Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 21:13

Śnięte ryby w stawie przy Włościańskiej

Trwają prace w ramach programu „Szuwar Warszawski”, którego celem jest przywrócenie środowiska stanu naturalnego, na kilku stawach w Warszawie w tym na Żoliborzu. Tymczasem w trakcie prowadzonych prac w jednym ze zbiorników mieszkańcy zaobserwowali śnięte ryby.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o pracach prowadzonych przez Zarząd Zieleni Warszawskiej na Włościańskiej,
- o tym ile martwych ryb znaleziono w stawach,
- o przyczynie śnięcia ryb
,
- o tym co stanie się z pozostałymi rybami w stawie.

Na żoliborskim forum Żoliborz – Platforma Sąsiedzka jeden z użytkowników 14 sierpnia opublikował zdjęcia stawu przy ulicy Włościańskiej zrobione z okien jednego z sąsiadujących bloków. Widać na nim, jak w rozkopanym stawie dryfują brzuchem do góry śnięte ryby. Łącznie tego dnia zaobserwowano 11 śniętych 30-40 centymetrowych ryb.

Obecnie na gliniankach włościański trwają prace realizowane w ramach projektu „Szuwar Warszawski”. „Celem projektu jest poprawa warunków życia ptaków, płazów i innych zanikających gatunków związanych z siedliskami wodnymi w stolicy. Działania podejmowane w ramach projektu to m.in przywrócenie naturalnego stanu zbiorników w 5 dzielnicach, usuwanie gatunków inwazyjnych czy montaż platform lęgowych na wodzie” – informuje Adam Przegaliński z Zarządu Zieleni Warszawskiej i podkreśla, że prace na Żoliborzu prowadzone są pod nadzorem przyrodniczym zapewnionym przez wykonawcę, w tym ichtiologa. ZZW czeka na jego opinię w sprawie śniętych ryb.  

Przeczytaj również: Stawy na Żoliborzu i Bielanach obrosną szuwarami

Co z ocalałymi rybami w trakcie renaturyzacji stawów przy Włościańskiej?

Jak relacjonuje członek stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości, pracownicy w czasie prac przenieśli ryby do większego stawu, jednak wody było bardzo mało. - Wiadomo, że jak jest mało wody i są dodatkowo silne upały, to ryby nie mają szansy przetrwać - mówi Darek Rutkowski.

Zapytaliśmy ZZW m.in. o to, dlaczego przed rozpoczęciem prac nie odłowiono ryb. W nadesłanej odpowiedzi przeczytaliśmy, że przed rozpoczęciem prac ustalono, że w czasie ich trwania ryby będą przenoszone do drugiego zbiornika. - To założenie ostatnio zostało zrealizowane – zapewnia Adam Pzegaliński i dodaje: - Dlatego podczas kontynuacji prac – tym razem w stawie północnym – nie przeniesiono ryb do drugiego, mniejszego zbiornika. Natomiast by zapewnić większą ilość wody w stawie północnym Wykonawca wykonał zagłębienie w jego dnie, w pobliżu kępy trzcin, tak aby ryby oraz kaczki miały zapewnione schronienie. Pracownicy ZZW kontrolują prace w terenie na bieżąco i obecnie nie ma przypadków śniętych ryb, zaś w zagłębieniu widać młode osobniki.

Co dalej z losem pozostałych ryb? Według przekazanych nam przez Zarząd Zieleni Warszawskiej informacji, prawdopodobnym scenariuszem jest odłowienie ryb i przeniesienie ich w inne miejsce.

Wędkarska enklawa od zawsze. ZZW: Zarybianie nielegalne, a szczupaki nie mają tam dobrych warunków do życia

Jak zwraca uwagę Darek Rutkowski ze stowarzyszenia Żoliborz Przyszłości stawy przy Włościańskiej są miejscem znanym na mapie miejscowych wędkarzy właściwie od zawsze. To właśnie oni zarybiali stawy. Przedstawiciel ZZW twierdzi jednak, że jest to działanie nie do końca legalne i dla dużych gatunków ryb takich jak szczupak w stawach przy włościańskiej nie ma odpowiednich warunków do życia.

Przeczytaj również: Przeciąga się remont placu zabaw w Parku Żeromskiego. ZZW podaje nową datę zakończenia prac


glinianki-wloscianskie-1

glinianki-wloscianskie-1

glinianki-wloscianskie-3

glinianki-wloscianskie-3

glinianki-wloscianskie-2

glinianki-wloscianskie-2

glinianki-wloscianskie

glinianki-wloscianskie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h