Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 17:03

Kino Tęcza we wspomnieniach mieszkańców. Szykuje się wyjątkowy projekt

Kino Tęcza czeka gruntowny remont. W międzyczasie, Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy chce opowiedzieć historię kina wspomnieniami mieszkanek i mieszkańców Warszawy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o projekcie CKF im. Andrzeja Wajdy,
- o tym co będzie się działo w kinie w najbliższych miesiącach,

- jak zostanie zagospodarowane i wyposażone kino,
- co znajdzie się we foyer kina,
- w jaki sposób kino będzie nawiązało do historii.

Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy zapowiada kolejny sezon letnich wydarzeń kulturalnych, które odbywały się na dziedzińcu kina Tęcza. Wówczas wydarzeniom towarzyszyły wyjątkowe wystawy. Minionego lata, letnie seanse uświetniła wystawa Andrzeja Pągowskiego przedstawiająca plakaty do filmów Andrzeja Wajdy. 

Teraz CKF im. Andrzeja Wajdy szykuje wyjątkową wystawę. Każdy kto ma wspomnienia związane z działającym kinem Tęcza ma szanse mieć własny wkład w wyjątkową wystawę.

Wszyscy, którzy pamiętają stare kino Tęcza, mogą podzielić się swoimi wspomnieniami z CKF-em. Można to zrobić do 10 marca, wysyłając je na adres mailowy [email protected]. Wybrane wspomnienia zostaną wykorzystane na jednej z wystaw, która zostanie otwarta na przełomie czerwca i lipca. Wystawa będzie dostępna również na platformie VOD Warszawa w wersji cyfrowej.

- W związku z prowadzoną modernizacją Kina Tęcza i planowaną wystawą „Siedem ujęć Tęczy” chcielibyśmy poznać Wasze wspomnienia związane z tym miejscem. Filmowe poranki z rodzicami, pierwsza wizyta w kinie, mniej lub bardziej udane randki, a może spotkania z ludźmi ze świata filmu i sztuki? Każda historia jest dla nas ciekawa. Opowiedzcie nam ją! Czekamy na Wasze maile. Fragmenty Waszych wspomnień – za Waszą zgodą – wykorzystamy na wystawie opowiadającej o historii kina Tęcza. Pokażemy ją latem w wersji plenerowej na dziedzińcu, a w wersji cyfrowej – na platformie VOD Warszawa – przekazała Iza Wyciszkiewicz, koordynatorka projektu.

Co dalej z kinem Tęcza?

CKF im. Andrzeja Wajdy, wyłoniło w przetargu wykonawcę dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy kina. Spośród siedmiu ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, najwięcej punktów zdobyła oferta firmy „Biuro Architekt Kaczmarczyk S.C.” z Suchej Beskidzkiej.

- Kino Tęcza będzie także miejscem kameralnych wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych – w funkcjonalnym foyer oraz latem na dziedzińcu będą odbywały się wystawy, koncerty, spotkania z ciekawymi gośćmi, warsztaty i zajęcia edukacyjne dla szkół oraz rodzin. O tym, jak dokładnie będzie wyglądał program wydarzeń w kinie Tęcza oraz na jakie potrzeby będzie odpowiadał, będą współdecydować mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza. Pod koniec prac budowlanych planujemy cykl konsultacji społecznych dotyczących programowanego repertuaru i wydarzeń artystycznych. Nie wyobrażam sobie rozwoju tego miejsca bez udziału jego publiczności w tym procesie – podkreśla Joanna Rożen-Wojciechowska, dyrektorka CKF.

Kino Tęcza po ukończeniu wszystkich prac ma stać się w pełni nowoczesnym i cyfrowym kinem z salą na około 200 miejsc, systemem dźwięku Dolby Atmos i ekranem panoramicznym. Nowoczesność będzie przenikała się z tradycją. W Tęczy nadal będzie można obejrzeć filmy z projektorów na taśmę 35 mm.

Kino Tęcza i jego zielone oblicze

Wykorzystywany przez dwa ostatnie sezony letnie dziedziniec również przejdzie gruntowną metamorfozę. Przede wszystkim przestrzeń zyska nową zieleń, co ma stanowić nawiązanie do podwórek w koloniach WSM przy ulicy Suzina.

Rośliny znajdą się również wewnątrz kina – we foyer. Co więcej, rozstrzygnięty właśnie przetarg na dokumentację projektowo-kosztorysową przewiduje sprawdzenie pod względem ekonomicznym i funkcjonalnym wykorzystania odnawialnych źródeł energii i technologii oszczędzających wodę oraz wykorzystujących deszczówkę w toaletach. 

Przeczytaj równieź: Kino Tęcza miejscem kultury filmowej. W legendarnym miejscu wraca życie

Joanna Rożen-Wojciechowska: Pierwotnie w statucie CKF zostało zapisane, że ma ono propagować ambitną kinematografię. Dziś kinematografia i cała branża sektorów kreatywnych łączy się z nowymi mediami i sztuką cyfrową. W zespole CKF pracują ekspertki i eksperci o odpowiednich kompetencjach w zakresie mediów i kultury cyfrowej. Wielu naszych pracowników pracowało wcześniej w mediach i w produkcji lub dystrybucji filmowej. Jesteśmy w stanie zaproponować dobre rozwiązania online, dlatego zaproponowaliśmy ratuszowi skorzystanie z naszych zasobów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h