Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:33

„Boję się, że tereny zielone i parki zaczną znikać”. Lex deweloper na Przasnyskiej

Za nami ostatnie już spotkanie konsultacyjne w sprawie inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Przasnyskiej, która miałby powstać na podstawie specustawy lex deweloper, pozwalającej na budowanie wbrew zapisom miejscowego planu. Część uczestników wyraźnie zamanifestowało sprzeciw wobec tej inwestycji.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o przebiegu ostatniego spotkania konsultacyjnego,
- o obawach mieszkańców i wyjaśnieniach dewelopera,
- o tym do kiedy można nadsyłać opinie.

- Powstanie nowego bloku, czy osiedla tutaj będzie tragiczne dla Żoliborza. Po wybudowaniu bloku w tym obszarze, może mieć miejsce efekt domina – mówił w poniedziałek, 19 września w czasie spotkania konsultacyjnego Sebastian Szerszenowicz, który mieszka w budynku, przy którym według założeń miałby powstać kolejny blok.

To, że zrealizowanie inwestycji w trybie lex deweloper może uruchomić lawinę zabudowy wbrew miejscowemu planu, sąsiednich działek na Żoliborzu południowym, jest jednym z najczęściej pojawiających się argumentów będących przeciwko tej inwestycji.

Przedstawiciele dewelopera przypomnieli jednak, że ostateczną decyzję w tej sprawie podejmuje Rada Warszawy i to od niej zależy czy dana inwestycja w trybie specustawy lex deweloper zostanie zrealizowana czy nie.

Lex deweloper na Żoliborzu. Mieszkańcy mają obawy o miejsca w szkole

„Robi się coraz cieplej i ciaśniej”

W spotkaniu brali udział przedstawiciele stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości, a także radny dzielnicy z ramienia Miasto Jest Nasze Łukasz Porębski. Łącznie pojawiło się około 10 osób. Część z obecnych pojawiła się na spotkaniu trzymając w rękach kartki, na których wydrukowano: „Nie dla Lex Deweloper na Żoliborzu”. Z kolei Jolanta Zjawińska, radna dzielnicy, która nie mogła pojawić się na poniedziałkowych konsultacjach na skrzynkę redakcyjną nadesłała oświadczenie. „Wspieram i popieram protest mieszkanek i mieszkańców Żoliborza przeciwko planowanej w trybie Lex developer inwestycji mieszkaniowej przy ul. Przasnyskiej 6b. Ogromnym wysiłkiem społecznym wspólnie z Radą m. st. Warszawy doprowadziliśmy do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który miał wreszcie wprowadzić ład i porządek zapobiegający dzikiej zabudowie Żoliborza Przemysłowego – części Żoliborza gęsto i chaotycznie zabudowanego na podstawie tzw. wz-tek” – czytamy we fragmencie nadesłanego pisma.

Spotkanie najpierw odbyło się na dworze, w formie spaceru poprowadzonego wokół działki, na której miałby powstać nowy blok. Uczestnicy przeszli po torach dawnej bocznicy kolejowej, która dziś stanowi tzw. park linearny. Temat zieleni zdominował część warsztatową, którą poprowadziła Katarzyna Łowicka, współautorka m.in. projektu Skwer Krasińskiego, czy właśnie zieleńca. Deweloper w ramach inwestycji rozważa zaadaptowanie całego zieleńca o powierzchni ponad 5 tys. metrów kwadratowych. Na zlecenie dewelopera przeprowadzono inwentaryzacje terenu, która ma posłużyć do opracowania koncepcji.

 

- Kurczą się tereny zielone. Robi się coraz cieplej. Żoliborz zawsze był znany z tego, że jest właśnie zielony, chłodny i przyjemny. Boję się, że w związku z tym, tereny zielone, parki zaczną znikać, bo ludzi będzie na tyle dużo, że trzeba będzie budować kolejne lokale usługowe, szkoły i przedszkola i że zabraknie w końcu miejsca na codzienną integrację i relaks – mówiła nam Justyna Lesiak.

Uczestnicy wyrażający sprzeciw wobec budowy przy Przasnyskiej podkreślali, że adaptacje zieleni może wykonać dzielnica a pomocny może okazać się budżet obywatelski. Radny Porębski podkreślił jednak, że w obecnej sytuacji i zastanej rzeczywistości budżet dzielnicy jest dość mocno nadwyrężony, więc w najbliższym czasie nie ma co liczyć na dzielnicę w tej sprawie.

Jest petycja przeciwko lex deweloper na Przasnyskiej

Budynek trybuną dla boiska?

W czasie spotkania zwrócono również uwagę na sąsiedztwo planowanego budynku z boiskiem szkolnym przy ulicy Anny German. Jeden z mieszkańców zwrócił uwagę, że budynek, który miałby powstać w miejscu obecnego biurowca będzie „trybuną”. Samo powstanie tego boiska jest z kolei jak to określił błogosławieństwem dla tej części dzielnicy. Do tej pory mieszkańcy mieli w tym rejonie boisko przy Centrum Lokalnym, na którym światło jest wcześniej wyłączane ze względu na skarżących się mieszkańców sąsiedniego bloku. – Boję się, że to samo spotka to boisko, że po skargach mieszkańców będzie zamykane wcześniej. Teraz jest otwarte do 21. Mój syn z niego chętnie korzysta – mówił.

Po raz kolejny pojawił się również argument, że przedszkole, które deweloper zamierzałby wybudować w ramach inwestycji jest za małe w stosunku do potencjalnej liczby nowych mieszkańców, którzy mieliby się wprowadzić na Żoliborz do nowych mieszkań, a tych w planach jest 200. Projektanci zgodnie z wymaganiami przewidzieli przedszkole na 50 miejsc, które miałby być filią przedszkola znajdującego się w zespole szkolno-przedszkolnym przy Anny German.  

Opinie można nadsyłać do 23 września

Po spacerze, spotkanie odbyło się w jednym z pomieszczeń biurowca, który miałby zostać wyburzony, pod zabudowę mieszkaniową. Tam odbyła się część warsztatowa, w ramach której uczestnicy określali swoje wizje zieleńca linearnego, które mają posłużyć do przygotowania koncepcji.

Minione spotkanie było ostatnim z cyklu. Mieszkańcy mogą jeszcze nadsyłać swoje opinie za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie: przasnyska.echo.com.pl. Opinie można przesyłać do 23 września. Raport z konsultacji będzie dostępny na wymienionej stronie do 10 października tego roku.

"Ostateczną decyzję podejmuje jednak Rada Miasta i to właśnie do niej apeluje stowarzyszenie Żoliborz Przyszłości w utworzonej petycji, sprzeciwiając się jednocześnie dogęszczeniu zabudową mieszkaniową Żoliborza Południowego. „Wkrótce w zgodzie z planem miejscowym ma powstać kilka nowych budynków mieszkalnych, m.in. na skrzyżowaniu ul. Przasnyskiej i Rydygiera (w obecnym budynku Compensy) oraz w miejscu, gdzie obecnie znajdują się warsztaty samochodowe i garaże, tuż przy bloku Krasińskiego 41” – przypominają autorzy petycji."

Lex deweloper na Przasnyskiej. Mieszkańcy zapowiadają protest na spotkaniu konsultacyjnym [Wideo]


IMG_1628

IMG_1628

IMG_1629

IMG_1629

IMG_1617

IMG_1617

IMG_1624

IMG_1624

IMG_1622

IMG_1622

IMG_1618

IMG_1618

IMG_1625

IMG_1625


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.