Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:14

Kolejne lato bez Prochowni? Po roku od jej zamknięcia, mieszkańcy zostali z niczym i tak zostanie na dłużej

Zamknięta od jesieni Prochownia stała się symbolem klęski urzędniczych procedur. Opustoszały budynek czeka na nowego najemcę i otwarcie. Do tego dnia jeszcze długa droga i wszystko wskazuje, że Prochownia jeszcze przez wiele tygodni a nawet miesięcy będzie zamknięta.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym, jak długo Prochownia będzie jeszcze zamknięta,
- o obecnym stanie budynku,
- o przetargu.

To już rok odkąd Prochownia Żoliborz zniknęła z mapy dzielnicy. Z kolei Nowa Prochownia otwarta w czerwcu bez powodzenia działała do października. Od tamtej pory budynek jest zamknięty. Najpierw z powodu usterki, rzekomo uniemożliwiającej otwarcie lokalu dotychczasowemu dzierżawcy. Zamknięcie Nowej Prochowni przypieczętowało wypowiedzenie umowy przez Zarząd Zieleni Warszawy. Powodem takiej decyzji był brak organizacji konkretnych wydarzeń.

Następnie okazało się również, że nowy dzierżawca od lipca nie płacił za dzierżawę lokalu i przylegającego do nieruchomości ogródka. Według informacji przekazanej w poniedziałek, 23 stycznia przez Karolinę Kwiecień-Łukaszewską, rzeczniczkę prasową ZZW uruchomiono procedurę egzekucyjną a część należności przekazano do windykacji jednak, póki co, dotychczasowy dzierżawca nie spłacił jeszcze zaległej kwoty.

"Nowa Prochownia" opuściła lokal, co rozbudziło u wielu mieszkanek i mieszkańców Żoliborza nadziej na powrót uwielbianej Prochowni Żoliborz prowadzonej przez Mariannę Zjawińską. Sprawa nie jest taka prosta. Do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy skierowano petycję, w której autorzy domagają się odstąpienia od przetargu i zawarcia umowy z pierwotną dzierżawczynią Prochowni. Mimo poparcia ponad tysiąca osób urzędnicy wciąż planują zorganizowanie przetargu, a więc sprawa nie jest jeszcze przesądzona.

Park Żeromskiego bez Prochowni przez kolejne miesiące

Kiedy zostanie ogłoszony przetarg? Wiadomo jedynie, że w tym kwartale, co oznacza, że może to nastąpić nawet w marcu, a więc pożegnamy zimę i przywitamy wiosnę z nadal zamkniętą Prochownią. - Pracujemy jeszcze nad dokumentami przetargowymi. Ich ostateczny kształt, a zatem i ewentualne zmiany poznamy w dniu ogłoszenia przetargu – precyzuje rzeczniczka prasowa ZZW.  Wszystko też zależy od tego czy zaproponowane przez ZZW warunki będą atrakcyjne dla potencjalnych nowych dzierżawców lub Marianny Zjawińskiej.

Jeżeli będzie więcej chętnych na dzierżawienie Prochowni, ZZW powoła komisję konkursową, która oceni złożone wnioski i ofertę programową. O ile ten etap przed rokiem odbył się ekspresowo, bo w ciągu doby oceniono 4 oferty, z czego złożona przez Mariannę Zjawińską liczyła niemal 100 stron, to już wprowadzenie się nowego dzierżawcy, wykonanie niezbędnych do uruchomienia lokalu prac mogą potrwać miesiącami i uruchomienie Prochowni w sezonie letnim jest prawie niemożliwe. Budynek Prochowni jest częścią zabytkowych fortyfikacji przez co jego adaptacja jest wymagająca. Spora część budynku znajduje się po prostu pod ziemią. Budynek nieogrzewany i nieosuszany może zapleśnieć od wilgoci.

ZZW zapewnia, że lokal jest w dobry stanie i zapowiada drobne prace remontowe

- Pracownicy ZZW kontrolują stan lokalu 2 razy w tygodniu. Lokal jest w stanie dobrym, co jest potwierdzone wykonanym rocznym przeglądem budowlanym. Ponadto został także odmalowany przez dotychczasowego dzierżawcę. Wnętrze budynku jest posprzątane a na ścianach i sufitach nie pojawił się grzyb. W lokalu nie pojawiła się wilgoć zagrażająca stanowi technicznemu lokalu – dodaje Karolina Kwiecień-Łukaszewska i zapewnia, że w pomieszczeniach Prochowni znajdują się automatyczne osuszacze powietrza i nagrzewnice utrzymujące odpowiednią wilgotność i temperaturę powietrza.

Ponadto według zapowiedzi, w budynku będą prowadzone drobne prace remontowe.

Przeczytaj również: Prochownia. Wygrali konkurs dzięki najwyższej stawce za czynsz. Nie płacili go od miesięcy

- Zanim jednak upłynął czas, w którym dotychczasowy dzierżawca miał uregulować płatności, firma Dapius nie wywiązała się z obowiązku realizacji programu kulturalnego, co też w ostateczności stało się powodem rozwiązania Umowy – informuje Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka Zarządu Zieleni Warszawy.

Spółka Dapius wyniosła się z Prochowni a ZZW wykona prace przywracające nieruchomość do stanu pierwotnego na koszt spółki. O samym konkursie na dzierżawę jeszcze niewiele wiadomo. Ma być ogłoszony w pierwszym kwartale tego roku, a umowa ma być podpisana na 7 lat. Co do przyszłości Prochowni, trwają ustalenia z udziałem dzielnicy. W parku Żeromskiego działa fort Sokolnickiego, w którym zadomowił się Żoliborski Dom Kultury, a to oznacza, że zmieniają się „uwarunkowania funkcjonowania parku”.


nowa-prochownia_edited

nowa-prochownia_edited

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ