Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 04:20

Żoliborz z radą dzielnicy, ale bez zarządu. "Mam nadzieję, że wszystko wyjaśni się w przyszłym tygodniu"

Z kim będą rządzić aktywiści z ruchów miejskich - radnymi Prawa i Sprawiedliwości czy Koalicji Obywatelskiej? Wczorajsza sesja jednoznacznie pokazuje, że stawiają raczej na drugą opcję. Już po raz trzeci przewodniczącym Rady Dzielnicy został Piotr Wertenstein-Żuławski, a jego zastępcami: Izabela Rychter,  Jolanta Zjawińska i Robert Rogala. Kolejne karty rozdane. Podczas środowej sesji radni Żoliborza wybrali przewodniczącego. Został nim Piotr Wertenstein-Żuławski, który już pełnił tę funkcję w dwóch poprzednich kadencjach. Z kolei zastępcami będą: Izabela Rychter z ugrupowania Miasto Jest Nasze - Koalicja dla Żoliborza (21 głosów), Jolanta Zjawińska z Koalicji Obywatelskiej (14 głosów) oraz Robert Rogala z Prawa i Sprawiedliwości (20 głosów). Nie tylko głosowanie zdominowało wczorajszą sesję Rady Dzielnicy. Powróciła sprawa rozbudowy szkoły podstawowej nr 65 przy ul. Mścisławskiej. Placówka pęka w szwach, brakuje sal, a niemal 800 dzieci musi jeść obiad w pomieszczeniu o wymiarach 5x5 metrów. - O tym, że szkołę czekają problemy, było wiadomo od chwili wdrożenia reformy Pani Zalewskiej. Choć niemal wszystkie żoliborskie szkoły są zatłoczone, to ta placówka przy dzisiejszych standardach nauczania najbardziej pęka w szwach - mówił w wywiadzie dla Gazety Żoliborza Piotr Wertenstein-Żuławski, przewodniczący Rady Dzielnicy. - Nasz Urząd Dzielnicy niestety często ogłasza przetargi na wiosnę, zamiast robić to w zimie i od marca ruszać z pracami. Podobne problemy były na przykład z projektami z budżetu partycypacyjnego. Budowa nowych szkół i przedszkoli bez wątpienia zdominuje kolejną kadencję. Trwa przetarg na budowę kompleksu szkolnego przy Anny German. Docelowo pomieści on 800 uczniów szkoły podstawowej i 125 przedszkolaków zgrupowanych w pięciu oddziałach przedszkolnych. - Jest przetarg, w tej chwili czekamy, aż wpłyną oferty. Mamy nadzieję, że nie trzeba będzie organizować kolejnego konkursu, ponieważ wtedy budowa się opóźni - dodaje Izabela Rychter z ruchów miejskich.
Warto podjąć wysiłek, by powstała koalicja. Im bardziej będziemy zgodni, tym większa szansa, że kluczowe postulaty uda się zrealizować, a wiele inwestycji musi być zaplanowanych w budżecie miasta.
Ratusz krytykował koszt inwestycji - Jest to ogromny sukces, bo ponad podziałami uznaliśmy, że ten projekt nie jest warty wyrzucenia do kosza, a i takie twierdzenia się pojawiały - wyjaśniał w rozmowie z Gazetą Żoliborza Grzegorz Hlebowicz, który w poprzedniej kadencji pełnił stanowisko zastępcy burmistrza.  - Nie można jednak spocząć na laurach, bo problemy z miejscami w szkołach i przedszkolach na Żoliborzu są dość duże. Nie było sensu ograniczać tej inwestycji poprzez rezygnacje z ostatniej kondygnacji. Czemu zrobiło to miasto? Nie wiem. Politycy są zgodni, że przez najbliższe 5 lat czeka ich dużo pracy.  - Warto podjąć wysiłek, by powstała koalicja - podkreśla Izabela Rychter, zastępca przewodniczącego Rady Dzielnicy. - Im bardziej będziemy zgodni, tym większa szansa, że kluczowe postulaty uda się zrealizować, a wiele inwestycji musi być zaplanowanych w budżecie miasta. Do zrobienia jest dużo. Przebudowa ulicy Rydygiera, niedoświetlone przejścia dla pieszych, przebudowa Przasnyskiej, budowa ronda w miejscu obecnego skrzyżowania z Krasińskiego, a także ulicy Powązkowskiej z Krasińskiego. Wielokrotnie zgłaszaliśmy, że tam jest problem. To już ostatni moment, by radni Żoliborza wybrali zarząd dzielnicy. Jeśli nie zrobią tego na kolejnej sesji, która już 13 grudnia, prezydent Warszawy wprowadzi zarząd komisaryczny. Tak było na przełomie 2006 i 2007 roku, wówczas Hanna Gronkiewicz-Waltz mianowała na to stanowisko Janusza Warakomskiego.

DSC_0817_www

DSC_0817_www

DSC_0812_www

DSC_0812_www

DSC_0798_www

DSC_0798_www

DSC_0762_www

DSC_0762_www

DSC_0762_www

DSC_0762_www

DSC_0761_www

DSC_0761_www

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 37 km/h