Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 12:14

Seniorzy na Żoliborzu są naciągani na pokazach konsumenckich

Na Żoliborzu odbywają się cyklicznie pokazy sprzętów RTV i AGD, na które wpuszczani są jedynie seniorzy. Telemarketerzy najpierw dzwonią, z zaproszeniami po odbiór nagrody. Na miejscu okazuje się, że zamiast nagród oferowany jest sprzęt, którego cena jest kilkukrotnie zawyżona. W najgorszym wypadku wizyta na takim pokazie kończy się kredytem na wiele lat.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

- prezentacjach konsumenckich i ryzyku z jakim udział w nich się wiąże,
- relację osób biorących udział w prezentacjach,
- relację poszkodowanego,
- stanowisko UOKiK w sprawie spółki organizującej prezentacje konsumenckie.

W czwartek 8 września w restauracji Antrakt mieszczącej się w budynku Teatru Komedia odbyła się konsumencka prezentacja zorganizowana przez poznańską spółkę Expectes. Wydarzenie trwało praktycznie cały dzień i pojawiło się na nim łącznie około 300 osób. Tak wynika z relacji Przemysława Klimka, mieszkańca Żoliborza, który zaalarmował naszą redakcję na temat odbywających się prezentacji. Jak relacjonuje, starsi ludzie namawiani są do zakupu po zawyżanych cenach różnego rodzaju sprzętów domowych i jednocześnie wciągani w spiralę pożyczkową.

 

Na prezentacji był pan Tomasz, który otrzymał telefon z informacją, że wygrał nagrodę gwarantowaną jaką był telewizor lub robot kuchenny. W odpowiedzi na brak zainteresowania ze strony pana Tomasz, rozmówczyni zapewniała, że nie ma żadnych kosztów ukrytych i jeden z przedmiotów, który wybierze będzie jego. – To wybrałem robota kuchennego. Pani w słuchawce powiedziała, kiedy i gdzie mam przyjść – opowiada mieszkaniec Żoliborza.

Na miejscu okazało się, że tzw. nagrody są, ale pod warunkiem, że dokona się zakupu oferowanych produktów.

70 lat temu zakończyła się budowa Społecznego Domu Kultury, pionierskiego projektu w skali miasta

Seniorzy na Żoliborzu naciągani. Maść, która w aptece kosztuje 20 złotych, w promocji oferowana jest za 50 złotych

Na początek oferowana była maść niedźwiedzia. Dostępna w każdej aptece za około 20 złotych. Na pokazie w Antrakcie, maść w tubce, a na niej nadrukowana cena 30 euro. – Pani prezentująca tę maść mówiła, że normalnie kosztuje 120 złotych, ale akurat dzisiaj, w promocji jest za 50 złotych. Ze 20 osób ją kupiło – relacjonuje uczestnik prezentacji.

Następnie prezentowane były sprzęty RTV i AGD, w tym odkurzacz czy robot kuchenny.

Pokazy nie są dostępne dla wszystkich. Docelowymi odbiorcami są seniorzy. Nie ma szans by dostała się na nie nawet osoba w średnim wieku. Również nie wszyscy zaproszeni są wpuszczani. Pan Henryk też otrzymał zaproszenie telefoniczne i zapewnienie o gwarantowanej nagrodzie. – Wystarczy, że ktoś zadaje dużo pytań, albo wygląda na niedecydowanego, to z automatu nie jest wpuszczany na dalszą część pokazu i zostaje poinformowany, że na jego adres zostanie wysłana nagroda gwarantowana – opowiada pan Jacek i opisuje, że nad porządkiem czuwają rośli mężczyźni.

Miał wyjść z nagrodą, wyszedł z kredytem na prawie 15 tys. złotcyh

Sprzedawcy kreują oferowane produkty i prezentowane oferty, jako limitowane okazje dostępne tu i teraz. Samych uczestników otaczają aurą wyjątkowości tak, jak pana Jacka. – Pani ogłosiła loterię. Ten kto ma najwięcej siódemek w dowodzie wygrywa. Padło na mnie. Wszyscy się cieszyli i gratulowali mi – relacjonuje pan Jacek.

Nagrodę mógł otrzymać pod warunkiem, że zdecyduje się na pozostałe sprzęty. Ostatecznie, pan Jacek podpisał umowę na zakup ozonatora, robota kuchennego, fotel masujący, odkurzacz i wyciskarkę. Na dokumencie nie ma ceny przy każdym z produktów. Jest tylko suma wynosząca 9 900 złotych, podzielona na 60 rat.

Na miejscu zapłacił kartą 500 złotych, a spotkanie opuścił z umową na kwotę 14 269 złotych (koszt pożyczki to 4369 złotych). – Pierwotnie nawet nie dostałem jej do ręki. Dopiero, gdy wyszedłem, zorientowałem się, że coś jest nie tak. Wróciłem się po umowę i powiedziałem, że chcę zrezygnować. Dokument przekreślono i wydawało się, że jest po sprawie – opowiada pan Jacek. Jednak po kilku dniach otrzymał telefon od Idea banku w sprawie zaciągniętego kredytu. – Trzykrotnie kontaktowałem się z bankiem w celu poinformowania, że nie jestem zainteresowany ofertą i że jeszcze tego samego dnia z niej zrezygnowałem. Bez żadnego skutku – dodaje i podkreśla, że miesiąc po prezentacji nie odzyskał swoich pieniędzy, ani nie otrzymał sprzętu.

By wyjaśnić sprawę pan Jacek próbował skontaktować się również ze spółką Expectes. Numer podany na umowie nie odpowiada. Sami również próbowaliśmy się skontaktować ze spółką, jednak podany numer jest stale zajęty.

Pan Jacek sprawę próbował zgłosić na policję jednak ta, nie zajmuje się takimi sprawami. Jak się dowiedzieliśmy tego typu działania nie mają znamion przestępstwa.

Przemek Klimek z kolei podkreśla, że sprawa jest poważna, bo z długami zaciągniętymi przez seniorów zostają później ich krewni.

Willa Marysieńki. „Najstarszy żoliborski zabytek”

UOKiK: „Spółka Expectes wprowadzała konsumentów w błąd”

Spółka Expectes działa od lat według swojego schematu. We wrześniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę karę w wysokości ponad 2,3 mln złotych. - Spółka Expectes wprowadzała konsumentów w błąd i kusiła ich podarunkami, aby przyszli na pokaz i kupili oferowane tam produkty. Szczególnie rażący jest fakt, że w rozmowach z konsumentami telemarketerzy ukrywali prawdziwą tożsamość przedsiębiorcy i powoływali się na nieistniejącą fundację, co miało dodatkowo oddziaływać na emocje rozmówców – czytamy w stanowisku Tomasza Chróstnego, prezesa UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiada jak mądrze dokonywać wyborów konsumenckich:

  1. Uważaj na pułapki w zaproszeniach. Nie daj się zwieść, że chodzi o bezpłatne badania czy promocję nowej sieci sklepów. Pamiętaj, że prezenty przeważnie nie są za darmo.
  2. Nie podejmuj szybko i pochopnie decyzji. Masz prawo do rzetelnej informacji na temat oferowanych produktów. Dopytaj o ich właściwości, porównaj ceny. Nie daj sobie wmówić, że musisz kupić daną rzecz natychmiast, bo potem nie będziesz miał okazji.
  3. Uważaj przy płatności na raty. Dokładnie przeczytaj umowę i załączniki do niej, włącznie z tym, co jest napisane „małym drukiem”. Sprawdź, czy nie ma ukrytych dodatkowych kosztów.
  4. Domagaj się dokumentów. Sprzedawca musi ci dać 1 egzemplarz umowy, wszelkie załączniki do niej, regulaminy promocji.
  5. Możesz odstąpić od umowy. Masz na to 14 dni od otrzymania towaru. Jeśli sprzedawca cię o tym nie poinformował, termin wydłuża się do 12 miesięcy. Po wysłaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, musisz w ciągu 14 dni na własny koszt odesłać produkt.
  6. Wadliwy produkt możesz reklamować. Możesz żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Sprzedawca odpowiada w ramach rękojmi za wady, które wystąpiły w ciągu 2 lat od wydania towaru.

*Imiona na prośbę osób biorących udział w prezentacjach konsumenckich zostały zmienione.

„Mknie się dużo szybciej”. Rowerzyści oceniają zmiany na Broniewskiego [Wideo]


dji_fly_20221013_115822_836_1665655462600_photo_optimized

dji_fly_20221013_115822_836_1665655462600_photo_optimized

IMG_5995

IMG_5995

IMG_5999

IMG_5999

IMG_5997

IMG_5997


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ