Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:30

Setki milionów na utrzymanie szkół i Janosikowe, i ponad 20 mln na inwestycje na Żoliborzu

Remont ul. Przasnyskiej i Śmiałej, budowa ul. Ficowskiego, remonty boisk szkolnych, to część inwestycji jakie planuje dzielnica na przyszły rok.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- z jakimi problemami finansowymi mierzy się miasto,
- ile na inwestycje ma Żoliborz,
- jakie inwestycje planowane są na przyszły rok.

Miasto oraz stołeczne dzielnice planują już swoje budżety na przyszły rok. W związku z tym zapada również decyzja o tym jakie inwestycje będą realizowane. Budżet Żoliborza na przyszły rok sięga niemal 260 mln złotych.

- Sytuacja budżetowa samorządów robi się bardzo trudna, co widzimy także na Żoliborzu. Dramatycznie rosną koszty, zwłaszcza energii. Niestety tzw. Polski Ład odczują również mieszkańcy dzielnicy. Chcę jednak zapewnić, że zrobimy wszystko, aby te negatywne skutki były dla naszych mieszkańców jak najmniejsze - mówi Piotr Wertenstein-Żuławski, przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz.

„Bezwzględny spadek dochodów m.st. Warszawy z PIT z uwzględnieniem rekompensat w latach 2022-2023 w porównaniu z 2021 r., w warunkach prognozowanej przez Ministerstwo Finansów na lata 2022-2023 średniorocznej skumulowanej inflacji w wysokości 24,6% i przewidywanego wzrostu wynagrodzeń w gospodarce narodowej na poziomie 22,4%, na trwałe zmniejsza potencjał dochodowy m.st. Warszawy. Jednocześnie wpłata Warszawy do budżetu państwa w 2023 r. z tytułu tzw. Janosikowego sięgnie kwoty 1 mld 585 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do 2021 r. o 291 mln zł, tj. o 22,5%” – czytamy w projekcie budżetu dzielnicy.

Ponadto wpływ na zmianę sytuacji budżetowej w dzielnicy ma wzrost cen energii. Odbija się to kosztem utrzymania m.in. takich obiektów jak OSiR i szkoły. To właśnie utrzymanie żoliborskiej oświaty pochłonie w tym roku 70 proc. budżetu dzielnicy (182 mln złotych), czyli o 10 proc. więcej niż w tym roku.

Ile na inwestycje?

Łącznie na inwestycje w 2023 roku ma być przeznaczone 22 mln złotych. - Konsekwentnie utrzymujemy nasze priorytety, czyli inwestycje w oświatę, modernizację ulic, rozwój OSiR-u i tworzenie Żoliborskiego Domu Kultury. Muszę podkreślić, że uchwałę budżetową poparły zarówno koalicja rządząca, jak i dzielnicowa opozycja – dodaje przewodniczący żoliborskiej rady. Jakie konkretnie inwestycje są w planach?

W 2023 roku dzielnica planuje kontynuację przebudowy ulicy Śmiałej. Tym razem prace mają ruszyć na odcinku od alei Wojska Polskiego do ulicy Hauke Bosaka. Ponad 400 metrowy fragment zyska nowe chodniki, jezdnię i zieleń. Koszt inwestycji to 5 mln złotych.

To nie jedyna planowana inwestycja drogowa. Tym razem chodzi o ulicę Przasnyską na odcinku od ulicy Duchnickiej do ulicy Krasińskiego na przebudowę, której zarezerwowano 6,6 mln złotych. Poza nową jezdnią, chodnikami, ścieżką rowerową i zatokami postojowymi, prace obejmą również budowę ronda na skrzyżowaniu ulicy Przasnyskiej z Rydygiera.

Oświata na skażonym gruncie? Jest sprzeciw w sprawie budowy przedszkola przy Ficowskiego

Mimo protestów mieszkańców, dzielnica nie odpuszcza tematu budowy przedszkola przy ulicy Ficowskiego. W planach na przyszły rok jest budowa drogi umożliwiającej w przyszłości dojazd do placówki. W budżecie na 270 metrowy odcinek drogi wraz z zatokami postojowymi, chodnikami, ścieżką rowerową rondem zarezerwowano 3 mln złotych. Z kolei 1,2 mln złotych dzielnica zamierza przeznaczyć na prace przygotowawcze do budowy samego przedszkola polegające na przygotowaniu materiałów przetargowych.

Pozostając przy temacie oświaty. W planach jest również modernizacja dwóch boisk – jedno przy Szkole Podstawowej 267, drugie przy „Witkacym”.

Zapowiadaną od dłuższego czasu inwestycją jest też przebudowa budynku przy ulicy Śmiałej, który ma pełnić funkcję siedziby Żoliborskiego Domu Kultury. W czasie najbliższej sesji rady dzielnicy, radni zdecydują, która z przygotowanych koncepcji ma być realizowana, bo w przyszłym roku mają być kontynuowane prace projektowe i rozpoczęte prace budowlane. Na ten cel dzielnica chce przeznaczyć 2 mln złotych.

Radni wybierają nową siedzibę Żoliborskiego Domu Kultury. „Żadna z koncepcji nie jest gotowa”

Niewiele mniej, bo 1,6 mln złotych ma być przeznaczone na modernizacje żoliborskiego OSiR’u. Dokładnie 1,2 mln złotych pochłonie rozbiórka trybun bocznych znajdujących się przy stadionie piłkarskim, przygotowanie terenu pod nowy obiekt sportowy, a także podłączenie mediów do budynków szatniowego, administracyjnego oraz do pomieszczeń magazynowych.

Z kolei 400 tys. złotych będzie kosztować dzielnicę realizacja zwycięskiego projektu z budżetu obywatelskiego polegającego na remoncie skateparku. Zakres zadania obejmuje poszerzenie mini rampy o 1,5 m, wymianę urządzeń najazdowych na terenie skateparku, w tym: wymianę dużego funboxu, montaż nowych grindboxów z blatem i podjazdem, piramidki z niskim murkiem oraz quarter do zawrotek i treningu dla początkujących.

W 2023 roku będą kontynuowane prace projektowe Środowiskowego Domu Samopomocy.

Powody do radości będą mogli mieć mieszkańcy budynków przy ulicy Krajewskiego. Dzielnica chce przeznaczyć 1 mln złotych na modernizacje podwórka, polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni, miejsc postojowych i chodników, montażu latarni oraz oświetlenia na ścianach budynku. Ponadto, zaplanowano wykonanie kanalizacji deszczowej, montaż elementów małej architektury, w tym: koszy na śmieci i ławek.

W planach jest też kontynuowanie prac renowacyjnych działobitni znajdującej się na końcu alei Wojska Polskiego. Na ten cel w budżecie znalazło się 400 tys. złotych.

Działobitnia w osi alei Wojska Polskiego. Dzielnica uratowała zabytek przed dalszą degradacją


smiala

smiala


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.