Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 16:48

Ponad 250 kilogramów miodu wyprodukowały pszczoły z żoliborskich pasiek

Na Żoliborzu pasieki znajdują się w dwóch miejscach – w parku Kępa Ptocka i Kaskada. Z każdego ula pszczelarze opiekujący się żoliborskimi pasiekami zebrali od 25 do 45 kilogramów miodu. Od października pszczele rodziny przygotowywane są do zimy. Pszczelarze uzupełniają w ulach pokarm zimowy.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym, ile miodu wyprodukowały pszczele pasieki,
- gdzie znajdują się żoliborskie pasieki,
- jaki rodzaju miodu wyprodukowały pszczoły z żoliborskich pasiek.

Pszczoły z żoliborskich pasiek przez całe lato pracowicie zbierały nektar a wrzesień był właściwie ostatnim letnim miesiącem ich pracy. W parku Kępa Potocka kwitła w tym czasie nawłoć – jeden z ostatnich w sezonie i najbardziej miododajnych kwiatów. Jednak tegoroczna późnoletnia aura nie sprzyjała produkcji miodu, dlatego też zebrany nektar z nawłoci został pozostawiony pszczołom jako zimowy pokarm.

Od października pszczele rodziny przygotowywane są do zimy. Pszczelarze uzupełniają w ulach pokarm zimowy. Przeorganizowane zostają także same ule, gdyż te pożyteczne owady na ten czas regulują swoją populację i ich liczba znacznie się zmniejsza.

 

Dzielnica miodem płynąca. W pasiekach nawet pół miliona pszczół

- Zima to najtrudniejszy okres dla pszczół, a odpowiednie przygotowanie rodzin, ma bardzo duży wpływ na przeżywalność i dynamiczny rozwój wiosenny w kolejnym sezonie. Dlatego poza dokarmianiem pszczół, jedną z najważniejszych prac przed zimą jest ich leczenie, które ma zapobiec inwazji warrozy, czyli choroby wywoływanej przez roztocza Varroa destructor (dręcz pszczeli), rozwijającej się na czerwiu pszczół – mówi Magdalena Kozerska z Miodowej Manufaktury, która opiekuje się żoliborskimi pasiekami.

W związku z szykowaniem pszczół do przetrwania zimy przyszedł czas na podsumowania.

Pszczoły z żoliborskich pasiek wyprodukowały w tym roku ponad 250 kg miodu: z przewagą nektaru z akacji i lipy.

„Z każdego ula z Żoliborskiej pasieki pszczelarze zebrali pomiędzy 25 a 45 kilogramów miodu i był to całkiem dobry wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę, że miejskie pasieki nie są nastawione głównie na produkcję miodu. Nie bez znaczenia jest też lokalizacja żoliborskich uli, które położone są w parkach Kępa Potocka i Kaskada, otoczone miododajnymi drzewami akacji oraz lip. Pasieka na Kępie Potockiej znajduje się także w bliskim sąsiedztwie ogródków działkowych” - czytamy w komunikacie żoliborskiego urzędu.

Mimo trudnych warunków miodobranie bylo obfite

Dobry wynik udało się osiągnąć, mimo że sezon pszczelarski na Żoliborzu rozpoczął się dość chłodno. Niekorzystna aura znacznie ograniczyła liczbę dni, w których pszczoły mogły wylatywać po nektar i bardzo cenny dla ich rozwoju pyłek kwiatowy. W efekcie rodziny pszczele rozwijały się po tegorocznej zimie wolniej, a pierwszy wiosenny miód zebrany z wierzb i klonów, pszczoły wykorzystały głównie na rozwój swoich rodzin oraz zebranie pełni sił do czekającej je pracy.

Na przełomie maja i czerwca apogeum kwitnienia osiągnęły akacje. Dla pszczół był to czas zintensyfikowanej pracy, a w ulach w szybkim tempie przybywało nektaru. Pomimo suszy, która wystąpiła w tym okresie i doprowadziła do szybszego zaprzestania nektarowania kwiatów, pszczelarzom udało się przeprowadzić pierwsze miodobranie i zebrano ok 100 kg miodu z przewagą akacji.

Pszczoły wracają na Żoliborz

Wraz z początkiem lata nadszedł czas kwitnącej lipy. Kwiaty tego drzewa roztaczają wokół siebie cudowny, słodki, miodowy zapach, który wabi pszczoły, trzmiele oraz inne owady zapylające.

To właśnie miód z przewagą nektaru z lipy odbierali i degustowali mieszkańcy Żoliborza podczas tegorocznego „Żoliborskiego miodobrania”. Uczestnicy samodzielnie wyjmowali ramki z nadwyżką miodu, a następnie odsklepiali, wirowali i degustowali świeży nektar. Poza odebraniem miodu, pszczelarze przybliżyli odwiedzającym świat pszczół, zarówno tych miodnych żyjących w ulach, jak i tych żyjących samotnie, które zasiedlają hotele dla owadów stojące na terenie pasieki.


IMG_6174

IMG_6174

IMG_6181

IMG_6181

IMG_6176

IMG_6176

IMG_6180

IMG_6180

IMG_6184

IMG_6184


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 37 km/h