Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:47

Budżet Obywatelski na Żoliborzu.Oceniono 77 projektów, w tym budowę tężni, sauny czy muralu Kaliny Jędrusik

Budżet Obywatelski na Żoliborzu to obecnie 77 projektów, w tym budowa tężni, sauny, czy muralu Kaliny Jędrusik - to tylko niektóre z propozycji, które przeszły ocenę formalną w ramach tegorocznego budżetu obywatelskiego w Warszawie. W tym roku mieszkańcy stolicy będą mieli okazję zadecydować, jakie inwestycje powinny zostać zrealizowane w ich dzielnicy.

Ocena projektów w ramach najnowszej edycji Budżetu Obywatelskiego przeszła pierwszy etap, czyli ocenę formalną. Łącznie zgłoszono 84 projekty, z czego dwa zostały wycofane przez autorów, a pięć odrzucono ze względu na niespełnienie wymogów formalnych. Do końca maja zespoły specjalistów oceniać będą propozycje pod względem merytorycznym, a maksymalna kwota na realizację pojedynczego projektu to 20% puli przeznaczonej na dzielnicę, czyli 405 709 zł.

Więcej zieleni, tężnia i sauna

„Tradycyjnie najwięcej, bo aż 17 zgłoszonych propozycji oceniać będzie Wydział Ochrony Środowiska. Wśród propozycji znalazły się m.in. utworzenie nowych i rozbudowa istniejących siłowni plenerowych oraz zakup i ustawienie w parkach elementów małej architektury. Tradycyjnie nie brakuje projektów dotyczących pielęgnacji zieleni, w tym inwentaryzacji przyrodniczej Parku Kaskada oraz zrealizowania nowych nasadzeń drzew i krzewów. Zgłoszony został również pomysł modernizacji zbiorników retencyjnych i wykorzystania deszczówki do podlewania drzew owocowych w Parku Sady Żoliborskie. Mieszkańcy zwrócili także uwagę na potrzebę pogłębienia i oczyszczenia kanałku na Kępie Potockiej” – informuje w oficjalnym komunikacie żoliborski urząd.

Wydział Infrastruktury oceni 17 projektów, „Zajączek na sportowo uwzględniający remont boiska, rewitalizację al. Wojska Polskiego, budowę placu zabaw i tężni, a także modernizację oświetlenia. Jak co roku pojawia się również pomysł budowy tężni solankowej, tym razem na Żoliborzu Artystycznym czy budowa sauny na Kępie Potockiej.

Mieszkańcy zgłosili również kontynuacje wcześniej zrealizowanych projektów, takich jak IV Turniej piłkarski o Puchar Marymontu czy projekt „Nie jesteś sam – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży”. „Jest to jeden z najdroższych, nieinfrastrukturalnych projektów zaproponowanych do realizacji w 2024 roku” – podkreśla dzielnica.

Budżet Obywatelski na Żoliborzu. Są również projekty upamiętniające mieszkańców dzielnicy

Wśród innych pomysłów zgłoszonych były między innymi: udostępnienie bezpłatnych wejść na pływalnię OSiR Żoliborz dla mieszkańców, organizacja kursów samoobrony i ratownictwa, prowadzenie zajęć stolarskich, organizacja warsztatów filmowych dla dzieci i młodzieży na temat tworzenia kreatywnego contentu video, organizacja warsztatów wspinaczki drzewnej pod okiem profesjonalnego arborysty, postawienie nowej jadłodzielni przy Szkole Podstawowej nr 267 oraz montaż wiaty przystankowej "Dworzec Gdański 02" przy ulicy Ks. Romana Indrzejczyka.

Są też inicjatywy, przypominające o znanych i zasłużonych mieszkańcach Żoliborza. Jednym z nich jest stworzenie muralu na ścianie jednego z budynków przy ulicy Krasińskiego z wizerunkiem Kaliny Jędrusik, która mieszkała przy ulicy Kochowskiego. Zaproponowano również by na skwerze im. Andrzeja Wajdy znalazł się pomnik upamiętniający mistrza. – Andrzej Wajda to najbardziej utytułowany polski reżyser – legenda światowej kinematografii, laureat wielu nagród jak choćby Oscara, Złotego Niedźwiedzia, Złotej Palmy w Cannes, honorowy obywatel Warszawy. To także Żoliborzanin z wyboru, który spędził tu ponad 40 lat życia. Pomnik jemu poświęcony, blisko jego domu i na skwerze jego imienia będzie symbolicznym uhonorowaniem tego znakomitego artysty – uzasadnia autor projektu.

Łącznie 77 projektów zostanie poddanych ocenie merytorycznej, których wartość wynosi 2 mln 28 tys. 543 zł. Mieszkanki i mieszkańcy Warszawy będą mogli oddać głos na projekty od 15 do 30 czerwca, zaś wyniki poznamy w lipcu. Wybrane, zwycięskie projekty zostaną zrealizowane w 2024 roku.

Przeczytaj również: Poidełko w parku Żeromskiego odzyskało przedwojenny charakter

Pierwotne poidełko dla ludzi w parku Żeromskiego wykonano w 1936 roku według projektu Stanisława Bukowińskiego. Kilka tego typu poidełek oddano do użytku z okazji 50-lecie uruchomienia wodociągów warszawskich. Obiekt w kształcie marmurowego obeliksa z misą na szczycie nie przetrwał jednak drugiej wojny światowej. Najpewniej został zniszczony w trakcie Powstania Warszawskiego. Inne poidełka np. w Parku Sowińskiego czy na Skwerze Grotowskiego przetrwały do dziś.

sousa-1-1

sousa-1-1

poidelko

poidelko

1603878550_foto_19572_3317

1603878550_foto_19572_3317

budzet-obywatelski

budzet-obywatelski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ