Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:53

Strefa Tempo 30 po konsultacjach. Na Żoliborzu szybciej tylko na kilku ulicach

Strefa Tempo 30 obejmie niemal wszystkie ulice na Żoliborzu. Przeciwnicy strefy przekonywali m.in., że obniżenie prędkości jazdy zmniejsza poziom koncentracji kierowcy i... może doprowadzić do depresji.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie uwagi wnosili mieszkańcy w ramach konsultacji społecznych,
- jak na Żoliborzu będzie wyglądała strefa Tempo 30,

- którymi ulicami będzie można pojechać szybciej.

Celem wprowadzenia strefy Tempo 30 jest podniesienie bezpieczeństwa na stołecznych drogach. Tego typu strefa jest obszarem, na którym obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.

Część kierowców na samą myśl o tego typu ograniczeniu prędkości łapie się za głowę z niedowierzaniem. Atmosferę wokół wprowadzenia stref Tempo 30 podgrzewają również niektórzy samorządowcy, kreśląc wizję zakorkowanych głównych arterii z powodu ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Około 90 proc. powierzchni miasta objęte strefą Tempo 30

Przedstawione plany pokazują jednak, że strefa Tempo 30 na Żoliborzu obejmie małe osiedlowe uliczki, na których już dziś trudniej rozwinąć większą prędkość ze względu na elementy spowalniające ruch takie jak, wyniesione skrzyżowania czy progi zwalniające. Dzięki wyznaczeniu stref, około 90,5% powierzchni miasta znalazło się w strefie ruchu uspokojonego, co oznacza włączenie do strefy około 65% długości wszystkich dróg.

Na Żoliborzu strefa Tempo 30 w opracowanym po konsultacjach wariancie obejmuje niemal wszystkie ulice w dzielnicy. Wyjątkami są drogi przejmujące ruch między dzielnicami, czyli:

  • Wisłostrada na żoliborskim odcinku,
  • Krasińskiego,
  • Mickiewicza,
  • Potocka,
  • Gdańska,
  • Słowackiego,
  • Popiełuszki,
  • aleja Jana Pawła II (żoliborski odcinek)
  • Broniewskiego,
  • Powązkowska,
  • Żelazowska,
  • Krajewskiego (na odcinku od Wisłostrady do Jeziorańskiego).

Ograniczenie prędkości spowoduje depresję u kierowców?

Wprowadzenie strefy Tempo 30 w Warszawie poddano konsultacjom społecznym. W trakcie ich trwania odbyły się dwa spotkania online, w których wzięła udział garstka mieszkańców. W obu spotkaniach na platformie Zoom wzięło udział 79 i 74 uczestników, zaś na YouTube w czasie rzeczywistym dyskusji przysłuchiwało się 76 użytkowników. Mogli oni również mogli komentować i zadawać pytania (tych było kolejno 491 i 270). Samą transmisję ze spotkań wyświetlono 569 i 232 razy.

Opinie zbierano także w punktach konsultacyjnych. Ze spotkań w tym miejscu skorzystało 60 osób z czego uwagi złożyło łącznie 31 osób. Na maila przesłano 1100 uwag.

Wśród nich znalazły się takie, wedle których obniżenie prędkości jazdy ma zmniejszać poziom koncentracji kierowcy co ma mieć rzekomo wpływ na zwiększenie liczby kolizji drogowych. Pojawiły się również obawy o zwiększenie frustracji a nawet depresję wśród kierowców z powodu zmniejszenia prędkości w ruchu.

Inni podkreślali, że nie tylko powinno rozszerzać mapy stref Tempo 30, ale w ogóle nie powinno się wprowadzać ograniczeń prędkości w Warszawie, chyba że zostanie zorganizowane referendum w tej sprawie.

Zwolennicy z kolei podkreślali, że wprowadzenie systemowego uspakajania ruchu jest zmianą pozwalającą zmienić priorytety wedle, których „najważniejsze jest życie i zdrowie mieszkańców Warszawy, a dopiero potem szybkość poruszania się po mieście.” W opiniach podkreślono, że ograniczenie do 30 km/h upłynni jazdę samochodem.

Ulice na których planowane jest uspokojenie ruchu, pokazuje interaktywna mapa stref Tempo 30 w Warszawie. Dzięki niej każdy z mieszkańców może sprawdzić, czy na ulicy, przy której mieszka, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości.

Przeczytaj również: Remont Przasnyskiej. Mniejsze rondo, strefa tempo 30 i ruch dwukierunkowy na całej jezdni

W styczniu odbyło się spotkanie z mieszkańcami w sprawie przebudowy ulicy Przasnyskiej. Za pośrednictwem wspólnot mieszkaniowych, zlokalizowanych w obszarze remontu, do końca stycznia zbierane były również opinie i sugestie, które miały posłużyć projektantowi w opracowaniu ostatecznego projektu przebudowy ulicy Przasnyskiej.

zoliborz-tempo-30

zoliborz-tempo-30

Konsultacje-T30_01_fot.-CKS-Warszawa

Konsultacje-T30_01_fot.-CKS-Warszawa

Konsultacje-T30_02_fot.-CKS-Warszawa

Konsultacje-T30_02_fot.-CKS-Warszawa

IMG_6066-scaled-1

IMG_6066-scaled-1

IMG_6790-scaled-1

IMG_6790-scaled-1

IMG_6061-scaled

IMG_6061-scaled


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ