Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:34

Zajęcia z empatii i więcej zieleni. Jakie projekty zgłoszono do budżetu obywatelskiego?

Jeszcze do środy, 25 stycznia można zgłaszać projekty do budżetu obywatelskiego. Na Żoliborzu do tej pory mieszkańcy zgłosili prawie 30 projektów.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie do tej pory projekty zgłoszono w ramach budżetu obywatelskiego,
- o harmonogramie tegorocznej edycji.

– Nowa ścieżka rowerowa, doświetlenie przejścia dla pieszych, a może zajęcia jogi? Jeszcze tylko do najbliższej środy 25 stycznia można zgłaszać projekty do obecnej edycji budżetu obywatelskiego. To świetna okazja do uzupełnienia miejskich działań o własne pomysły – mówi Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w Warszawie.

Do wtorkowego poranka mieszkanki i mieszkańcy zgłosili 506 propozycji w tym 51 ogólnomiejskich i 455 dzielnicowych. Na Żoliborzu zgłoszono już 27 projektów. Wiele osób zbiera jeszcze podpisy pod swoimi pomysłami, ponieważ do prawidłowego zgłoszenia projektu dzielnicowego niezbędne jest poparcie 20 mieszkanek lub mieszkańców dzielnicy, a w przypadku projektu ogólnomiejskiego 40.

Wśród zgłoszonych już pomysłów jest m.in. propozycja organizacji w żoliborskich podstawówkach zajęć z empatii prowadzonych przez filozofki i filozofów lub psycholożki i psychologów, wybudowania wiaty przystankowej przy Dworcu Gdańskim czy oświetlenie pasa rezerwy wzdłuż ulicy Broniewskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Krasińskiego do Matysiakówny.

Póki co najdroższy ze zgłoszonych projektów wyceniono na 305 tys. złotych i uwzględnia on wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ulicę Broniewskiego na wysokości ulicy Tołwińskiego oraz przebudowę ciągu pieszo-jezdnego wzdłuż budynku przy Broniewskiego nr 21, a także na remoncie i przebudowie czterech zjazdów z drogi serwisowej obecnie w złym stanie technicznym.

Tradycyjnie mieszkańcy chcą więcej zieleni. Jeden z projektów zakłada dosadzenie maksymalnej liczby drzew przy ulicy Anny German, inny z kolei dotyczy rozpłytowania i obsadzenia zielenią okolicy wejść do trzech stacji metra zlokalizowanych na Żoliborzu. Inny z projektów uwzględnia z kolei pielęgnację rosnących już drzew poprzez usunięcie jemioły nowoczesną metodą.

Jak zgłosić projekty do budżetu obywatelskiego?

Projekty w tej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy i mieszkanki mogą zgłaszać do 25 stycznia (włącznie) do północy. Ratusz zapewni wsparcie na ostatniej prostej.

Mieszkańcy mogą skorzystać z dyżurów mailowych i telefonicznych pracowników urzędów dzielnic, biur i jednostek miejskich. Urzędnicy pomogą w wypełnieniu formularza zgłoszeniowego, dopracowaniu pomysłu czy oszacowania kosztów jego realizacji. Kontakt i informacje o terminach dyżurów znajdują się na miejskiej stronie.

Projekt można zgłosić na jeden z dwóch sposobów:

  • internetowo przez stronę bo.um.warszawa.pl dołączając skan listy osób popierających projekt;
  • papierowo - formularz papierowy można otrzymać w każdym urzędzie dzielnicy. Można go również pobrać ze strony budżetu obywatelskiego i samodzielnie wydrukować. Wypełniony formularz wraz ze wszystkimi potrzebnymi załącznikami (w tym listą osób popierających projekt) należy złożyć w dowolnym urzędzie dzielnicy m.st. Warszawy lub dostarczyć do Centrum Komunikacji Społecznej przy ul. Kruczkowskiego 2.

Formularz musi dotrzeć do urzędu najpóźniej 25 stycznia 2023 r. Wysyłanie go teraz pocztą jest ryzykowne – decyduje bowiem data wpływu, a nie data wysłania.

Harmonogram budżetu obywatelskiego na rok 2024

  • Zgłaszanie: od 1 grudnia 2022 do 25 stycznia 2023 roku
  • Ocena możliwości realizacji zgłoszonych pomysłów: od 26 stycznia do 31 maja 2023 roku
  • Głosowanie: od 15 czerwca do 30 czerwca 2023 roku
  • Wyniki: 13 lipca 2023 roku
  • Realizacje: od 2024 roku

Przeczytaj również: Budżet obywatelski na Żoliborzu. Czego brakuje w dzielnicy? Można już zgłaszać swoje propozycje

SKŁADAJĄC POMYSŁ PROJEKTU WYSTARCZY W PROSTYCH SŁOWACH OPISAĆ, CO CHCIELIBYŚMY, ŻEBY ZOSTAŁO ZROBIONE, NA JAKĄ POTRZEBĘ ODPOWIADA DANY PROJEKT I WSKAZAĆ PROPOZYCJĘ MIEJSCA, GDZIE PROJEKT MIAŁBY ZOSTAĆ ZREALIZOWANY.
„KAŻDY ZGŁOSZONY PROJEKT ZOSTANIE ZWERYFIKOWANY PRZEZ PRACOWNIKÓW URZĘDU POD KĄTEM MOŻLIWOŚCI JEGO REALIZACJI. TE, KTÓRE POZYTYWNIE PRZEJDĄ WERYFIKACJĘ, W CZERWCU ZOSTANĄ PODDANE POD GŁOSOWANIE MIESZKAŃCÓW. W TEN SPOSÓB WARSZAWIACY WYBIORĄ, CO POWSTANIE W NASZYM MIEŚCIE W 2024 ROKU” – INFORMUJE STOŁECZNY RATUSZ.

budżet obywatelski

budżet obywatelski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.