Beatlesomania nadal trwa czego dowodem jest wystawa w stołecznej NEY Gallery&Prints. To z pewnością najbardziej tajemniczy i wciąż nie do końca poznany album The Beatles – podkreśla dziennikarz muzyczny i fan Beatlesów Piotr Metz.
Od kilku dni w NEY Gallery & Prints przy ul. Spokojnej można obejrzeć wystawę poświęconą dziewiątej płycie w dyskografii Beatlesów. - Napisany głównie podczas medytacji w Indiach, nagrany początkowo jako jedyny w karierze zespołu w wersji „unplugged” wyprzedzającej pomysł MTV o ćwierć wieku, dwupłytowy, aby pomieścić kreatywny wysyp piosenek czterech wielkich indywidualności tworzących razem największy zespół świata, którego drogi zaczynają powoli się rozchodzić – opisuje Biały Album Piotr Metz, którego eksponaty zasilają wystawę.
Wystawa nie jest zwykłym zbiegiem okoliczności. 50 lat po premierze dziewiątego krążka legendarnej czwórki z Liverpoolu, otrzymujemy reedycję Białego Albumu. Na wyczyszczonej i wyłuskanej dźwiękowo płycie zawarto, po za 30 utworami, 27 wczesnych wersji demo oraz 50 kawałków z sesji nagraniowych w studiu. Warto podkreślić, że większość z nich nigdy wcześniej nie ujrzała światła dziennego.
Nad samym wydawnictwem czuwał nie kto inny jak Paul McCartney. Zostawiliśmy zespół Sierżanta Pieprza grający na słonecznych Polach Elizejskich i podążyliśmy w zupełnie nowym kierunku, bez mapy – napisał we wstępie do nowego wydania jedyny żyjący dziś członek The Beatles. Prace nad miksem reedycji odbyły się w Abbey Road Studios. Nowe, odświeżone brzmienie zostało zrobione bezpośrednio z oryginalnych taśm. - W pracach nad remasterem The White Album staraliśmy zbliżyć się maksymalnie do dźwięków The Beatles w studiu. – wyjaśnia Giles Martin, syn tzw. piątego Beatlesa George’a Martina, który pracował ówcześnie z muzykami w studiu. W recenzji „Rolling Stone”, która ukazała się po premierze, współzałożyciel pisma Jann Wenner napisał: „To najlepszy album, który kiedykolwiek wydali, a tylko The Beatles mogli dokonać tej sztuki, by przebić samych siebie”.
Tylko The Beatles mogli dokonać tej sztuki, by przebić samych siebie.
- Jeśli poprzedni album grupy „Sgt.Pepper” był najbardziej kolorową psychodelią epoki, to ten jest biało - czarny, a okładkowo nawet biały. Był to pomysł angielskiego klasyka pop artu Richarda Hamiltona, który graficznie skontrował w sposób radykalny poprzedni projekt – podkreśla dziennikarz muzyczny.
Dominująca biel jest zdecydowanie kolorem wystawy
Analizując eksponaty z wystawy, można dojść do wniosku, że jest ona poświęcona wybranej płycie pozornie. Widać sporo odniesień do historycznych faktów całej czwórki jako zespołu. Gdy wejdzie się do wnętrza galerii czuć zapach zielonego jabłka, a gdzie nie gdzie można dostrzec je jako elementy wystawy. White Album był pierwszym wydawnictwem własnej wytwórni zespołu, którą nazwano Apple Records.
Nie ma lepszej alternatywy dla przemocy niż pozostanie w łóżku i zapuszczenie włosów.
Dominująca biel jest zdecydowanie kolorem wystawy. Białe ściany, okładki płyt delikatnie przełamywane są czernią emanującą z winylów, zdjęć, które pokazują co wówczas działo się wokół Beatlesów i słynnego plakatu WAR I OVER. Po za płytami i zdjęciami wystawę uzupełniają erotyczne litografie Johna Lennona, które ze względu na swój pikantny charakter na początku lat ’70 zostały skonfiskowane przez brytyjską policję w jednej z londyńskich galerii niespełna dobę po wernisażu. Lennon rysował między innymi swoją żonę nagą, a także złączoną z nim w miłosnym uścisku. Wśród obrazków jest również naszkicowana scena z akcji Bed-in for peace. Nie jest to jedyne nawiązanie do happeningu Lennona i Yoko Ono. Na środku pomieszczenia, w którym znajduje się wystawa ustawiono pełnowymiarowe łóżko z białą pościelą przypominające właśnie to, w którym para wylegiwała się przez siedem dni i przyjmowała wszystkich zainteresowanych tematem pokoju na świecie. - Nie ma lepszej alternatywy dla przemocy niż pozostanie w łóżku i zapuszczenie włosów - mówił w jednym z wywiadów Lennon.
Choć głównym bohaterem jest Biały Album to wśród eksponatów nie brakuje symbolicznych nawiązań do Yoko Ono. Nie jest to przypadkowe, ponieważ w tamtym okresie John Lennon był już jedną nogą po za zespołem. Większą uwagę przywiązywał już wtedy do solowej kariery, performance'ów artystycznych i związku z Yoko Ono, która miała coraz większy wpływ na muzyka. Rozlokowane drabiny są symbolem historii związanej z poznaniem się pary. Dzięki miłości do Beatlesów otworzył sobie drzwi do kariery radiowej.
Wystawę można oglądać do 20 stycznia 2019 r. Warto podkreślić, że jest przeznaczona jedynie dla pełnoletnich fanów, ze względu na nagość, którą można zobaczyć, choćby w wyświetlanym filmie Yoko Ono Bottoms. Wszystkie eksponaty pochodzą z prywatnej kolekcji Piotra Metza, który radia trafił właśnie dzięki miłości do Beatlesów. Drogę do kariery otworzył mu udział w pisemnym teście do "Wielkiej gry", która miała być poświęcona zespołowi z Liverpoolu. Dzięki temu poznał Wojciecha Manna, jurora w konkursie, który umożliwił mu pracę w Programie Pierwszym Polskiego Radia.
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Bądź pierwszy, dodaj swój komentarz.
Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).
Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.
Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.
Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.
Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.
Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.
Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.
Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.
Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.
Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!
Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.
Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.
Oferujemy m.in.:
Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
Relacje (stories) z logotypami partnerów.
Plakat promocyjny informujący o współpracy.
Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).
Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.
Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.
W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.
Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.
Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.
Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.
Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.
Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.
Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.
Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.
Napisz komentarz
Komentarze