Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:30

Wydarzenia na Żoliborzu: Koncerty, gra przestrzenna w przyszłej siedzibie ŻDK i warsztaty fotografii

W najbliższych dniach mieszkańcy Żoliborza będą mogli odwiedzić dom duchów i spróbować je z niego wypędzić, przygotowując bydynek pod siedzibę Żoliborskiego Domu Kultury, posłuchać artystów prezentujących swoje autorskie piosenki oraz wziąć udział w spotkaniach autorskich.

"Jedna czwarta wróbla" | Gaba Krzyżanowska w Najlepszej Księgarni

Z okazji premiery powieści „Jedna czwarta wróbla”, w Najlepszej Księgarni na Żoliborzu odbędzie się spotkanie autorskie z Gabą Krzyżanowską. Rozmowę poprowadzi Aleksandra Pakieła: autorka książki "Oto ciało moje" (Art Rage), promotorka i recenzentka literatury.

"Zaczyna się od biegania po śniegu bosymi stopami i wielkiego ognia przepełniającego ciało bohaterki, która bardzo chce zajść w ciążę. A potem jest o ciąży, o cholernie trudnych miesiącach, podczas których jedynym momentem, w którym Gaba czuje, że ma kontakt ze swoim dawnym ja, jest ten, kiedy robi siku. To bliskoskórna, a jednocześnie refleksyjna proza - o byciu wykończoną i wkurwioną, o byciu nie-sobą i jednocześnie o byciu całym światem: żywym i w kółko się odradzającym. I o kupie też jest ta proza - ludzkiej i zwierzęcej. I o martwych pszczołach, które żuje jeż. I w ogóle - jest to proza niby o tu i teraz, ale jednocześnie o zawsze i wszędzie. Czyta się ją z pełnym zaangażowaniem w cielesne doświadczenia bohaterki, jej przemiany w pra-matkę, prawie-matkę, przyszłą matkę, matkę rodzącą, matkę karmiącą i matkę, której instynkt podpowiada, żeby swoje nowonarodzone dziecko polizać" – czytamy w opisie książki.

Kiedy? – Czwartek, 1 grudnia o godz. 19.00
Gdzie? – Najlepsza Księgarnia

Portret. Warsztaty fotografii i sesja sąsiedzka "Twarze Żoliborza"

To dwuczęściowe warsztaty fotograficzne. W czasie pierwszej części odbędzie się autorski wykład z podstaw fotografii portretowej, prowadzony przez Gamida Ibadullayeva, fotografa i artysty sztuk wizualnych oraz muzyka. Ta część rozpocznie się o godz. 16.00 i będzie miała charakter teoretyczny. Uczestnicy dowiedzą się co jest niezbędne do wykonania dobrego zdjęcia portretowego.

Druga część rozpocznie się o 18.15 i będzie miała charakter praktyczny. Goście i gościnie z Pracowni Eksperymentów Audiowizualnych pokażą proces fotografowania od kuchni.

„Zapraszamy do wzięcia udziału w sesji fotograficzne "Twarze Żoliborza"!” – zachęcają organizatorzy. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, jednak obowiązują zapisy na adres [email protected]. „Proszę w tytule wpisać PORTRET-warsztaty; mile widziana informacja, czy chcą Państwo wziąć udział w obu częściach wydarzenia” – apelują organizatorzy i podkreślają, że liczy się kolejność zgłoszeń.

Kiedy? – Czwartek, 1 grudnia o godz. 16.00
Gdzie? – Miejsce Aktywności Lokalnej na Żoliborzu

Monika Kowalczyk - Opowiadanie życia, recital

Jak czytamy w zapowiedzi wydarzenia, koncert Moniki Kowalczyk to opowiadanie życia piosenkami. Swoje autorskie piosenki wykona w duecie z Janem Wąsakiem (lider zespołu Pasażer). Jej twórczość oscyluje wokół piosenki aktorskiej, popu a nawet rapu.

Monika Kowalczyk jest wokalistką, autorką tekstów i kompozytorką młodego pokolenia.

Laureatka festiwali muzycznych, zwyciężczyni Nagrody Głównej im. Agnieszki Osieckiej dla Najwybitniejszej Indywidualności na 48. Ogólnopolskich Spotkaniach Zamkowych "Śpiewajmy Poezję" w Olsztynie. Od 2015 roku komponuje i koncertuje w całej Polsce. W 2017 roku wydała płytę "Piosenki", od tamtego czasu światło ujrzało też kilka jej singli.

Bilet na koncert kosztuje 40 złotych.

Kiedy? – Piątek, 2 grudnia o godz. 19.00
Gdzie? – Kalinowe Serce

Dom Śmiałych Strachów. Akcja pakowania wspomnień/gra przestrzenna

Dom Śmiałych Strachów jest połączeniem gry przestrzennej i zwiedzania perfomatywnego. Cała atrakcja zawiera również elementy klasycznego domu strachów z lunaparku. „Oparta na motywie duchów miejsca i andrzejkowym wróżeniu akcja ma pozwolić mieszkańcom obejrzeć przyszłą siedzibę Żoliborskiego Domu Kultury od innej, nieznanej strony” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia, w której jest jeszcze wiersz:
Cichy, pusty, opuszczony, stoi on osamotniony
Ciemne okna, ciemny mur, ostał się tu jeno kurz
tłumy ludzi przebywały, tylko duchy pozostały
Już niedługo
Coś się zmienia
Duchom wcale to nie w smak
Ruszaj śmiałku
Pogoń stwora
Wejdź w te progi!

Śmiałkowie, którzy zdecydują się wziąć udział w przeprowadzce duchów w związku ze zbliżającym się remontem przyszłej siedziby Żoliborskiego Domu Kultury muszą wysłać maila z chęcią uczestnictwa w wydarzeniu na adres [email protected]. W treści maila należy podać godzinę, na którą chce się przybyć oraz ilość osób. Godziny do wyboru: 16:00; 16:30; 17:00; 17:30; 18:00; 18:30

Decyduje kolejność zgłoszeń. Wydarzenie dedykowane jest rodzinom z dziećmi od lat 7.

Przejście domu strachów zajmuje około 20-30 minut.

Kiedy? – Sobota, 3 grudnia o godz. 16.00
Gdzie? - Śmiała 21, czyli tymczasowy Dom Śmiałych Strachów

Trawnik w PraCoVni

Trawnik powstał w 1980 r. na warszawskim Żoliborzu, nazwę zawdzięcza polom mokotowskim, ponieważ w ich pobliżu, w klubie studenckim Riviera Remont zespół miał próby. W 1982 r. Trawnik został wysłany przez klub Riviera na festiwal Rock Open do Krakowa, gdzie otrzymał główną nagrodę. W następnych latach kapela koncertowała w całym kraju i tak dzieje się po dziś dzień. Zespół gra muzykę autorską. W utworach można usłyszeć fascynację jamajskim SKA, REGGAE, ROCK&ROLLEM, PUNKROCKIEM i SURF'EM. Trawnik nagrał cztery płyty Czarodzieje (1995), Sztajerska (2000), FAFARAFA (2003), „Trawnik Acoustic Ensemble” (2021).

Najnowsza płyta to pandemiczna pocztówka, wspomnienie umykającej codzienności. W utworach przeważa afirmacja zwyczajnych zdarzeń, które pozornie nic nie znaczą, a tak naprawdę składa się z nich życie. Albumu można wysłuchać na platformach muzycznych, np. Spotify lub iTunes. W niektórych kręgach fanów stołecznego folkloru Trawnik uchodzi za kultowy, opis zespołu znalazł nawet swoje miejsce w „Literackim przewodniku Żoliborza” autorstwa Pawła Dunina-Wąsowicza.

Kiedy? – Sobota, 3 grudnia o godz. 20.00
Gdzie? - PraCoVnia Art-Club

Slajdy z podróży: Lofoty - perła Arktyki - Arkadiusz Olech

W kinie Wisła kolejne spotkanie podróżnicze. Tym razem o swojej wyprawie opowie Arkadiusz Olech, z wykształcenia astrofizyk, absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, zatrudniony na stanowisku profesora w Centrum Astronomicznym im. M. Kopernika PAN w Warszawie. Interesuje się fotografią od 1987 roku. Jest też współzałożycielem i redaktor naczelnym portalu Optyczne.pl. Interesuje się fotografią krajobrazową, astrofotografią i fotografią przyrody.

W trakcie zapowiadanego wydarzenia opowie o tzw. Norweskich Lofotach, czyli o jednym z najbardziej fotogenicznych miejsc na naszej planecie. „Szczególnie piękne jest jesienią, kiedy zmienna pogoda gwarantuje ciekawe światło, dynamiczne zmiany chmur na niebie, imponujące tęcze, a jednocześnie piękne zielono-żółto-czerwone kolory drzew i krzewów. Co więcej, to doskonały czas na podziwianie zórz polarnych, które z Lofotów prezentują się wyjątkowo okazale” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

Arkadiusz Olech - z wykształcenia astrofizyk, absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, zatrudniony na stanowisku profesora w Centrum Astronomicznym im. M. Kopernika PAN w Warszawie. Interesuje się fotografią od 1987 roku. Współzałożyciel i redaktor naczelny portalu Optyczne.pl. Interesuje go fotografia krajobrazowa, astrofotografia i fotografia przyrody.

Wydarzenie jest płatne. Bilety dostępne są w kasie kina?

Kiedy? – Niedziela, 4 grudnia o godz. 12.30
Gdzie? – Kino Wisła


316544693_823015985716717_6596990169764868709_n

316544693_823015985716717_6596990169764868709_n

warstztaty-foto-portret

warstztaty-foto-portret

kalinowe-serce

kalinowe-serce

dom-smialych-strachow

dom-smialych-strachow

trawnik

trawnik

spotkanie-w-kinie-wisla

spotkanie-w-kinie-wisla


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.