Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:27

Otwarcie nowej szkoły na Żoliborzu i przyjęcie uczniów z Ukrainy. Dzielnica podsumowuje miniony rok w oświacie

Szkoły na Żoliborzu musiały w minionym roku sprostać nieoczekiwanym wyzwaniom. Dyrektorzy szkół średnich w wyniku kumulacji roczników musieli przygotować dodatkowe miejsca. Przybyło również sporo nowych uczniów z Ukrainy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym z jakimi wyzwaniami musiała się mierzyć żoliborska oświata,
- ilu uczniów podstawówek i szkół średnich rozpoczęło naukę w roku szkolnym 2022/2023,

- ile dzieci z Ukrainy trafiło do żoliborskich placówek,
- ile dodatkowych klas utworzono w związku z napływem dzieci z Ukrainy,
- o pomocy udzielonej ukraińskim dzieciom.

W 2022 roku oficjalnie otwarto szkołę przy ulicy Anny German, w której od września uczy się 620 dzieci w 24 klasach. W szkole w systemie jednozmianowym może pomieścić się łącznie 775 dzieci oraz jeden oddział przedszkolny.

W nowej placówce mieści się również przedszkole, w którym edukację rozpoczęło 150 przedszkolaków.

- Pierwszy kwartał 2022 roku okazał się dla nas wyjątkowo pracowity. W styczniu dopełnialiśmy ostatnie formalności związane z przygotowaniem szkoły przy ul. Anny German na przyjęcie pierwszych uczniów, którzy naukę zaczynali w nowej szkole zaraz po feriach zimowych, a dosłownie dwa tygodnie później musieliśmy przeorganizować nasze zaplanowane działania tak, aby zapewnić możliwość nauki dla przybywających z objętej wojną dzieci z Ukrainy – mówi Renata Kozłowska, zastępczyni burmistrza Żoliborza.  

Uczniowie i uczennice z Ukrainy trafili do szkoły na Żoliborzu

Do żoliborskich szkół trafiło 390 dzieci i młodzieży z Ukrainy w wieku od 7 do 18 lat. W I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Bolesława Limanowskiego utworzono dwie klasy przygotowawcze oraz w Zespole Szkół nr 31 jedną.

Dla uczniów z Ukrainy zorganizowano dodatkowe zajęcia z języka polskiego, zajęcia wyrównawcze i opiekę psychologiczną. „Dofinansowaliśmy posiłki w szkołach oraz przygotowaliśmy wyprawki, podręczniki i laptopy do nauki zdalnej. W szkołach podstawowych i przedszkolach zatrudniliśmy łącznie 10 nauczycielek z Ukrainy” – informuje dzielnica.  

Szkoły na Żoliborzu musiały zmierzyć się również z podwójnym rocznikiem, który był pokłosiem reformy systemu edukacji. W szkołach średnich konieczne było zapewnienie większej liczby miejsc dla uczniów i uczennic i zaadaptowanie pomieszczeń na sale lekcyjne i ich wyposażenie.

Dodatkowe sale lekcyjne i pracownie udało się wygospodarować w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 przy ul. Włościańskiej, Zespole Szkół nr 31 przy ul. Felińskiego oraz w Zespole Szkół Elektronicznych i Licealnych przy ul. Gen. Zajączka. „Łącznie w szkołach ponadpodstawowych zwiększyliśmy liczbę nowoutworzonych klas (oddziałów) o dodatkowe 4: z 48 do 52” – informuje dzielnica.

Ile uczennic i uczniów uczy się w żoliborskich placówkach?

Naukę w żoliborskich szkołach średnich rozpoczęło w sumie 1582 uczennic i uczniów. Uczęszczają oni do łącznie 52 klas w 7 szkołach. Z tego, w liceach ogólnokształcących powstało 27 klas, w których uczy się 804 nastolatków. Klas technicznych i zawodowych powstało 25 i naukę rozpoczęło w nich w sumie 778 osób.

W roku szkolnym 2022/23 w szkołach podstawowych utworzono pięć oddziałów przedszkolnych, do których przyjęto 116 dzieci. W klasach I w szkołach podstawowych naukę rozpoczęło 521 uczniów i uczennic w łącznie 21 oddziałach. W Szkole Podstawowej nr 267 im. Juliusza Słowackiego powstała klasa dwujęzyczna z językiem francuskim oraz klasa sportowa o profilu gimnastyka artystyczna/akrobatyka.

W klasach I szkół ponadpodstawowych naukę rozpoczęło 1582 uczniów i uczennic. Uczęszczają oni do łącznie 52 klas w 7 szkołach. Z tego, w liceach ogólnokształcących powstało 27 klas, w których uczy się 804 nastolatek i nastolatków. Klas technicznych i zawodowych powstało 25 i naukę rozpoczęło w nich w sumie 778 osób.

Do 13 przedszkoli publicznych na Żoliborzu przyjęto w tym roku szkolnym 426 3-latków i 3-latek. Po raz pierwszy wszystkim żoliborskim przedszkolakom zapewniono miejsca w placówkach publicznych na terenie dzielnicy. Dzięki otwarciu nowego przedszkola przy ul. Anny German liczba oddziałów została zwiększona z 66 do 72, do których uczęszcza 1659 dzieci 3, 4, 5 i 6-letnich, z tego 1023 to dzieci kontynuujące naukę.

Przeczytaj również: Żoliborskie liceum przyjęło uczniów z Ukrainy. „Sami z siebie powtarzają nowe słowa po Polsku.”

– Do stołecznych szkół uczęszcza już 10 tys. ukraińskich dzieci, choć są szacunki które mówią, że w samej stolicy jest ich około 90 tysięcy. Robimy wszystko by móc się razem uczyć i integrować – zapewnił w poniedziałek 21 marca przed budynkiem I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Limanowskiego na Żoliborzu Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.  

Nabor-do-przedszkoli

Nabor-do-przedszkoli

pomoc-ukra2

pomoc-ukra2

pomoc-ukra1

pomoc-ukra1

pomoc-ukra

pomoc-ukra

anny-german

anny-german


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.