Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 03:57

Radni wybierają nową siedzibę Żoliborskiego Domu Kultury. „Żadna z koncepcji nie jest gotowa”

Radni wybiorą dzisiaj koncepcję przebudowy budynku przy ulicy Śmiałej, w którym ma znajdować się w przyszłości siedziba Żoliborskiego Domu Kultury. Wedle części radnych, koncepcje są niedokładne i niedopracowane, więc jest za wcześnie by decydować o ich wyborze. Z kolei projektant jest zobligowany dostarczyć uzgodnioną koncepcję projektu do listopada. Tak wynika z umowy. [Aktualizaca] Głosowanie nad koncepcją przeniesiono na sesję, która ma odbyć się 9 listopada.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o koncepcjach na przebudowę ŻDK,
  • o tym, które koncepcje przypadły radnym do gustu,
  • o rekomendacji poszczególnych komisji.

We wtorek, 18 października podczas dzielnicowej sesji rady dzielnicy, żoliborscy radni wybiorą jedną z trzech opracowanych koncepcji Żoliborskiego Domu Kultury. To ważny krok w adaptacji budynku przy ulicy Śmiałej, ponieważ w ten sposób zostanie nadany pewien kierunek uwzględniający to, jak placówka ma wyglądać, funkcjonować i na jakie potrzeby ma odpowiadać.

Trzecia koncepcja nie zdobyła uznania, wybrano koncepcja z jaskrawym okręgiem

Podczas wtorkowego posiedzenia, radni usłyszą również rekomendacje komisji kultury i komisji ładu przestrzennego. Te z kolei pochyliły się nad wyborem koncepcji przebudowy budynku przy ulicy Śmiałej, w piątek 14 października podczas wspólnego posiedzenia.

Żoliborski Dom Kultury ma dyrektorkę. Wybrano również autora koncepcji przebudowy przyszłej siedziby

To właśnie wtedy Radosław Guzowski, architekt zaprezentował trzecią koncepcję budynku Żoliborskiego Domu Kultury. Miała ona uwzględniać uwagi zgłoszone przez mieszkańców do dwóch pierwszych, zaprezentowanych pod koniec sierpnia tego roku koncepcji. Nie zdobyła jednak uznania członków obu komisji. Komisji Spraw Społecznych, Zdrowia i Kultury zarekomendowała koncepcję numer 2 (troje radnych zagłosowało za koncepcją numer 2, dwoje radnych za wariantem 1 i dwoje za koncepcją 3, zaś trzy radne wstrzymały się od głosu).

Za opcją nr 2 zagłosowało 3 radnych PiS. – Przeprowadziłem swoje konsultacje społeczne. Objęły moją rodzinę. Ja z Kokoszą (psem radnego) byłem za koncepcją nr 1, ale zostałem przegłosowany i rodzina wybrała koncepcję nr 2 – mówił przed głosowaniem Grzegorz Hlebowicz, radny z ramienia PiS.

Znakiem charakterystycznym wybranej koncepcji jest żółty okręg nad dziedzińcem. W tym wariancie dwukondygnacyjny budynek zostanie przebudowany i połączony z budynkiem parterowym. Wejście główne znajduje się w miejscu dzisiejszej wiaty samochodowej, zaś istniejący budynek ma być powiększony, podwyższony i miałaby znaleźć się w nim sala kinowo teatralna oraz miejsce do zajęć ruchowych wraz z zapleczem. „Duże, przesuwne otwarcie na dziedziniec i centralnie zlokalizowana scena, pozwolą - przy sprzyjających warunkach pogodowych - na organizowanie spektakli plenerowych. Na parterze, na wprost wejścia, w miejscu, w którym znajduje się obecna wiata zaprojektowano kawiarenkę, a parter budynku po prawej stronie zagospodarowano na pracownie warsztatowe z magazynem” – czytamy w opisie koncepcji.

Budynek ma wpisywać się w otoczenie

Z kolei Komisja Ładu Przestrzennego zarekomendowała koncepcję numer 1. Ta z zewnątrz jest nieco bardziej stonowana i nawiązuje do wczesnego modernizmu, którym Żoliborz wręcz opływa. Prosta bryła z dużymi przeszkleniami ma wtapiać się w otoczenie, które jak podkreśla przewodnicząca Komisji Ładu Przestrzennego, Donata Rapacka jest pod opieką Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

W projekcie pierwszym, po wejściu na teren domu kultury pozostają nadal dwa oddzielne budynki. W jednokondygnacyjnym, znajdującym się po lewej stronie od wejścia umieszczona została pracownia "brudna” - warsztat z piecem do wypalania ceramiki oraz zapleczem. Podpiwniczony, dwukondygnacyjny budynek po prawej stronie pomieści pozostałe funkcje.

Gdzie będzie mieścił się żoliborski Dom Kultury?

Powinniśmy głosować za przyjęciem danej koncepcji w momencie, kiedy dyrektor ŻDK wyrazi zadowolenie z projektu

– Wydaje mi się, że żadna z przedstawionych koncepcji nie jest jeszcze gotowa by na nią zagłosować. Państwo oceniają elewację. Nie ma poważnej dyskusji na temat rzutów i na temat funkcji – uzasadnia wstrzymanie się od głosu Marta Szczepańska, radna z ramienia stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, która zawodowo zajmuje się projektowaniem wnętrz. – Powinniśmy głosować za przyjęciem danej koncepcji w momencie, kiedy dyrektor ŻDK wyrazi zadowolenie z projektu – podkreślała radna.

Obecna w czasie posiedzenia Iwona Mirosław-Dolecka nie powiedziała jasno, że któraś z koncepcji jej się podoba. Dodała, że zależy jej by w budynku ŻDK znajdowało się jak najwięcej sal, które będzie można zaadaptować na przestrzenie warsztatowe w zależności od potrzeb mieszkańców. Wskazała, że zamiast ogromnej sali wolałaby cztery mniejsze, w których pomieści 20 osobowe grupy.

Radny Łukasz Porębski z kolei pyta o sens umieszczania instalacji fotowoltaicznych na dachu budynku, skoro jest on otoczony wyższymi budynkami. W koncepcji pierwszej i drugiej panele są umieszczone na niższym z budynków, który dodatkowo obecnie przysłaniają drzewa. Wedle założeń mają one zostać zachowane. Z kolei w trzeciej koncepcji przeniesiono je na szczyt wyższego budynku. Projektant z kolei podkreśla, że przepisy wymagają by budynek spełniał określone normy energetyczne. Żeby je spełnić wówczas trzeba by zamontować pompy ciepła, skoro budynek ma dostęp do węzła cieplnego, jego zdaniem lepszym wyjściem jest zamontowanie paneli.

Wedle podpisanej umowy projektant ma dostarczyć gotowy projekt do 22 listopada.


dji_fly_20221018_110604_847_1666099313923_photo_optimized

dji_fly_20221018_110604_847_1666099313923_photo_optimized

dji_fly_20221018_110746_850_1666099304918_photo_optimized

dji_fly_20221018_110746_850_1666099304918_photo_optimized

dji_fly_20221018_110850_852_1666099293305_photo_optimized

dji_fly_20221018_110850_852_1666099293305_photo_optimized


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ