Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:12

Badanie wpływu hałasu z samolotów, więcej zieleni i morsowanie na Kępie zgłoszone w budżecie obywatelskim

Zakończył się etap zgłaszania pomysłów do budżetu obywatelskiego. Teraz urzędnicy będą oceniać pod względem formalnym i merytorycznym projekty mieszkanek i mieszkańców. Na Żoliborzu zgłoszono 84 projekty.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym, ile projektów na Żoliborzu zgłoszono,
- jakie projekty zgłoszono,
- co zakłada realizacja najdroższego projektu.

Tydzień temu można było pomyśleć, że budżet obywatelski na Żoliborzu nie cieszy się zbytnią popularnością. Wówczas zgłoszonych projektów było 30, teraz jest ich ponad 80.

Mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza zmobilizowali się właściwie w ostatni dzień przyjmowania wniosków, czyli 25 stycznia. Do końca maja, urzędnicy będą oceniać projekty pod względem formalnym i merytorycznym. W tegorocznej edycji, mieszkanki i mieszkańcy Warszawy zgłosili łącznie 1734 projekty, z czego 194 to ogólnomiejskie.

Dzielnica, w której zgłoszono najwięcej projektów to Bielany. Nasi sąsiedzi i sąsiadki zgłosili łącznie 129 projektów. Drugą najbardziej aktywną dzielnicą był Mokotów, którego mieszkanki i mieszkańcy zgłosili 124 projekty, trzecią zaś Targówka ze 104 projektami. Najmniej aktywni byli z kolei mieszkańcy i mieszkanki Wilanowa zgłaszając 35 projektów, Wesołej 45 i Rembertowa 61.

Tradycyjnie mieszkanki i mieszkanki chcą nie tylko więcej zieleni, o czym pisaliśmy już tydzień temu, ale także chcą ją zrozumieć i poznać. Mają w tym pomóc spacery przyrodnicze dla dzieci i dorosłych czy inwentaryzacja przyrodnicza Parku Kaskada przeprowadzona z udziałem mieszkańców.

Przeglądając zgłoszone projekty można odnieść wrażenie, że żoliborzanki i żoliborzanie chcą, aby dzielnica była nie tylko zielona, ale i bezpieczna. Jednym z projektów, który miałby się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa jest budowa wyniesionego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z aleją Wojska Polskiego z ulicą Kazietulskiego. Jeden z projektów przewiduje budowę przejścia dla pieszych w poprzek ulicy Broniewskiego a inny z kolei doświetlenie placu zabaw „Figle i Psoty” przy placu Grunwaldzkim.

Budżet obywatelski na 2024 rok. Spacer w koronie drzew, pomiar hałasu i upamiętnienie Jędrusik i Wajdy

W tegorocznej edycji pojawiły się również wyjątkowe pomysły. Jednym z nich jest z pewnością propozycja organizacji w żoliborskich podstawówkach zajęć z empatii prowadzonych przez filozofki i filozofów lub psycholożki i psychologów czy zakładający przeprowadzenie pomiarów i analizę hałasu lotniczego, generowanego przez samoloty z lotniska Babice na mieszkańców Żoliborza. Ciekawym pomysłem wydaję się być spacer w koronach drzew, a konkretnie zajęcia ze wspinaczki drzewnej pod okiem profesjonalnego arborysty.

Są też inicjatywy, przypominające o znanych i zasłużonych mieszkańcach Żoliborza. Jednym z nich jest stworzenie muralu na ścianie jednego z budynków przy ulicy Krasińskiego z wizerunkiem Kaliny Jędrusik, która mieszkała przy ulicy Kochowskiego. Zaproponowano również by na skwerze im. Andrzeja Wajdy znalazł się pomnik upamiętniający mistrza. - Andrzej Wajda to najbardziej utytułowany polski reżyser - legenda światowej kinematografii, laureat wielu nagród jak choćby Oscara, Złotego Niedźwiedzia, Złotej Palmy w Cannes, honorowy obywatel Warszawy. To także Żoliborzanin z wyboru, który spędził tu ponad 40 lat życia. Pomnik jemu poświęcony, blisko jego domu i na skwerze jego imienia będzie symbolicznym uhonorowaniem tego znakomitego artysty – uzasadnia autor projektu.

400 tys. na rewitalizację alei Wojska Polskiego

Po zgłoszonych projektach można odnieść wrażenie, że autorzy pomysłów dużą wagę przywiązują do kondycji psychicznej najmłodszych mieszkańców. W tegorocznym budżecie obywatelskim są projekty nie tylko oferujące pomoc psychologiczną, ale również prowadzenie szkoleń dla kadr placówek oświatowych z prewencji suicydalnej.

Widać również potrzebę nowości na Kępie Potockiej. Mieszkańcy chcą pogłębienia kanałku w celu morsowania, wykonania pomostu czy ustawienia mobilnej sauny. Inne projekty zakładają oczyszczenie wody w kanałku, wybudowanie wiaty i zorganizowanie Żoliborskiego Dnia Morsów.

Najdroższy zgłoszony pomysł wyceniono na 400 tys. złotych i zakłada rewitalizację dzielnicowego odcinka alei Wojska Polskiego od placu Inwalidów do Cytadeli.   Ze wszystkimi projektami można zapoznać się na stronie budżetu obywatelskiego. Urzędnicy do końca maja będą sprawdzać projekty pod kątem wszystkich wymagań jakie uwzględnia budżet obywatelski. Jeżeli dane pomysły będą je spełniać, zostaną zakwalifikowane do kolejnego etapu, którym będzie głosowanie. Mieszkanki i mieszkańcy Warszawy będą mogli oddać głos na projekty od 15 do 30 czerwca, zaś wyniki poznamy w lipcu. Wybrane, zwycięskie projekty zostaną zrealizowane w 2024 roku.

Przeczytaj również: Budżet obywatelski na Żoliborzu. Zajęcia z empatii i więcej zieleni. Jakie projekty zgłoszono do budżetu obywatelskiego?

– Nowa ścieżka rowerowa, doświetlenie przejścia dla pieszych, a może zajęcia jogi? Jeszcze tylko do najbliższej środy 25 stycznia można zgłaszać projekty do obecnej edycji budżetu obywatelskiego. To świetna okazja do uzupełnienia miejskich działań o własne pomysły – mówi Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w Warszawie.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.