Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 11:56

"Segregujemy tematycznie książki a nie ludzi". Księgarnia na Żoliborzu najlepszą w Warszawie.

Warszawiacy wybrali ulubioną księgarnię. Plebiscyt wygrała Multibook.pl. Księgarnia na Żoliborzu zdobyła prawie 5 tys. głosów. Werdykt nie wszystkim się podoba.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o formule plebiscyty na ulubioną księgarnię w Warszawie,
  • o zwycięzcy tegorocznej edycji,
  • o tym jakie książki można w niej kupić.

W piątek, 9 września ogłoszono wyniki, trzeciej już edycji plebiscytu na ulubioną niezależną księgarnię mieszkańców Warszawy. Tegoroczna odsłona różni się od poprzednich, ponieważ jest w niej element kontrowersji.

Emocje urosły, kiedy to Jacek Dehnel, poeta, pisarz i publicysta Gazety Wyborczej jeszcze w trakcie głosowania pytał: „Czy chcecie, żeby Trzaskowski wręczał w imieniu Warszawy nagrodę i kilkadziesiąt tysięcy złotych księgarni sprzedającej druki antysemickie, homofobiczne i antyszczepionkowe?”

 

Pisarz opisał sytuację jaka miała miejsce w Poznaniu, gdzie również zorganizowano miejski plebiscyt wyróżniający niezależne księgarnie. W stolicy województwa wielkopolskiego wygrała, jak określił Dehnel: „katonacjolistyczna księgarnia Jana Pawła II „Sursum Corda”, zapraszająca Michalkiewicza, handlująca broszurami antyszczepów typu Socha czy reprintami antysemickich druków z międzywojnia.”

Nie sprzedajemy »modnych« książek uderzających w podstawy ładu chrześcijańskiego

Multibook.pl to księgarnia mająca swoją siedzibę przy ulicy Dymińskiej na Żoliborzu od 2014 roku. Prowadzi również sprzedaż internetową. W ofercie księgarni znajdziemy m.in. „5G – narodziny mega totalitaryzmu”, „Fałszywe pandemie”, „Polska w kieszeniach masonerii”, „Jeszcze nic straconego” Wojciecha Roszkowskiego czy „Dzienniki z Powstania Warszawskiego”. Księgarnia informuje, że książki dostępne w ofercie „promują tradycyjny system wartości takie jak rodzina, ojczyzna, własność prywatna, wolna przedsiębiorczość, tradycja. Nie sprzedajemy »modnych« książek uderzających w podstawy ładu chrześcijańskiego”. W ofercie znajdziemy książki zarówno dla dzieci jak i dorosłych.

- W naszej księgarni organizowane są regularnie spotkania autorskie. Do tej pory mieliśmy już kilkadziesiąt spotkań autorskich, co udokumentowane jest w naszej gablocie widocznej w księgarni. Organizujemy wykład i dyskusje, w których dajemy możliwość aktywnego uczestnictwa – opowiada Paweł Toboła-Pertkiewicz, właściciel księgarni z 15 letnim stażem i podkreśla, że wbrew pojawiającym się w ostatnim czasie wpisom internetowym nie wyrzucają z księgarni osób w zależności od poglądów. Na drzwiach księgarni wisi kartka z napisem „Segregujemy tematycznie książki, nie ludzi!”.

Najlepsza księgarnia w Warszawie. 5 nominowanych z Żoliborza

Rekordowa liczba głosów. Księgarnia na Żoliborzu najlepsza

„Czy oczami wyobraźni widzicie oburzające nagłówki »Gazety Wyborczej« z września 2022, że w konkursie nieoczekiwanie zwyciężyła tak niepoprawna księgarnia? Czy widzicie kamery "TVN Warszawa", które pokazują przebitki ze środka Dymińskiej 4 z książkami np. o pandemii i ich jękiem zawodu? Czy widzicie zafrasowane miny jury konkursu (które dumnie informuje o zachowaniu parytetu płci – swoją drogą, gdzie protesty tzw. zwolenników kilkudziesięciu płci?), że trzeba zmienić formułę konkursu, żeby jednak księgarnia Multibook.pl z hasłem Józefa Mackiewicza iż „jedynie prawda jest ciekawa” i taką ofertą nie mogła w przyszłości zwyciężać? Czy widzicie wreszcie szczęśliwego Rafała Trzaskowskiego, który będzie nam musiał wręczyć nagrodę ulubionej księgarni warszawiaków? Chcecie to wszystko zobaczyć na własne oczy?” – czytamy w jednym z wpisów na facebookowej stronie księgarni zamieszczonym w trakcie trwania plebiscytu.

Ten swego rodzaju apel stał się na tyle skuteczny, że żoliborska księgarnia wygrała plebiscyt otrzymując 4881 głosów. – Wygranie takiego plebiscytu, w mieście liczącym 2 mln osób daje ogromną satysfakcję. Nie było to łatwe, bo żeby wygrać trzeba sobie zasłużyć na to u czytelników – mówi Paweł Toboła-Pertkiewicz i opowiada, że odkąd plebiscyt został nagłośniony jest ofiarą hejtu. – Przyszło kilka nieprzyjemnych maili, ale na tym się skończyło – opisuje właściciel zwycięskiej księgarni.

Drugie miejsce zajął zeszłoroczny laureat Antykwariat Grochowski z liczbą głosów równą 3449. Wyróżnienia otrzyma księgarnia Tarabuk (2804 głosy), Księgarnia-Galeria Nieznany Świat (2413 głosów) i Trzy Jeże (2282 głosy).

Urzędnicy zastanawiają się nad zmianą zasad

Jak donosi „Gazeta Wyborcza”, urzędnicy koordynujący plebiscyt rozważają w kolejnych edycjach zmianę formuły.  „Chcieliśmy, żeby w konkursie głosowali zwykli warszawiacy, nie profesjonalne jury, stąd formuła plebiscytu internetowego. Niestety, okazało się, że to nie był dobry pomysł” – mówił nieoficjalnie cytowany przez „Stołeczną” urzędnik.

- Dostosowujemy się do tego, jak ktoś organizuje dany plebiscyt. Jeżeli zmienią zasady i o wygranej będzie decydować jury zasiadające przy zielonym stoliku, to pewnie nie wygramy. To jest taka sytuacja, w której, dopóki nie wygrywają ci, których lubi „Gazeta Wyborcza” to jest wszystko w porządku i demokracja jest wspaniała. Natomiast jeśli wygra ktoś kto im się nie podoba, to nagle trzeba zmienić procedury i że demokracja jest głupia – komentuje Paweł Toboła-Pertkiewicz.

W internetowym głosowaniu oddano 23 341 poprawnych głosów. - W uzasadnianiach wyboru głosujący wskazywali najczęściej na niepowtarzalną atmosferę, pasję i profesjonalizm księgarzy, ich rosnącą aktywność w cyfrowej przestrzeni, atrakcyjny program spotkań autorskich, a czasem też i dobrą kawę. W wielu opiniach przewija się refleksja, że bez tej wybranej księgarni ta część miasta, ta ulica straciłaby swój charakter. W każdej z tych opinii czuć, jak bardzo te miejsca są dla ludzi ważne, czasami nawet pomocne w ich życiowych troskach – mówi Grażyna Szarszewska, przewodnicząca jury konkursu, dyrektor generalna Polskiej Izby Książki. Pięć miejsc z najwyższą liczbą głosów otrzyma nagrody pieniężne oraz tytuł Ulubionej Księgarni Roku 2022. Łączna pula nagród wynosi 70 tys. złotych. Wręczenia nagród odbędzie się 18 września w czasie Jesiennych Targów Książki.

Dziś Dzień Księgarza. Podpowiadamy, które księgarnie na Żoliborzu warto odwiedzić


IMG_5620

IMG_5620

IMG_5607

IMG_5607

IMG_5622

IMG_5622

IMG_5608

IMG_5608

IMG_5623

IMG_5623


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h