Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:49

Prochownia wróci w dobre ręce bez konkursu? Jest petycja w tej sprawie

Co dalej z Prochownią? Po tym jak Zarząd Zieleni Warszawskiej rozwiązał umowę ze spółką Dapius na dzierżawę Prochowni Północnej w Parku Żeromskiego pojawił się apel, by wydzierżawić ją bez nowego konkursu Mariannie Zjawińskiej.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie oczekiwania wobec miasta, względem Prochowni mają mieszkańcy,
- o petycji wystosowanej do Rafała Trzaskowskiego, którą znajdziesz na końcu tekstu,
- o tym co miasto zamierza zrobić z Prochownią.

Prochownia w Parku Żeromskiego, gdzie jeszcze kilka miesięcy temu tętniło życie, dziś jest symbolem nieudolności miasta. Budynek zamknięty jest od ponad dwóch miesięcy i taki pozostanie jeszcze przez kilka tygodni, do momentu aż Zarząd Zieleni Warszawskiej ogłosi i rozstrzygnie konkursu na jego dzierżawę.

O zerwaniu umowy z dotychczasowym dzierżawcą ZZW poinformował w ubiegłym tygodniu. Teraz pojawiły się pytania co miasto powinno zrobić dalej. Choć jak przyznała w wywiadzie dla Gazety Żoliborza Magdalena Młochowska, dyrektorka i koordynatorka ds. zieleni, miasto będzie dążyło do wyłonienia nowego dzierżawcy drogą konkursową to jedyną zmianą w całym postępowaniu, ma być zmiana okresu dzierżawy z 3 na 7 lat. Do ogłoszenia konkursu pozostało jeszcze wiele czasu, bo zapowiadany jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.

W minioną sobotę przed Prochownią spotkali się miłośnicy dawnego charakteru lokalu. Efektem spotkania jest plan na dalsze działania w sprawie Prochowni.

“Ten rok nauczył nas wszystkich bardzo dużo” mówi Magdalena Młochowska i zapowiada 7 letnią dzierżawę na Prochownię

„Nikt nie poprowadzi tego miejsca lepiej”

Tymczasem mieszkańcy, którzy już wcześniej alarmowali miasto o skutkach przeprowadzonego w tym roku konkursie stworzyli drugą petycję w sprawie Prochowni. Poprzednią podpisało 6 tys. osób. Autorzy petycji skierowanej do Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy apelują, by odstąpiono od procedury konkursowej i przyznano dzierżawę Mariannie Zjawińskiej która od 2012 roku prowadziła Prochownię, a swoją działalnością zaskarbiła sobie przychylność mieszkańców Żoliborza. Wówczas park Żeromskiego tętnił życiem. „Jej działalność została przerwana w styczniu tego roku przeprowadzonym w atmosferze skandalu konkursem, który minimalną przewagą punktową, wynikłą z zaoferowanej wyższej stawki czynszu, wygrała spółka Dapius” – czytamy w petycji. Link do petycji znajdziesz na końcu tekstu.

Zdaniem autorów petycji nikt nie poprowadzi tego miejsca lepiej niż pierwotna dzierżawczyni, a miasto ma możliwość by w trybie bezprzetargowym podpisać umowę. Tak było choćby z barem u „Araba” na Kępie Potockiej. Wieloletnim dzierżawcom przedłużono umowę bez organizowania konkursu.

Nowa Prochownia nieczynna z powodu awarii, której nie zweryfikował żaden urzędnik

„Chcemy wierzyć, że to nie jest pusta deklaracja – tak pusta jak pusta od wielu miesięcy jest nasza Prochownia”

Autorzy petycji cytują również prezydenta Warszawy i wyrażają nadzieję, że jego obietnice, które wypowiedział w listopadzie przy okazji uchwalenia nowych jednolitych zasad dzierżawy lokali miejskich nie są puste. „Zmieniamy politykę miasta w sposób fundamentalny. Słuchamy mieszkańców, przedsiębiorców i organizacji pozarządowych. Dotychczasowe zasady nie odpowiadały ich potrzebom ani dzisiejszym realiom. Tworzymy warunki sprzyjające prowadzeniu lokalnych biznesów, bo dostępność zróżnicowanych punktów usługowych ma ogromny wpływ na wygodę życia w Warszawie. Dlatego będziemy premiować rzetelnych dzierżawców, którzy świadczą usługi cenione przez mieszkańców stolicy” – zapowiadał Trzaskowski.  

Wśród autorów petycji jest m.in. Danuta Kuroń, która na łamach Gazety Żoliborza pisała „Dla Zarządu Zieleni „Prochownia” to jest lokal, którego przeznaczeniem jest gastronomia, zaś dla mieszkańców Żoliborza „Prochownia”, to instytucja kultury finansowana dzięki prowadzonej w niej działalności gastronomicznej. Kultura wymaga ciągłości, a mieszkańcy nie chcą żyć w rytmie ciągłych zmian niszczących z trudem budowaną społeczną przestrzeń wspólną. Warto natomiast ogłosić konkurs, by wyłonić dzierżawcę stojącej nieopodal drugiej prochowni, która stoi pusta i niszczeje.”

Petycję znajdziesz po kilknięciu tutaj.

Dzierżawca Nowej Prochowni wezwany do wznowienia działalności

Po blisko dwóch tygodniach od poinformowania przez nas o awarii, otrzymaliśmy odpowiedź od rzeczniczki Zarządu Zieleni, Karoliny Kwiecień Łukaszewskiej: – Kontrola nie wykazała żadnych poważnych usterek. Wezwaliśmy dzierżawcę do wznowienia działalności.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.