Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 10:48

[Update] Poznaliśmy wyniki plebiscytu na Żoliborzankę Roku 2022!

We wtorek 28 lutego w restauracji Moonsfera odbyła się gala wręczenia nagród, podczas której poznaliśmy Żoliborzankę Roku 2022. Na kogo mieszkańcy oddali najwięcej głosów?

W tym artykule przeczytasz:
- o tym, kto został Żoliborzanką Roku 2022,
- relację z gali finałowej.

Podczas oficjalnej gali poznaliśmy rozstrzygnięcie plebiscytu na Żoliborzankę Roku 2022. Wcześniej, kapituła, spośród prawie 40 zgłoszeń, wybrała finałową piątkę kobiet, które w głosowaniu czytelników Gazety Żoliborza walczyły o tytuł. W tegorocznej edycji plebiscytu oddano prawie 17 tys. głosów.

Okazja do spotkania - na gali pojawiły się niemal wszystkie finalistki

Na gali spośród finalistek zabrakło jedynie Barbary Szałowskiej, której na przyjście nie pozwolił stan zdrowia. Pozostałe finalistki odebrały nagrody osobiście. Była to doskonała okazja do spotkania i wielu rozmów.

- Ta nagroda pokazuje, że ludzie widzą działania Widzialnej Ręki, nie jesteśmy już anonimową grupą. Coraz więcej osób włącza się w pomoc starszym osobom i docenia nasze działania. Z tego miejsca bardzo wszystkim zaangażowanym dziękuję - mówiła Katarzyna Zielińska.

Wyróżnienie skomentowała także Katarzyna Nowak: - Wspaniały początek roku 2023. Ta nagroda dodała mi skrzydeł, bo pokazuje, że nawet jeśli czasem przychodzą chwile zwątpienia, aktywizm jest ważny i widoczny, a ludzie doceniają to, co robimy. Poprzedni rok pokazuje, że Polska wolontariuszami stoi i to dzięki działalności charytatywnej tak dobrze poradziliśmy sobie z falą uchodźców uciekających przed wojną w Ukrainie. Zaangażowanie w lokalne sprawy Żoliborza także jest doceniane i to dodaje mi siły na ten rok.

- Jest mi bardzo miło, że zostałam wyróżniona. Ten plebiscyt to wspaniała szansa zaprezentowania swoich dokonań szerszej społeczności Żoliborza. Za nami pracowity rok, pełen społecznych działań, a obecny będzie zapewne jeszcze bardziej intensywny - podsumowała Maria Janiak.

Jak wybrano Żoliborzankę Roku 2022?

Plebiscyt przeprowadzono w oparciu o głosy mieszkanek i mieszkańców stolicy. W pierwszym etapie każdy mógł zgłosić swoje kandydatki . Następnie, powołana kapituła zdecydowała o tym, kto znalazł się w ścisłym finale, wybierając 5 finalistek. Członkinie i członkowie kapituły wybierali swoich 5 faworytek, przyznając każdej z nich punkty w skali od 5 do 1.

Kapituła obradowała w składzie: Katarzyna Jaroszyńska (dziennikarka Dzień Dobry TVN), Magdalena Popławska (aktorka), Monika Sobień-Górska (dziennikarka, scenarzystka, pisarka), Aldona Machnowska-Góra (zastępczyni Prezydenta Warszawy), Justyna Glusman (autorka publikacji nt. zielonych miast, dyrektorka zarządzająca w Stowarzyszeniu Fala Renowacji), Maciej Stuhr (aktor), Grzegorz Małecki (aktor). Zebranie kapituły prowadził wydawca portalu gazetazoliborza.pl Mateusz Durlik, który był wyłączony z głosowania.

Monika Sobień-Górska opowiedziała, czym kierowała się podczas oddawania głosów: - Wybór był naprawdę trudny, zgłoszono mnóstwo wspaniałych kobiet. Głównym kryterium, które przyjęłam było to, że niektóre ze zgłoszonych kandydatek nie są znane w dzielnicy i chciałam, aby ten plebiscyt był dla nich szansą pokazania się szerszemu gronu odbiorców. O niektórych zgłoszonych kobietach w ogóle nie słyszałam, a ich dorobek był dla mnie zdumiewający, inspirujący i wręcz dla mnie samej zawstydzający. Starałam się więc promować te kobiety, dla których plebiscyt może być szansą przebicia się do szerszej świadomości żoliborzanek i żoliborzan.

Ostatni etap miał formę otwartego głosowania internetowego. Czytelniczki i czytelnicy Gazety Żoliborza oddali ponad 17 tysięcy głosów, czyli aż 14 tysięcy więcej niż rok temu. Podczas gali wręczono nagrody w kolejności zgodnej z liczbą zebranych głosów internautów.

Wręczenie nagród - kto został Żoliborzanką Roku 2022?

Na miejscu zjawiły się niemal wszystkie finalistki oraz przedstawiciele kapituły konkursu. Po pierwszych rozmowach, gdy wszyscy zasiedli do stołów, wręczono nagrody dla pań, które zajęły miejsca 5 i 4. Następnie, po przerwie, goście poznali laureatki 3. i 2. miejsca oraz zwyciężczynię - Żoliborzankę Roku 2022.

Nagrody wręczono kolejno:

5 miejsce – Katarzyna Nowak - 891 głosów.

4 miejsce – Maria Janiak - 1365 głosów.

3 miejsce – Barbara Szałowska - 1515 głosów.

2 miejsce – Katarzyna Zielińska - 2447 głosów.

1 miejsce – Marianna Zjawińska - 10481 głosów.

Tytuł Żoliborzanki Roku zdobyła więc Marianna Zjawińska.

- Dziękuję za wszystkie głosy. Ta nagroda jest dla mnie wyjątkowo ważna, szczególnie w kontekście tego, co wydarzyło się wokół Prochowni w zeszłym roku. Mam poczucie, że jest ona nie tylko za moją 9-letnią działalność na rzecz lokalnej społeczności, ale jest także jasnym sygnałem od żoliborzan i żoliborzanek, że chcą, aby ta dawna Prochownia wróciła - mówiła Marianna Zjawińska po odebraniu nagrody.

Marianna Zjawińska - kim jest Żoliborzanka Roku 2022?

Marianna Zjawińska to założycielka i twórczyni kultowego lokalu-instytucji „Prochownia Żoliborz”, który pokochały żoliborzanki i żoliborzanie. Powiedzieć o niej restauratorka, to jakby nic nie powiedzieć. Umiejętnie łącząc rolę przedsiębiorczyni oraz animatorki kultury i społeczniczki organizowała setki nieodpłatnych wydarzeń kulturalnych i rekreacyjnych, w których chętnie i tłumnie uczestniczyli mieszkańcy i mieszkanki Żoliborza. Dzięki niej nawet wysoka kultura była „na wyciągnięcie ręki”, dostępna dla wszystkich. Kino pod chmurką, koncerty, spektakle teatralne, standupy, potańcówki, joga, warsztaty plastyczne, wystawy czy leżakowy relaks na trawie – tu każdy mógł znaleźć coś dla siebie. To istny wulkan energii i zapału – nie ustawała w staraniach, by z roku na rok oferta „Prochowni Żoliborz” stawała się coraz ciekawsza i lepiej odpowiadała potrzebom mieszkańców naszej dzielnicy. Dołożyła swoją cegiełkę do promocji Żoliborza wśród Warszawianek i Warszawiaków. Zawsze zaangażowana w sprawy społeczne dbała o to, by przy wsparciu „Prochowni Żoliborz” organizowane były obchody ważnych rocznic, akcje charytatywne czy zbiórki np. dla Ukrainy. Dzięki niej i zespołowi, który stworzyła, przez blisko 10 lat mieliśmy swoje miejsce spotkań na mapie Żoliborza, które cechowała wspólnotowość, tolerancja i uważność. Dziś, jak prawdziwa fajterka, niestrudzenie walczy w naszym imieniu o powrót „Prochowni Żoliborz” – bo czuje puls Żoliborza.

Po odebraniu nagrody zwyciężczyni podsumowała ubiegły rok: - To był najtrudniejszy rok w moim życiu. Bardzo przeżywałam to, co się stało, ponieważ Prochownia była spełnieniem moich marzeń i wszelkich pasji. Musiałam to wszystko zweryfikować i poukładać różne rzeczy w głowie. Mam jednak wrażenie, że wychodzę z tego mocniejsza, widzę reakcję ludzi i ogromne wsparcie. To dla mnie ważne, że dla wielu ludzi Prochownia była czymś wyjątkowym i chcą, aby to miejsce dalej funkcjonowało.

Kto jeszcze brał udział w głosowaniu na Żoliborzankę Roku?

W ścisłym finale, oprócz Marianny Zjawińskiej, znalazły się:

Maria Janiak – współtwórczyni i liderka Owocowych Sadów Żoliborskich, inicjatywy sąsiedzkiej działającej na rzecz zachowania unikatowego charakteru parku, z drzewami sadowniczymi. Zintegrowała sąsiadów w sprawie zatrzymania wycinki jabłoni, grusz i śliw historycznych odmian. Dzięki projektowi z budżetu obywatelskiego jej autorstwa odbyła się pierwsza od kilkudziesięciu lat pielęgnacja ponad 200 starych drzew, a w parku posadzono ponad 50 młodych owocówek. Zorganizowała ponad 60 akcji angażujących dziesiątki sąsiadów, w tym m.in. cotygodniowe owocobrania, sadzenie krokusów, budowanie domów dla jeży, społeczne podlewanie nowych nasadzeń, wyplatanie koszyków na owoce z Janem Sajdakiem, warsztaty z okulizacji, pielęgnacji i oznaczania starych odmian drzew owocowych pod kier. Ryszarda Rawskiego, pomologa z Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie. Założycielka Żoliborskiego Chóru Sąsiedzkiego i Kameralnego. Zapewniła środki na działalność ŻChS w sezonie 2021/22, umożliwiła też udział w warsztatach wokalnych w Grecji i we Włoszech ponad 40 muzykującym amatorsko osobom. Zorganizowała m.in. koncert polsko-grecki w Forcie Sokolnickiego i galę muzyki klasycznej (Jenkis, Mozart) w kinie Elektronik.

Katarzyna Nowak – wiceprezeska stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości, współtwórczyni inicjatywy O Tym Się Nie Mówi #OTSNM i współproducentka filmu dokumentalnego z 2022r. o tym samym tytule – o piekle Kobiet po skandalicznym pseudo wyroku Trybunału Konstytucyjnego Julii Przyłębskiej.   W grudniu 2022r. wraz z nieformalną grupą Widzialna Ręka – Żoliborz współorganizowała świąteczną akcję pomocy materialnej dla seniorów z naszej Dzielnicy. Autorka i współautorka wielu petycji, Choćby tej w sprawie budowy kompleksu rekreacyjno – sportowego w miejscu starego biurowca i parkingów przy ul. Przasnyskiej 6b   Wierzy, że mądra, świadoma edukacja oparta na empatii to najlepsza odpowiedź na bolączki dzisiejszego świata. I w to, że powinniśmy dbać o jak najwięcej zieleni wokół nas, dosadzać kolejne drzewa i krzewy, bo te nie tylko uzdrawiają cały ekosystem, ale też ich obecność działa na nas kojąco i poprawia samopoczucie. Zarejestrowana w bazie dawców szpiku, uważa, że nie ma nic ważniejszego niż uratowanie życia jakiejś matki, czyjegoś ojca, dziecka, męża, partnerki.

Barbara Szałowska – mieszka na Żoliborzu blisko 60 lat, mimo ograniczeń (problem z poruszaniem się), jest bardzo aktywna w społeczności lokalnej Sadów Żoliborskich. Imponuje konkretem i obowiązkowością, zaangażowana i pomocna, i zawsze ma coś do zrobienia, pozytywnego. Większość sąsiadów kojarzy p. Basię z psem Rudym i z wózkiem na 3 kółkach, nazywanym przez nią wozem ekologicznym. Czego już nim nie transportowała… Worki z ziemią na Sady, kosze i sprzęt na owocobrania sąsiedzkie, sadzonki, owoce. Regularnie robi zakupy sąsiadce, rówieśniczce z bloku. Wyprowadza też codziennie jej psa Sorbeta. Znalazła mu u niej dom po przedwczesnej śmierci pierwotnej opiekunki Sorbeta z tego samego bloku, na początku pandemii. P. Basia stawała na głowie, żeby pies nie trafił do schroniska, a wcześniej pomagała jego pierwszej opiekunce w wyjściu na życiową prostą, znalazła jej pracę i wspierała finansowo w kryzysowych momentach. Była rownież bohaterką w ratowaniu kota z Mariupola, zaginionego na Żoliborzu w maju 2022. Po odnalezieniu Persika, kota zagadki, bez wahania zgodziła się dać mu dom na dłuższy czas, do przyjazdu i odbioru przez ukraińskich opiekunów, którzy kilka miesięcy wcześniej wyemigrowali już do Szkocji. Zna się świetnie na ogrodnictwie.  Efektów jej pracy jest wiele, m.in. słynny w mediach społecznościowych “klomb kwiatowy p. Basi” w parku Sady Żoliborskie. Sama przekopywała i uczyła młodszych jak to robić. Sadziła, pieliła, robiła ogrodzenie. Dzieli się wiedzą i praktyką. Codziennie dostarcza orzechy wiewiórkom!

Katarzyna Zielińska – założycielka i koordynatorka nieformalnej grupy pomocy sąsiedzkiej Widzialna ręka – Warszawa Żoliborz powstałej 13 marca 2020 r. Grupa powstała na początku pandemii i skupia się na pomocy lokalnej Seniorom i Seniorkom, w działania grupy zaangażowanych jest wielu mieszkańców dzielnicy. Co roku dzięki zaangażowaniu wielu mieszkanek i mieszkańców i ich wkładów rzeczowych widzialna ręka robi paczki świąteczne dla osób starszych, które znajdują się w trudnej sytuacji finansowej. W 2022 r: – Katarzyna Zielińska poprowadziła na Żoliborzu szkolenia dla bliskich osób z zaburzeniami psychicznymi – działanie to cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkanek i mieszkańców, pokazało ich potrzeby i konieczność utworzenia grupy wsparcia dla bliskich (grupa rusza w lutym tego roku ) – utworzyła również grupę wsparcia dla bliskich osób w spektrum autyzmu – miejsce  którego brakowało w naszej dzielnicy, a które jest dużą pomocą , daje możliwość dzielenia się swoimi problemami i doświadczeniami oraz uzyskanie wsparcia.


Patron honorowy:

Partnerzy strategiczni:

Partner gali:

Obsługa prawna:


pobrane

pobrane

IMG_2389

IMG_2389

IMG_2403

IMG_2403

IMG_2461

IMG_2461

IMG_2439

IMG_2439

IMG_2450

IMG_2450

IMG_2385

IMG_2385

IMG_2413

IMG_2413

IMG_2413-1

IMG_2413-1

IMG_2424

IMG_2424

IMG_2459

IMG_2459

IMG_2377

IMG_2377

IMG_2375

IMG_2375

IMG_2380

IMG_2380

IMG_2515

IMG_2515

IMG_2464

IMG_2464

IMG_2392

IMG_2392

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.