Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:17

2023 rok na Żoliborzu. Co będzie się działo w dzielnicy w roku Aliny Janowskiej?

Remonty dróg, długo wyczekiwane inwestycje oraz kolejne etapy budowy tych obiektów, które mają spore opóźnienie. 2023 rok na Żoliborzu zapowiada się pracowicie.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie drogi będą remontowane na Żoliborzu,
- o etapie budowy muzeów na Cytadeli,
- o inwestycjach planowanych w dzielnicy.

Kolejny fragment ulicy Śmiałej do przebudowy

W 2023 roku dzielnica planuje kontynuację przebudowy ulicy Śmiałej. Tym razem prace mają ruszyć na odcinku od alei Wojska Polskiego do ulicy Hauke Bosaka. Ponad 400 metrowy fragment zyska nowe chodniki, jezdnię i zieleń. Koszt inwestycji to 5 mln złotych.

Dzielnica w grudniu 2021 roku przeprowadziła z mieszkańcami spotkanie w sprawie tego jak ma wyglądać przebudowana ulica Śmiała na odcinku od alei Wojska Polskiego do Hauke-Bosaka.  Mieszkańcy opowiedzieli się za wprowadzeniem na Śmiałej ruchu jednokierunkowego, z wyznaczeniem po jednej stronie miejsc parkingowych dla mieszkańców. Po obu stronach jezdni mają być chodniki oraz zieleń przyuliczna.

Remont ulicy Śmiałej na półmetku

Przebudowa fragmentu ulicy Przasnyskiej

2023 rok na Żoliborzu Południowym zapowiada się pracowicie. Jedną z planowanych inwestycji jest przebudowa ulicy Przasnyskiej na odcinku od ulicy Krasińskiego do ulicy Duchnickiej. Sfatygowana nawierzchnia Przasnyskiej, bezsprzecznie wymaga naprawy.

Dzielnica wyłoniła w przetargu wykonawcę projektu i obiecała konsultacje społeczne w sprawie tego jak ostatecznie ma wyglądać ulica Przasnyska po przeprowadzonych pracach. Prace i projekt wykona firma Wegarten, która zaproponowała, że podejmie się prac za niewiele ponad 8 mln złotych.

W ramach prac powstanie także rondo na skrzyżowaniu z ulicą Rydygiera oraz prawidłowe dowiązanie ulicy Przasnyskiej do ulicy Krasińskiego (gdzie ma powstać rondo w ramach zadań Zarządu Dróg Miejskich). Wyremontowana ma zostać również ulica Duchnicka przy skrzyżowaniu z ulicą Przasnyską. Prace obejmą także całkowitą wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni wraz z krawężnikami.

Wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach oraz ścieżka rowerowa ciągnąca się aleją Kasztanowców. Z kolei na odcinku od skrzyżowania z ulicą Rydygiera do Duchnickiej wybudowany zostanie nowy fragment drogi dla rowerów.

Przebudowa ulicy Ficowskiego

To kolejna inwestycja drogowa żoliborskiego Urzędu. Na Żoliborzu Artystycznym w przyszłości ma powstać zespół żłobkowo-przedszkolny. Sama inwestycja została oprotestowana, ponieważ teren, na którym ma znaleźć się placówka jest skażony. Obecnie jest to jeden z ostatnich dzikich fragmentów zieleni. - W tej chwili ważą się jego losy – mówiła w grudniowym wywiadzie dla Gazety Żoliborza Dorota Łoboda, radna dzielnicy i przewodnicząca komisji oświaty.

Mimo wszystko ulica Ficowskiego zostanie przebudowana, tak by w przyszłości placówka miała drogę dojazdową. W budżecie na 270 metrowy odcinek drogi wraz z zatokami postojowymi, chodnikami, ścieżką rowerową i rondem zarezerwowano 3 mln złotych.

Oświata na skażonym gruncie? Jest sprzeciw w sprawie budowy przedszkola przy Ficowskiego

Muzea na Cytadeli

Prace na Cytadeli cały czas trwają, choć zmierzają już ku końcowi. W 2023 roku ma zakończyć się budowa Muzeum Historii Polski. Ukończenie prac planowano w 2021 roku, więc są opóźnienia. Niektóre eksponaty, ze względu na swoje rozmiary znajdują się we wnętrzu obiektu. Musiały się tam znaleźć w trakcie budowy, ponieważ później nie byłoby możliwości wstawienia ich do środka.  We wnętrzu gmachu znajdują się pozostałości pomnika Feliksa Dzierżyńskiego. Mimo, że prace budowlane się skończą, to na docelową wystawę jeszcze poczekamy, bo 30 grudnia otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie docelowej wystawy.

Na Cytadeli powstaje również Muzeum Wojska Polskiego. To nieco mniejszy obiekt, którego budowa jest nieco bardziej zaawansowana. We wnętrzu muzeum znajduje się m.in. stary czołg. Na sierpień 2023 roku przygotowywana jest wystawa inauguracyjna muzeum.

Pomału, ale do przodu. Skwer Krasińskiego.

Realizacja tego projektu z Budżetu Obywatelskiego na 2018 rok bez skutku obiecywana jest od lat. Teraz jest nadzieja na realizację projektu, bo 30 grudnia wreszcie ogłoszono przetarg na realizację prac. O szczegółach będziemy pisać w najbliższych dniach.

Co dalej z Prochownią?

2023 rok na Żoliborzu może okazać się przełomowy w tej sprawie. Odpowiedź na powyższe pytanie poznamy w tym roku. Według zapowiedzi Zarządu Zieleni Warszawy, konkurs na dzierżawę ma odbyć się w pierwszym kwartale tego roku. Jedynym konkretem jest to, że ZZW planuje podpisać umowę z wybranym w drodze przetargu na 7 lat.

Równolegle mieszkańcy Żoliborza apelują aby ZZW podpisał umowę dzierżawy z Marianną Zjawińską, która przez blisko 10 lat prowadziła Prochownię Żoliborz.

Prochownia wróci w dobre ręce bez konkursu? Jest petycja w tej sprawie

2023 rok na Żoliborzu rokiem Aliny Janowskiej

Alina Janowska aktorką została mimo wielkich przeciwności losu. Jej życiorys jest barwny i pełny tragicznych chwil. Była także łączniczką w powstaniu warszawskim a po zmianie ustroju, została działaczką społeczną i pierwszą przewodniczącą rady Żoliborza.

Rada Dzielnicy Żoliborz podjęła decyzję by 2023 rok na Żoliborzu był rokiem Aliny Janowskiej. Tę decyzję podjęto w sali im. Aliny Janowskiej, w której spotkają się radni w czasie obrad dzielnicowych komisji i sesji rady. W kwietniu 2018 roku przed wejściem do pomieszczenia umieszczono tablicę pamiątkową.

Mieszkańcy Żoliborza mogą pamiętać Alinę Janowską nie tylko ze scen teatrów czy ekranów kinowych i telewizyjnych, ale też z działań podjemowanych w dzielnicy. Wraz z mężem Wojciechem Zabłockim, trzykrotnym medalistą olimpijskim w szermierce, żyła na Żoliborzu. Mieszkali w domu zaprojektowanym w stylu podhalańskim na Żoliborzu Oficerskim. Obecnie nieruchomość jest do kupienia za 4,5 mln złotych. To jeden z oryginalniejszych domów nie tylko na Żoliborzu, ale w całej Warszawie. To autorski projekt Wojciecha Zabłockiego, który z zawodu był architektem.

Alina Janowska była znana również z działań społecznych w dzielnicy. Dbała o jej otoczenie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.