Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:19

Jak skutecznie działać na Żoliborzu? "Stwórzmy pole dla pomysłów"

 - Kultura i społeczność na Żoliborzu są trochę bezdomne. Wiele osób chciałoby się spotkać w klimatycznym miejscu, często jednak trudno znaleźć przestrzeń do wspólnego działania - mówi w rozmowie z Gazetą Żoliborza Marta Ostrowska, prezes zarządu Fundacji Pole Dialogu. Trwa cykl spotkań "Pole dla pomysłów", które mają zachęcić mieszkańców, działaczy społecznych i przedsiębiorców do dzielenia się pomysłami na wspólne inicjatywy. Pojawia się też wiele pytań: dlaczego jedne projekty odnoszą spektakularny sukces, podczas gdy inne na każdym kroku napotykają trudności. - Aby skutecznie działać na Żoliborzu, często brakuje sieci kontaktów, przeszkadza poczucie, że dopiero od niedawna jest się mieszkańcem dzielnicy - podkreśla Marta Ostrowska. - Żoliborzanie są bardzo zakorzenieni w swojej dzielnicy, ale wiele pomysłów, które tutaj powstaje, to inicjatywa "nowych" mieszkańców. - O tym, że w dzielnicy brakuje domu kultury, nie trzeba nikogo przekonywać - zaznacza Ostrowska. - Wiele osób chciałoby się spotkać w klimatycznym miejscu, często jednak trzeba umówić się na rozmowę na dworze. Doświadczyliśmy tego w sobotę, kiedy spotkaliśmy się z grupą ekspertów. Chcieliśmy, by rozmowa o Żoliborzu toczyła się właśnie w przestrzeni dzielnicy. Potrzebowaliśmy sali, w której pomieściliby się wszyscy. Było to trudne zadanie. W jednej szkole odbywał się rajd harcerzy, z kolei MALe nie dość, że zajęte, okazały się za małe. Aktywni sąsiedzi, czyli Żoliborz pełen pomysłów Z raportu "Żoliborska Pomysłowość" wynika, że ponad 1/3 badanych miała przynajmniej jeden pomysł, by zmienić coś w otoczeniu z własnej inicjatywy. Najczęściej jednak brakuje czasu (zwraca uwagę na to aż 38,6% mieszkańców), choć jednocześnie tyle samo osób nie wie, jak zrealizować swój pomysł i kogo poprosić o pomoc. Okazuje się przy tym, że przeszkody raczej nie stanowi bariera finansowa - wskazało na to ledwie 13,6% respondentów.
Chcieliśmy, by rozmowa o Żoliborzu toczyła się właśnie w przestrzeni dzielnicy. Potrzebowaliśmy sali, w której pomieściliby się wszyscy. Było to trudne zadanie. W jednej szkole odbywał się rajd harcerzy, z kolei MALe niedość, że zajęte, okazały się za małe.
Aby skutecznie działać na Żoliborzu, często brakuje sieci kontaktów, przeszkadza poczucie, że dopiero od niedawna jest się mieszkańcem dzielnicy - podkreśla Marta Ostrowska.
Aby skutecznie działać na Żoliborzu, często brakuje sieci kontaktów, przeszkadza poczucie, że dopiero od niedawna jest się mieszkańcem dzielnicy - podkreśla Marta Ostrowska, Prezes Fundacji Pole Dialogu.
Do aktywności sąsiedzkiej zachęcają inicjatywy mieszkańców, które Fundacja Pole Dialogu przytacza m. in. w swoich publikacjach. Już od trzech lat w bloku przy ul. Mickiewicza 66 na Marymoncie niemal 30 osób bawi się na Sąsiedzkim Sylwestrze. Pomysł zrodził się w 2015 roku, ledwie kilka dni przed ostatnią nocą w roku. - W pierwszym roku było o tyle fajnie, że przychodziły tu dzieci. Także było wesoło, hałasowały, naprawdę bardzo fajnie - wspomina organizator wydarzenia. - Starsi ludzie byli z tego zadowoleni, mogli się spotkać, porozmawiać. Było trochę śmiechu. Wspólne przedsięwzięcia realizują też młodsi mieszkańcy. W liceum przy Elbląskiej powstał "Ogród w Witkacym". Około 200 ochotników zakasało rękawy, wzięło łopaty, grabie, taczki, wertykulatory i inne narzędzia ogrodnicze, by przestrzeń wokół szkoły stała się piękniejsza. - Na fali tego ogrodu wygrałem wybory na przewodniczącego samorządu szkolnego – obiecałem, że go dokończymy! - zaznacza licealista, który pracował przy pracach adaptacyjnych. Uczniom zabrakło jednak konsultacji z ekspertami. Ciężkim orzechem do zgryzienia była wycena każdego elementu projektu, więc specjaliści od inwestycji, którzy byliby dostępni w Urzędzie Dzielnicy, ułatwiliby znacząco sprawę. Mimo to licealiści z Witkacego nie narzekają na współpracę. - Pani, która nam pomagała w urzędzie przy inicjatywie lokalnej była bardzo otwarta i bardzo pomocna - dodaje jedna z uczennic. Inspiracje w zasięgu ręki Twórcy "Pola dla pomysłów" zachęcają do szukania inspiracji za granicą. O tym, jak stworzyć cyfrowe laboratorium miejskich innowacji, możemy się przekonać w Barcelonie, gdzie powstało CitiLab. W odległości 15 minut od centrum miasta w opuszczonej dziewiętnastowiecznej fabryce wyremontowano niemal 1000 m2 przestrzeni dla startupów. Z kolei idealnym przykładem na połączenie różnorodnych kultur jest Lola Lik. Tam, gdzie niegdyś znajdowało się więzienie, teraz jest sala koncertowa, kawiarnia, restauracja, sala konferencyjna oraz wiele innych przestrzeni, z których można skorzystać. Szczegóły dotyczące "Pola dla Pomysłów, czyli pomysłowości Żoliborzan", przeczytacie na stronie Fundacji Pole Dialogu.

DSC_0746_www

DSC_0746_www

DSC_0745_www

DSC_0745_www

DSC_0742_www

DSC_0742_www

DSC_0739_www

DSC_0739_www

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.