Kierowcy korzystający z miejskiej Strefy Płatnego Parkowania, od wtorku za postój zapłacą więcej. Według nowego cennika opłaty wzrosną o około 15 procent.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym o ile konkretnie zapłacą więcej kierowcy,
- o ile wzrosną kary,
- czy podwyżki dotyczą również abonamentów.
Zgodnie z przyjętą w czerwcu przez stołecznych radnych uchwałą, w życie weszły nowe stawki za parkowanie w SPPN. Ich wprowadzenie, warszawskiej radzie zarekomendował Zarząd Dróg Miejskich. Miejska jednostka w uzasadnieniu zwracała uwagę m.in. na stale zwiększającą się liczbę samochodów w Warszawie.
Na koniec 2021 roku zarejestrowanych było ponad 2 mln pojazdów, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 1,03 %. W opinii ZDM wymaga to „podjęcia działań zmierzających do przeciwdziałania dysfunkcjom w prowadzeniu racjonalnej polityki parkingowej.” Dodatkowo w ocenie drogowców nadmiar samochodów przy opłacie niewspółmiernie niskiej do liczby samochodów przyczynia się do niskiej rotacji w SPPN.
Przeczytaj również: SPPN na Żoliborzu. Trzeba spełnić nowy warunek by kupić abonament mieszkańca
Pierwsza godzina droższa o 60 gr, druga o 80 gr, trzecia 90 gr
Jakie stawki obecnie obowiązują za postój w strefie płatnego parkowania? Ceny wzrosły o około 15 procent. Pierwsza godzina parkowania do tej pory kosztowała 3,9. Teraz zdrożała do 4,5 zł. Druga godzina podrożała z 4,6 zł do 5,4 zł, zaś trzecia z 5,5 do 6,4. Cena każdej kolejnej wzrosła z 3,9 do 4,5 złotego.
W praktyce oznacza to, że w przypadku dwugodzinnego postoju kierowcy zapłacą 1,4 zł więcej niż do tej pory. Jeśli ktoś korzysta z postoju dłużej np. 10 godzin to za możliwość parkowania w SPPN zapłaci 9,5 zł. To jednak opcja dla osób spoza dzielnicy. Sami mieszkańcy, jeżeli już poruszają się samochodem po dzielnicy, parkują zwykle na godzinę lub dwie.
Co ważne, podwyżki nie dotyczą opłat abonamentowych. Ich wysokość, póki co pozostaje bez zmian. Za abonament rejonowy mieszkańcy zapłacą 30 złotych rocznie, zaś obszarowy 600 złotych.
Wyższe kary za brak opłaty w strefie płatnego parkowania
Po zamianie cennika gapowicze zapłacą 300 zł, czyli o 50 zł więcej. Jeżeli w ciągu 7 dni zapłacą karę zostanie ona obniżona do 200 złotych. Podniesienie kar, według ZDM ma spowodować, że część kierowców zacznie wnosić opłaty za postój, a część zmieni środek transportu. W 2021 roku gapowiczów, którzy otrzymali karę za brak opłaty za postój było około 11 procent.
Formalnie, nowy cennik obowiązuje od 15 sierpnia. Jednak ze względu na fakt, że jest to świeto, a wtedy parkowanie w strefie odbywa się za darmo, to w praktyce podwyżka weszła w życie dzień później czyli we wtorek, 16 sierpnia.
Przeczytaj również: Mapa parkomatów
Napisz komentarz
Komentarze