Fragment ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą gen. Zajączka jest dla rowerzystów niewygodną luką rowerową. Radni zauważają potrzebę i apelują do ZDM o podjęcie działań, by powstała tam ścieżka rowerowa. - Budowę takiej trasy rozważaliśmy już jakiś czas temu – informuje ZDM. Co w takim razie stoi na przeszkodzie?
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o stanowisku radnych dzielnicy w sprawie budowy drogi dla rowerów,
- o tym, dlaczego droga dla rowerów we fragmencie ulicy Mickiewicza jest potrzebna,
- o planach na rozwiązanie problemu przez Zarząd Dróg Miejskich.
- Stanowisko samo w sobie jest pewną ideą i propozycją, wytyczeniem kierunku działania na przyszłość i poruszeniem jakiegoś problemu, który narósł przez wiele lat i czas najwyższy się tym zająć – mówiła podczas posiedzenia Joanna Tucholska, radna dzielnicy Żoliborz (KO). Przewodnicząca dzielnicowej komisji infrastruktury zaproponowała radnym dzielnicy podczas ostatniego posiedzenia, by przyjąć stanowisko w sprawie wykonania drogi rowerowej na odcinku ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą gen. Zajączka. Fragment ten jest rowerową luką, ponieważ właściwie z każdej strony placu Wilsona biegnie ścieżka rowerowa, która urywa się właśnie na drodze w kierunku Śródmieścia. Od strony centrum Warszawy droga dla rowerów kończy się wraz z wiaduktem przy Dworcu Gdańskim.
Budowa drogi dla rowerów byłaby więc ważnym krokiem do połączenia istniejących dróg, a także spójnego korytarza rowerowego do centrum. ZDM ma w planach budowę ścieżki wzdłuż ulicy Marszałkowskiej, przez plac Bankowy i ulicę Andersa, której koncepcja przebudowy jest gotowa. W ten sposób ma powstać długa i spójna przeprawa rowerowa.
Przeczytaj również: Szusują po chodnikach, a piesi boją się o bezpieczeństwo
W sprawie braku ścieżki dwukrotnie interweniowali radni
Brak ścieżki rowerowej łączącej Żoliborz ze Śródmieściem skutkuje tym, że część rowerzystów jedzie chodnikiem mijając się z pieszymi. Nie wszyscy decydują się jechać drogą razem z samochodami. W sprawie uporządkowania ruchu rowerowego w tej części dzielnicy próbowali interweniować dzielnicowi radni składając interpelacje. W 2020 roku zrobił to Konrad Smoczny z ramienia Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, zaś w tym roku Sławomira Pieńkowska z Koalicji Obywatelskiej. „W związku z wprowadzeniem na Żoliborzu Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego zmienił się w niektórych miejscach sposób parkowania samochodów z ukośnej na równoległą do jezdni. Samochody parkujące po zachodniej stronie ul. Mickiewicza między ul. gen. Zajączka a PI. Inwalidów pozostawiają obecnie dużo wolnej przestrzeni” – zwracała uwagę radna.
W przyjętym stanowisku radni podpowiadają, że urządzenie drogi rowerowej między torami tramwajowymi a linią zabudowy, mogłoby być najprostszym i najtańszym rozwiązaniem.
Przeczytaj również: Śnieg już nie straszny. Na żoliborskie ścieżki rowerowe wyjechały quady
Budowa była rozważana jakiś czas temu, ale przeszkodą były zapisy planu. Teraz jednak nie stanowią przeszkody
Mikołaj Pieńkos z Zarządy Dróg Miejskich podkreśla, że poparcie radnych dla takiej inwestycji cieszy. Jednocześnie przyznaje, że fragment, którego brakuje jest niezbędny w dopełnieniu sieci rowerowej, który połączyłby Żoliborz z centrum.
- Budowę takiej trasy rozważaliśmy już jakiś czas temu. Przeszkodą są nieżyciowe zapisy planu miejscowego, ale w naszej ocenie nie uniemożliwia to realizacji inwestycji. Obecnie analizujemy, jak ma ona przebiegać. Oczywiście o terminach i innych szczegółach będzie można mówić, gdy Rada Warszawy przyzna środki na taką inwestycję. Do tego czasu możemy jedynie prowadzić prace koncepcyjne – sprecyzował Mikołaj Pieńkos.
Przeczytaj również: Co z korytarzem rowerowym do centrum?
Planowana inwestycja na ulicy gen. Andersa to dobra wiadomość dla rowerzystów z Żoliborza, którzy od lat czekają na spójny szlak rowerowy do centrum miasta. Choć na jej realizację trzeba będzie jeszcze poczekać, bo drogę trzeba wytyczyć i zaprojektować, to perspektywa korytarza rowerowego z Żoliborza do centrum jest coraz bliższa. Na Żoliborzu jadąc od północnej granicy dzielnicy w kierunku Śródmieścia rowerową lukę stanowi obecnie plac Wilsona, a tuż za nim odcinek ulicy Mickiewicza od placu Inwalidów do gen. Zajączka. W obu przypadkach rowerzyści przemykają między pieszymi.
Napisz komentarz
Komentarze