Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:32

Ruszyła rekrutacja do żoliborskich podstawówek i przedszkoli

Rodzice przyszłych przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych mogą już składać wnioski o przyjęcie swoich dzieci do przedszkoli. Rekrutacja do żoliborskich podstawówek trwa do 22 marca. Jak złożyć wniosek?

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- harmonogram tegorocznej rekrutacji,
- o tym w jaki sposób zapisać swoje dziecko do szkoły lub przedszkola.

W tegorocznej rekrutacji miasto udostępnia ponad 22 tys. miejsc w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych. Z kolei o przyjęcie do klas I, w szkołach podstawowych będzie ubiegało się około 17 tys. kandydatek i kandydatów. - Wszystkie dzieci będą miały zapewnione miejsca w szkołach – informuje Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta Warszawy.

Rekrutacja do żoliborskich podstawówek. Jak zarejestrować wniosek?

Rodzice przyszłych przedszkolaków oraz uczennic i uczniów mogą wypełnić wniosek o przyjęcie dziecka do wybranej placówki w elektronicznym systemie rekrutacyjnym. Niezbędne jest wówczas załączenie skanu lub zdjęć dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie kryteriów. Przed wysłaniem dokumentów do przedszkola lub szkoły podstawowej należy podpisać je profilem zaufanym.

Rejestracja wniosków odbywa się za pomocą elektronicznego systemu rekrutacji i potrwa do 22 marca do godz. 20:00.

Rekrutacja do żoliborskich podstawówek będzie odbywać się również w formie tradycyjnej. Możliwe będzie również, do 23 marca do godz. 16.00, złożenie wniosku w wersji papierowej.

Kalendarium rekrutacji do przedszkoli i szkół podstawowych

  • 26 kwietnia – publikacja list dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia,
  • 26 kwietnia – 5 maja – potwierdzanie woli zapisu do przedszkola/szkoły,
    do której dziecko zostało zakwalifikowane, 
  • 8 maja – publikacja list przyjętych,
  • 18 maja – 12 czerwca – wskazywanie miejsca w przedszkolu/ oddziale przedszkolnym dzieciom nieprzyjętym w rekrutacji,
  • od 15 czerwca – rekrutacja uzupełniająca na wolne miejsca.

Dni otwarte w szkołach na Żoliborzu

O ostatecznym przydziale do szkoły jak i przedszkola zdecyduje system. Do szkoły podstawowej kandydaci przyjmowani są z urzędu (szkoła obwodowa) lub na wniosek rodziców (szkoła nieobwodowa). Oznacza to, że kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I wyłącznie w tej szkole – przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia. Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie I w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.

Kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym. W tym przypadku punktowanych jest 12 kryteriów takich jak m.in. zamieszkanie kandydata na terenie dzielnicy, w której znajduje się wybrana szkoła czy rozpoczęcie lub kontynuowanie nauki przez rodzeństwo kandydata w kolejnym roku szkolnym w szkole wskazanej na pierwszej pozycji we wniosku o przyjęcie.

Przydatne w wyborze szkoły dla swojego dziecka mogą okazać się organizowane dni otwarte w szkołach. To okazja do tego by poznać atmosferę panującą w danej placówce, zobaczyć budynek szkoły, czy do porozmawiania z kadrą.

Każda ze szkół ma również swoją stronę internetową, gdzie można poznać ofertę edukacyjną.

  • Szkoła Podstawowa nr 65 im. Władysława Orkana, ul. Mścisławska 1
    www.sp65.waw.pl
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 68 im. Artura Oppmana, ul. Or-Ota
    www.oppman.edu.pl
  • Szkoła Podstawowa nr 92 im. Jana Brzechwy, ul. Przasnyska 18a
    www.sp92warszawa.edupage.org
  • Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego, ul. Braci Załuskich 1
    www.sp267.waw.pl
  • Szkoła Podstawowa nr 391 im. Macieja Aleksego Dawidowskiego ps. „Alek”, ul. Filarecka 2     www.sp391.edu.pl
  • Szkoła Podstawowa nr 392 im. Jana Bytnara ps. „Rudy”, al. Wojska Polskiego 1 A                      www.sp392.waw.pl
  • Szkoła Podstawowa nr 396, ul. A. German 5A
    www.sp396.edu.pl

Dane – obecny rok szkolny

Warszawa jest organem prowadzącym dla 360 przedszkoli (w tym 10 specjalnych) i 221 szkół podstawowych.
Obecnie do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczęszcza
55,1 tys. dzieci, w tym do:

  • przedszkoli – 47,9 tys.,
  • oddziałów przedszkolnych – 7,2 tys.

Ofertę samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uzupełniają placówki prowadzone przez inne podmioty oraz przedszkola niepubliczne, w tym przedszkola konkursowe. Do przedszkoli dotowanych przez Warszawę uczęszcza ponad 29 tys. dzieci zamieszkałych w stolicy, w tym do niepublicznych przedszkoli konkursowych 3,5 tys. dzieci. Do klas pierwszych w szkołach podstawowych uczęszcza obecnie – 17 tys. uczniów.

Przeczytaj również: Najlepsze podstawówki na Żoliborzu. Ranking szkół podstawowych 2023

Na Żoliborzu w rankingu najwyżej znalazła się niepubliczna Szkoła Podstawowa Sióstr Zmartwychwstanek im. bł. Alicji Kotowskiej. W skali miasta szkoła zajęła 58 miejsce, zaś krajowej 155. Wśród żoliborskich publicznych podstawówek najwyżej w rankingu znalazła się Szkoła Podstawowa nr 65 im. Władysława Orkana. W zestawieniu stołecznych szkół zajęła 104 miejsce a w ogólnopolskim 412. Poniżej znajduje się zestawienie żoliborskich podstawówek ujętych w rankingu.

anny german

anny german

SP_65_1

SP_65_1

SP_65_2

SP_65_2

SP_65_8

SP_65_8

szkola-podstawowa-nr-92-e1647344210610

szkola-podstawowa-nr-92-e1647344210610

DSC04919_edited-scaled

DSC04919_edited-scaled


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.