Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:53

Budżet obywatelski na Żoliborzu. Co wybrali mieszkańcy?

Pomoc psychologiczna dla dzieci, leżanki i remont przeszkód w skateparku to jedne z projektów, na które najchętniej głosowali mieszkańcy. Budżet obywatelski na Żoliborzu to ostatecznie 18 projektów do zrealizowania w przyszłym roku.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o tym jakie projekty wybrano do realizacji na Żoliborzu
- jaka była frekwencja na Żoliborzu w czasie głosowania.  

W środę, 13 lipca podczas gali w Pałacu Kultury ogłoszono wyniki 9 edycji budżetu obywatelskiego. Projekty, na które można było głosować od 15 do 30 czerwca będą zrealizowane w 2023 roku. Łącznie do głosowania dopuszczono 1189 dzielnicowych i 138 ogólnomiejskich projektów. Na wybrane projekty miasto do wydania ma ponad 100 mln złotych. Z tej puli na żoliborskie projekty przypada łącznie 2 022 616 złotych.

– Po 9 latach działania budżetu obywatelskiego mogę śmiało powiedzieć, że realizacje wykonywane w jego ramach stały się bardzo ważną częścią tkanki miejskiej. Pomysły, które zgłaszali i wciąż zgłaszają warszawianki i warszawiacy stanowią nieoceniony wkład w działalność miasta i bardzo często zaskakują nas kreatywnością i innowacyjnością. Nikt tak dobrze jak mieszkańcy nie wie, co jest potrzebne w najbliższej okolicy czy społeczności. Dziękuję za tą chęć działania, pomysłowość i zaangażowanie w zmienianie Warszawy – mówiła podczas wczorajszego wydarzenia Karolina Zdrodowska, dyrektor koordynator ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego.

Przeczytaj również: “Chcemy walczyć ze zmianami klimatu na poziomie lokalnym”. Ma w tym pomóc budżet obywatelski na Żoliborzu

Łącznie w głosowaniu udział wzięło 88 861 osób z czego 30 proc. postanowiło to zrobić w ostatnim możliwym dniu.  Najchętniej głosowały osoby w przedziałach wiekowych 25-34 i 35-44 lata. Podobnie jak w poprzednich latach, zagłosowało więcej kobiet (62 proc.) niż mężczyzn (38 proc.).

Wśród stołecznych dzielnic najwyższą frekwencje odnotowano w Ursusie, gdzie na 1000 mieszkańców dzielnicy zagłosowały 73 osoby. Podobną frekwencją może pochwalić się Białołęka (71 głosujących na 1000 mieszkańców dzielnicy). Na Żoliborzu w tym roku na 1000 mieszkańców głos oddało 48 osób. Najmniej zaangażowaną dzielnicą było Śródmieście, gdzie na 1000 mieszkańców udział w głosowaniu wzięło 36 mieszkańców.

Budżet obywatelski na Żoliborzu. Sporo na temat zieleni, ale nie były to najchętniej wybierane projekty

W skali całego miasta, w tym roku, podobnie jak w ubiegłorocznej edycji budżetu, zdecydowana większość zagłosowała na pomysły związane z miejską zielenią. A jakie projekty zwyciężyły na Żoliborzu?

Najwięcej głosów, bo aż 1200 zebrał projekt pn. „Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży”. Jego realizacja będzie kosztować 254 tys. złotych. Drugim najchętniej wybieranym projektem są drewniane leżanki – 2 w Parku Fosa i 3 na Kępie Potockiej. Na leżanki do czytania zagłosowało 1085 głosów. W pierwszej trójce znalazł się również projekt zakładający zasadzenie szpaleru krzewów wzdłuż torów tramwajowych na wysokości Parku Żeromskiego. Projekt zyskał głos 1038 osób.

Przeczytaj również: Więcej krzewów, nowe latarnie i duże inwestycje w sport. Budżet obywatelski na Żoliborzu

Remont boiska i skateparku wybrany

Na Żoliborzu jeden projekt może pochłonąć maksymalnie 404 523 zł. Są dwa projekty, które pochłoną po 400 tys. złotych. Jeden dotyczy wymiany nawierzchni na boisku przy LXIV LO Witkacego. Drugi z kolei wymiany i remontu wszystkich przeszkód na skateparku na Potockiej. Dodatkowo całe przedsięwzięcie według założeń mają zwieńczyć zawody i piknik.

Zieleń, warsztaty i czcionka „Sady Żoliborskie”

Do realizacji w przyszłym roku zdecydowano się wybrać tzw. zielone projekty i dotyczące środowiska takie jak usunięcie jemioły z wybranych drzew, czyszczenie budek lęgowych i posadzenie krzewów przy ul. Gen. Zajączka. Nowe krzewy i trawy mają pojawić się również przy ul. Popiełuszki 3. Nową zieleń zyska również okolica skrzyżowania Promyka i Bohomolca, gdzie wzdłuż chodnika prowadzącego do ogródków działkowych powstanie aleja wiśni składająca się z około 30 drzew. Z kolei na gliniankach pojawi się kaczkomat.

W puli wybranych projektów znalazły się również takie, które zakładają organizację warsztatów i wydarzeń kulturalnych takich jak teatr pod chmurką, czyli wydarzenie zakładające organizację czterech spektaklów teatralnych na Kępie Potockiej oraz zajęcia jogi w Parku Żeromskiego. Podobnie jak w poprzedniej edycji mieszkańcom spodobała się perspektywa wzięcia udziału w warsztatach stolarskich organizowanych w Centrum Lokalnym.

Dwa z wybranych projektów dotyczą żoliborskich bibliotek. Jeden zakłada poprawę ich dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, drugi zaś zakup książek, w tym obcojęzycznych, audiobooków, prasy, e-prasy i e-booków.

Ostatnie dwa pomysły dotyczą Sadów Żoliborskich. Jeden zakłada namalowanie muralu na Północno-wschodnia ściana Szkoły Podstawowej nr 267, drugi z kolei powstanie ogólnodostępnej czcionki na bazie liter z szyldu Baru Sady.

Przeczytaj również: Remont dwóch żoliborskich ulic, inwestycje oświatowe i pieniądze na Dom Kultury. Budżet Żoliborza na 2022 rok

fot. R. Motyl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.