Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:06

[Tydzień sportu] Rowerem z Żoliborza. Trzy trasy dla każdego

Rowerem z Żoliborza, ale i do pracy, sklepu czy szkoły. Coraz więcej osób korzysta z rowerów. Według Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych 80 proc. Polaków jeździ w sezonie na rowerze. Przygotowaliśmy dla Was 3 trasy rowerowe o różnym stopniu trudności. Sprawdź, gdzie z Żoliborza można pojechać na wycieczkę rowerem.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- opisy proponowanych tras rowerowych,
- znajdziesz ślady GPX do pobrania do swojej nawigacji rowerowej.

Gdzie rowerem z Żoliborza?

Wszystkie proponowane wycieczki zaczynają się na placu Wilsona. Dlatego, że jest to centralne miejsce na Żoliborzu, a dodatkowo znajduje się tu stacja metra, którym przemieszczają się mieszkańcy z innych dzielnic, niekiedy również z rowerami. Ten przewodnik jest skierowany również dla nich i Waszych znajomych, którzy nie mieszkają na Żoliborzu, a chcieliby z Wami wyruszyć w jedną z zaproponowanych przez nas wypraw.

Przeczytaj również: Co z korytarzem rowerowym do centrum?

Plac Wilsona – Nieporęt (J. Zegrzyńskie) - Plaża w Ryni - 60 km w obie strony

To w ostatnich latach szczególnie popularny kierunek wszystkich miłośników jednośladów. Dużym plusem jest to, że nie trzeba poruszać się ruchliwymi ulicami. Dodatkowo, praktycznie przez całą drogę jedziemy w przepięknych okolicznościach natury jakie daje na Kanał Żerański.

Startujemy z placu Wilsona, skąd ulicą Krasińskiego udajemy się w kierunku Centrum Olimpijskiego obok którego przejeżdżamy. Dalej ścieżką rowerową jedziemy na most Grota-Roweckiego. Cały czas jedziemy ścieżką rowerową wytyczoną rampami aż do Pętli autobusowej Żerań FSO. Następnie przecinamy Modlińską i odbijamy w ulicę Elektronową i jedziemy między bocznicami torami kolejowymi asfaltową drogą. Następnie przecinamy Marywilską wjeżdżamy w Proletariatczyków, z której odbijamy w lewo na drogę gruntową. Mały raj dla graveli i rowerów MTB. Na miejskich rowerach ubitym szutrem też bez problemu można dojechać.

Wzdłuż kanału dość licznie rozsiadają się zwykle wędkarze, którzy na miejsce dojeżdżają samochodem. Kanałem z kolei co jakiś czas przepływają różnego rodzaju łódki czy kajakarze. Za mostem w ulicy Cieślewskich wyjeżdżamy na drogę. Uwaga, poruszają się nią też samochody. To krótki fragment asfaltowy o niewiele ponad kilometrowej długości. Później znowu wracamy na szuter.

Dojeżdżamy do Kobiałki, gdzie przejeżdżamy przez most na drugi brzeg kanału. Jest tam m.in. skatepark, ale co ważne, to od tego miejsca zaczyna się szeroka asfaltowa ścieżka rowerowa. Wymarzone miejsce dla rolkarzy i rowerzystów. Jadąc nią ma się nieodparte wrażenie, że przemierzamy rowerową autostradę. Wzdłuż drogi dla rowerów rozciąga się chodnik dla spacerowiczów oraz ławki, na których można odpocząć.

Po drodze mijamy stacje do samodzielnej naprawy rowerów.

Po niewiele ponad godzinie dojeżdżamy do Nieporętu skąd można ścieżką rowerową udać się przez Białobrzegi do plaży w Ryni. Tam można napełnić puste żołądki i podładować baterie by wrócić tą samą drogą, którą się jechało.

Łącznie w obie strony do Nieporętu i z powrotem na Żoliborz trasa liczy 60 km.

Plik GPX do pobrania po kliknięciu tutaj.*

Przeczytaj również: 4 rady jak jeździć rowerem zgodnie z przepisami

Plac Wilsona - Rezerwat Ławice Kiełpińskie, Jabłonna – Trasa w obie strony liczy niewiele ponad 35 km

Łatwa trasa i nieco krótsza poprowadzona wzdłuż Wisły.  Tu również możemy liczyć na niesamowite wrażenia jakie daje mijana przez nas przyroda. Sam rezerwat jest drugim co do wielkości, zaraz po Lesie Kabackim, rezerwatem na Mazowszu. Można spotkać tu kolonie rybitw, dzikie kaczki, tracze, mewy, sieweczki a nawet zimorodka.

Ponownie ruszamy z Placu Wilsona i kierujemy się ulicą Krasińskiego w stronę Centrum Olimpijskiego. Następnie jedziemy ścieżką rowerową wzdłuż Wybrzeża Gdyńskiego aż do mostu Marii Skłodowskiej Curie. Za mostem od razu kierujemy się do koryta Wisły przez park Picassa. Stamtąd już przemieszczamy się po wale przeciwpowodziowym mijając dzikie plaże i bobrowsko.

Trasa kończy się u bram Parkowego Pałacu.

Plik GPX do pobrania po kliknięciu tutaj. *

Plac Wilsona – Lasek na Kole 19 km Łatwy

Z placu Wilsona, kierujemy się na Kępę Potocką, którą objeżdżamy również po bielańskiej stronie robiąc pętle. Z parku przemieszczamy się ścieżka rowerową wzdłuż trasy AK do parku Kaskada, skąd szlak rowerowy prowadzi do bazarku przy Włościańskiej. Tam przecinamy Żelazowską i jedziemy dalej ścieżką odseparowaną od trasy S8. Droga jest prosta i nie ma dość dużego ruchu. Na wysokości ulicy Powązkowskiej przejeżdżamy na bielańską i bemowską stronę skąd kładką zjeżdżamy do Lasku na Kole.

Trasa jest szybka i łatwa. Poradzą sobie nawet użytkownicy rowerów miejskich.

Plik GPX do pobrania po kliknięciu tutaj. *

Przeczytaj również: Czy mogę przewozić rower w autobusie?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.