Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:58

Sylwester w Warszawie 2022. Zakaz strzelania fajerwerkami? Tego chcą radni

Śmierć ptaków i dzikich zwierząt, zanieczyszczone powietrze i stres dla osób szczególnie narażonych na działanie fajerwerków, to powody, dla których nie powinno się wystrzeliwać fajerwerków. - Będziemy, nadal zwracać się do Ministra Klimatu i Środowiska o podjęcie działań legislacyjnych w sprawie zakazu używania wyrobów pirotechnicznych takich jak fajerwerki czy petardy - podkreśliła Renata Niewitecka, radna miejska i przewodnicząca Komisji Ochrony Środowiska.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o proponowanym zakazie przez miejskich radnych,
- o powodach, dla których nie powinno się strzelać petardami,
- o tym co można zrobić dla swojego czworonożnego przyjaciela, by sylwestrowa noc okazała się jak najmniej stresująca.

Zbliża się sylwester, a to oznacza, że na niebie znów rozbłysną fajerwerki. Sylwester w Warszawie 2022 odbędzie się bez miejskiej imprezy jednak w sztuczne ognie zaopatrują się indywidualnie mieszkańcy stolicy. Dla wielu ludzi jest to nieodłączny element witania nowego roku, jednak dla zwierząt noc sylwestrowa jest najgorszą w całym roku. Wszystko przez efekty hukowe i świetlne jakie dają fajerwerki.

W ubiegłym roku po przyjęciu przez Radę m.st. Warszawy Stanowiska „W sprawie nieużywania materiałów pirotechnicznych”, Biuro Ochrony Środowiska Urzędu Warszawy zwróciło się z pismem do Ministerstwa Klimatu i Środowiska w kontekście postulowanego zakazu używania fajerwerków, czyli wyrobów pirotechnicznych. W ocenie Ministra obecnie istniejące przepisy dotyczące składowania i bezpieczeństwa użytkowania wyrobów pirotechnicznych są wystarczające.

- Będziemy nadal zwracać się do Ministra Klimatu i Środowiska o podjęcie działań legislacyjnych w sprawie zakazu używania wyrobów pirotechnicznych takich jak fajerwerki czy petardy. Podnosząc argumentację zagrożenia i traumy, jaką mogą wywołać u zwierząt – podkreśliła Renata Niewitecka, przewodnicząca Komisji Ochrony Środowiska Rady Warszawy.

Przeczytaj również: 2022 rok na Żoliborzu. Zniszczono lubiane miejsce i zrobiono remont wyczekiwany przez dekady

Dzikie zwierzęta przez fajerwerki umierają na zawał

Wszystkie zwierzęta, bez podziału na domowe i dzikie, w równym stopniu narażone są na stres związany z hukiem i błyskiem puszczanych petard. Wyostrzone zmysły zwierząt powodują, że fajerwerki i petardy są dla nich źródłem dużego stresu. Zwierzęta w panice mogą zachowywać się nieprzewidywalnie, tworząc potencjalne zagrożenie dla siebie i innych zwierząt.

O ile zwierzęta domowe mają swoich czułych opiekunów, którzy są w stanie podać im leki uspokajające, bądź stworzyć warunki do w miarę komfortowego spędzenia nocy sylwestrowej o tyle los dzikich zwierząt może być tragiczny. Zazwyczaj umierają one na zawał serca z powodu wstrząsu jaki wywołują puszczane petardy. To niezwykle istotny aspekt w kontekście Warszawy, w której znajdują się obszary chronione, jak choćby tereny nadwiślańskie. O zdrowie swoich podopiecznych obawiają się co roku m.in. pracownicy stołecznego ZOO.

Sylwester w Warszawie 2022. O czym warto pamiętać i jak zadbać o bezpieczeństwo swojego pupila?

Właściciele psów i kotów powinni zwrócić szczególną uwagę nie tylko na bezpieczeństwo czworonoga, ale też odpowiednie oznakowanie w postaci czipa czy adresatki. W przypadku zgubienia się zwierzęcia, ułatwi to dostarczenie czworonoga bezpośrednio do opiekuna. Zgłoszenia o znalezieniu zagubionego zwierzęcia przyjmowane są przez Straż Miejską (pod numerem alarmowym 986). Funkcjonariusze odwożą następnie zaczipowane czworonogi pod przypisany adres właściciela. Ekopatrol przekazuje też zwierzęta do specjalistycznych placówek, takich jak Schronisko Na Paluchu, ośrodek CITES i Ptasi Azyl działające przy warszawskim zoo, a także lecznic weterynaryjnych, które współpracują ze Strażą Miejską.

Zdarzenia wymagające interwencji Ekopatrolu należy zgłaszać na numer alarmowy 986.

Przeczytaj również: Dlaczego nie strzelać w Sylwestra? Powodów jest kilka

Puszczanie fajerwerków wiąże się również z zanieczyszczeniem powietrza. „Nie było jeszcze w Polsce wiarygodnych badań nad szkodliwością fajerwerków dla środowiska – a przynajmniej nie udało nam się do nich dotrzeć. Takie badania były jednak przeprowadzane w Niemczech. Ponieważ wszystkie fajerwerki w Unii Europejskiej muszą spełniać podobne normy myślę, że możemy uznać, że niemieckie badania nie będą wiele odbiegały od polskiej rzeczywistości” – informuje portal Bileany.info. Według przedstawionych wyników badań niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Ochrony Środowiska (UBA) w sylwestrową noc 2017 roku w Niemczech tylko na skutek fajerwerków, do atmosfery dostało się ok. 4 tys. ton szkodliwego pyłu. „To liczba, która stanowi ok. 15 proc. rocznej emisji pyłów przez wszystkie samochody w Niemczech” – czytamy.

stanowisko

stanowisko

stanowisko-1

stanowisko-1

schornisko-na-paluchu-wskazowki

schornisko-na-paluchu-wskazowki


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ