Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:20

Kot pod maską samochodu. Co zrobić by uniknąć kłopotów z niechcianym pasażerem?

Zimą, z punktu widzenia kota, samochód jest bardzo dobrą kryjówką. Dlatego zanim rano odjedziemy samochodem warto upewnić się, że nie ma w nim zwierzęcia. Jak informuje żoliborski urząd, kotów żyjących na ulicy w dzielnicy jest blisko 1000.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- co warto zrobić zanim odjedzie się samochodem z parkingu,
- czym może skutkować odjechanie z kotem pod maską
,
- o działaniach dzielnicy związanych z kotami żyjącymi na ulicy.

Ujemne temperatury stanowią duże zagrożenie dla kotów, które nie mają dostępu do ciepłego schronienia. Dlatego szczególnie ważne jest, aby w okresie zimowym zatroszczyć się o koty wolno żyjące i pomóc im przetrwać chłodne dni. Najczęściej tę rolę biorą na siebie społeczni karmiciele kotów. Warto jednak pomyśleć o udzieleniu zwierzakom dodatkowego, ciepłego azylu i zwrócić uwagę, aby w naszym domu, bloku czy kamienicy było uchylone choć jedno okienko piwniczne lub garażowe. Dzięki temu kot będzie mógł wślizgnąć się do środka i trochę ogrzać.

W przestrzeni miejskiej jest sporo kotów bezdomnych, które zwłaszcza zimą szukają przytulnego i dającego ciepło schronienia. Miejscem, w którym kot może zagrzać się zimą może być piwnica lub garaż z uchylonym okienkiem, przez które może się wślizgnąć zwierzę.

W poszukiwaniu ciepłego miejsca, w przypadku braku innych możliwości koty chętnie wybierają też samochody. Zwłaszcza te, które mają po podróży jeszcze ciepły silnik. Wówczas kot wchodzi pod maskę samochodu, gdzie spędza długie godziny. Niestety zwierzęta w ten sposób mogą skończyć tragicznie.

Kot na liście inwazyjnych gatunków obcych. GDOŚ o rozlewającym się fake newsie

W chwili, uruchomienia silnika kot, który znalazł się pod maską samochodu, a nie zdążył uciec może doznać ciężki obrażeń. Kot może zostać przejechany lub wkręcić się w pasek klinowy silnika.

Zwierzę może też wyrządzić szkody w postaci zerwanych przewodów lub maty wygłuszającej.

Żeby uniknąć nieprzyjemnych wydarzeń, zanim uruchomi się silnik, trzeba narobić nieco hałasu. Najpierw należy uderzy dłonią w maskę auta, trzasnąć drzwiami i odczekać z włączeniem silnika. W przypadku, gdy pod maską schronienie znalazł kot być może zdążył się już wydostać. Jeżeli nie, na pewno da o sobie znać głośno miaucząc.

W sklepach są też środki i preparaty odstraszające koty, którymi można spryskać okolice kół i podwozia.

Na terenie Żoliborza bytuje blisko tysiąc kotów wolno żyjących. Opiekują się nimi społeczni karmiciele kotów, którym dzielnica regularnie wydaje worki z karmą suchą oraz puszki z karmą mokrą. Powołując się na ich dane, urząd dzielnicy przekazał, że na Żoliborzu liczba kotów żyjących na ulicy wynosi 947.

Innym sposobem pomocy w przetrwaniu zimy kotom, może okazać zbudowanie i postawienie na posesji niewielkiej budki, ocieplonej choćby styropianem, która zapewni zwierzakom schronienie.

Jak zostać społecznym karmicielem kotów

Kotom wolno żyjącym w dzielnicy można też pomóc zostając społecznym karmiciele. "Aby zostać społecznym karmicielem kotów należy opiekować się co najmniej 3 kotami (najczęściej jest ich znacznie więcej) oraz raz w roku wypełnić specjalny formularz rejestracyjny, w którym podawana jest liczba kotów pod opieką, rejon w którym one bytują oraz miejsce dokarmiania. Osoba taka zobowiązana jest także do poddawania ich zabiegom weterynaryjnym (leczenie, sterylizacja, kastracja, szczepienia) i przeznaczania otrzymywanej karmy na ich dokarmianie. Pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska wypożyczają również tzw. klatki łapki, pomagające odłowić dzikie koty i przetransportować zwierzęta na zabiegi do współpracującej przychodni weterynaryjnej" - informuje żoliborski urząd.

fot. Anaconda Fundacja Obrony Praw Zwierząt


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ