie nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia, a według planu miejscowego w miejscu pawilonu dopuszcza się działalność o charakterze usługowym. Co można przez to rozumieć? Mogą to być obiekty handlowe, biurowe czy mające funkcję administracji lub wymiaru sprawiedliwości.

W sprawie Pawilonu zwróciliśmy się z pytaniami do dzielnicy, ale z nadesłanych po ponad tygodniu odpowiedzi nie wynika nic więcej niż z przekazanych informacji przez wiceprezydentkę Warszawy. Część pytań pozostała bez odpowiedzi. A zapytaliśmy m.in. o to czy przyszły dzierżawca będzie miał obowiązek prowadzenia dzałalności kulturalnej i czy w przypadku prowadzenia tego typu działalności planuje się ustalenie preferencyjnego, czy strona społeczna będzie dopuszczona w procedurze konkursowej. Wnioskując po otrzymanej odpowiedzi dzielnica nie ma określonych planów wobec Pawilonu, a także nie zna obecnego stanu budynku. Bez odpowiedzi pozostało również pytanie o to jak dzielnica ocenia sposób procedowania sprawy między zarządcą terenu ZGNem, a obecna dzierżawczynią.

Wszystko wskazuje na to, że przez urzędowe procedury społeczność lokalna, w najlepszy wypadku sezon letni spędzi bez pawilonu. W piątek, 10 marca odbędzie się organizowane przez mieszkańców pożegnanie Pawilonu i jej gospodyni. Już dziś zapowiadamy relację z tego wydarzenia i wraz z relacjami mieszkańców w sprawie przyszłości Pawilonu.

Przeczytaj również: Nagły zwrot w sprawie Prochowni. Miasto chce usiąść do rozmów z Marianną Zjawińską

Ponad rok od zamknięcia Prochowni Żoliborz oficjalne stanowisko w tej sprawie zabiera Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – Prochownia to miejsce, które trwale wpisało się w żoliborską tkankę. Mamy pełną świadomość tego, jak istotną rolę pełniła w życiu tej dzielnicy. To nie był kolejny punkt gastronomiczny, to było także centrum życia kulturalnego. O miejsca, które ożywiają przestrzeń miejską nawet w czasach postępującej izolacji społecznej, należy dbać. Czas na uporządkowanie spraw związanych z Prochownią i jak najszybsze przywrócenie tego miejsca w formie, na którą czeka wiele mieszkanek i mieszkańców – mówi cytowany, w nadesłanym we wtorek w południe na redakcyjną skrzynkę komunikacie Rafał Trzaskowski.

mistrzowie-na-sadach-2-1024x683-1

mistrzowie-na-sadach-2-1024x683-1

pawilon-kulturalny

pawilon-kulturalny

image00002-2

image00002-2

image00003-2

image00003-2

image00001-2

image00001-2

image00002-3

image00002-3

pawilon kulturalny zamkniety

pawilon kulturalny zamkniety

pawilon zamkniety

pawilon zamkniety

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.